Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien deze maar eens kijken (gaat over Palantir maar); geeft goede informatie voor beleggers (vs. traders) Ik beschouw mezelf als belegger, maar mijn meeste posts gaan over traden met opties (en dat is voor mij een mogelijkheid om wat extra's te verdienen en dat gaat meestal, maar niet altijd goed.) Als je geen tijd hebt om op te letten: wordt of blijf belegger. Laag kopen, nog lager: nog meer kopen, voorlopig niet verkopen.
(als een aandeel over 5 jaar op 700 staat, wat maakt dan nu 170 of 134 uit....)

Informatie video. Voor mijn price target is Tesla nog steeds in de uitverkoop.


4C1EC742-3B9B-4668-94ED-7A3D9790368F.jpeg
 
Volgens Maxpain concentreren de opties voor vrijdag rond de 175. Vandaag is er voor 15.500.000 aandelen ingezet op (put) 170 en 175 samen, best prettig. Calls ter waarde van 13.000.000 aandelen op 175 en 180. Lijkt erop dat mijn 172,50 puts van a.s. vrijdag daarmee nog safe staan.
Captain obvious verhaal, zo'n anderhalve dag voor expiratie bij deze koers. Het klinkt natuurlijk wel erg interessant, met die flinke volumes op uitoefenprijzen. Komt op mij over als een bevestiging voor de gok die genomen is want echt bruikbare informatie voor speculanten die nu nog positie in willen nemen geeft het niet.
 
Bodem = 0
Weerstanden zijn bedragen waar er veel te koop van staat. Als er veel kopers op bijv €160,- zijn dan moet er ook veel verkocht worden om daar doorheen te gaan. Toch?
Dat is weerstand.

En als wij boven de €170,- blijven tot vrijdag zie ik al als positief. Zodra de daling inzet die ik het weer zo met 5 of 7% zakken.
 
Laten we hopen dat de US CPI data beter is al verwacht zodat de Fed niet meer zo aggressief hoeft te zijn.. Ik hoop zelfs op een omgekeerde richting nu er al deze bedrijven zijn die een hevige recessie verwachten.. De Fed heeft gezegd in het verleden(ja ik weet het ze zeggen wel meer:p) dat ze dit ten koste van alles willen voorkomen... 13dec US CPI 14dec US rentevoetbeslissing dat is wat dit jaar nog in een bull run kan duwen richting het einde dit jaar is mijn mening.
 
Papafox deelt jullie hoop:


Inflatie in Nederland voor het eerst weer onder de 10%:


Vooral de energieprijzen stijgen een stuk minder hard.
 
Gap-up 170 is zojuist uitgenomen en waar gaat het nu verder. No one can tell for sure. Zo ontzettend veel negatief nieuws, waar en onwaar, wordt er gedumpt, dat ik t ook even niet meer weet. 167 is het absolute punt van de waarheid. Een stijging vanaf 170 (en niet meer ver eronder duiken, liefst ook niet even) zou technisch heel sterk zijn. 169 zou een mooie bodem voor de dag moeten blijken. fingers crossed..
[Edit] Papafox indeed: "Bottom line: the pirates have to move fast to pry your TSLA shares from you before the possibility of a macro rally surfaces next week." MSM in dienst van de pirates.. [/Edit]
 
Last edited:
Nu het er inderdaad goed uitziet om volgende week goed te starten wil ik een theorie, die door de angst over de 167 even op ijs heeft gelegen met jullie delen.
Optie plaatje van gisteren wordt gewoon gecontinueerd (zwakt iets af maar 't schijnt morgen tussen 172,50 en 175 te moeten eindigen als het aan de marketmakers ligt. De maxpain ligt weliswaar hoger, maar ik heb t afgelopen weken een beetje gevolgd en de opties met de hoogste volumes op woensdag en donderdag bepalen VOLGENS MIJ OP BASIS VAN DEZE BEPERKTE WAARNEMING de slotkoers van vrijdag. Vergeet niet dat Tesla opties by far de meest verhandelde van de wereld zijn, dus de belangen zijn zo groot dat de slotkoers van vrijdag -behalve bij bijzonder nieuws op vrijdag- donderdagavond al min of meer vast staat. (En dat is dan de koers die het midden houdt tussen de meest verhandelde optieseries op woensdag en donderdag, niet de maxpainkoers en niet de slotkoers van donderdag, voor de duidelijkheid) just my 2 cents...
Ik baseer er in ieder geval voorlopig het al dan niet vervroegd sluiten van mijn geschreven opties op. Ik hou ze deze week ($172,50) dus vast.
Ter informatie: Voor volgende week heb ik nog steeds de $166.67 en na de beweging van vandaag schreef ik zojuist P$167,50 voor 23 december,
20 januari had ik al de P$135 geschreven (de rest is $185/190 januari 2025 en niet zo interessant voor dit draadje)
 
De opties met de hoogste volumes op woensdag en donderdag bepalen VOLGENS MIJ OP BASIS VAN DEZE BEPERKTE WAARNEMING de slotkoers van vrijdag.

Op basis van deze aanname zou je dan elke week een voorspelling kunnen doen?
En als er veel bears zijn die opties nemen dan zal de koers nog blijven zakken.
Wanneer zien we op basis van dit weer een stijging?
 
  • Informative
Reactions: Vova
The beating is furious but we can keep hanging on..

[Edit](als je $TSLA vergelijkt met de NASDAQ is het toch wel bizar. Voor de aandeelhouders die tussentijds van hun aandelen afmoeten is het wel sneu en zou een PR afdeling kunnen helpen. Voor ons HODL-ers is het alleen een belastingbesparing (en en enkeling gaat vanwege twijfel toch maar verkopen.. See Ya in 5 years with a big smile on my face.)[/Edit]
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink