Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Blij dat ik mijn geschreven calls van 23/12 donderdag had gesloten al was t een dag te vroeg. voorlopig blijf ik zoals gezegd zeer voorzichtig want dit kan wel eens een heel gekke week worden (schreef ik dat vorige week niet al?) Die geschreven puts gaan t vast goed doen, maar ik breid het toch nog niet uit.
Je was me net voor ;) .
En dan is er ook no Model S nieuws uit Duitsland (zou daar ook geproduceerd worden in de toekomst).

Premarket nu +5%.
Denk dat het duidelijk is wat men van Elon's poll denkt...
 
Hier hetzelfde, ik maak me om dezelfde reden als jullie niet druk. Ook relatief laat ingestapt en ben maar een kleine jongen. Heb gelukkig ook al een keer winst genomen ruim anderhalf jaar geleden dus dat is goed voor het sentiment.
Heb op gevoel nog wel een klein plukje verkocht van 25 aandelen op 320 een paar maand geleden maar dat heb ik op 180 al teruggekocht.
gemiddelde aankoop zit nu op 211, dus vast en zeker dat het weer goed komt.

Ben blij dat ik niks met opties doe overigens, daar zou ik veel te zenuwachtig van worden.

Vorige week ook weer 5 bijgekocht op 148, dat is voor mij de beste manier.
Voor mij iedere maand de keuze: Waarin wordt geïnvesteerd? Tesla, dogecoin en Bitcoin staan iedere keer bovenaan :) .
Alhoewel sommige met keuze 2 en 3 wat problemen zullen hebben. Zeker nu met FTX, SBF geschiedenis.
 
Voor mij iedere maand de keuze: Waarin wordt geïnvesteerd? Tesla, dogecoin en Bitcoin staan iedere keer bovenaan :) .
Alhoewel sommige met keuze 2 en 3 wat problemen zullen hebben. Zeker nu met FTX, SBF geschiedenis.
Nou, al heb ik de bitcoins vooral als energieverslindende gebakken lucht (en zeker niet als het gepropageerde betaalmiddel, want daar is t veel te volatiel voor) beschouwd -en ja, ook ik heb er wel eens wat gehad-; als ze onder de $2000 gaan denk ik dat er op een later moment vast wel iemand is die er meer voor wil betalen, want de geschiedenis herhaalt zich wel eens.
 
  • Funny
Reactions: Dannietjoh
Fondsen eerder binnen dan verwacht, vinger aan de trekker.

Papafox meldt vandaag bodem in zicht of bijna in zicht.


 
Ben je vergeten dat je hier de enige professional bent, en ga je die particulieren hier nu, op dit moment laten overwegen calls te schrijven ? o_O ;)
Zie ook post #23,843
Mijn post van gister was bedoeld voor mensen die geïnteresseerd zijn iets te leren van opties, niet voor mensen die denken het zelf beter te weten :cool:;)

Maar Klaas, ik had eigenlijk verwacht dat je een andere quote van me zou plaatsen, in het licht van het verhaal wat ik gister geschreven heb :).
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Klaas
Alvast geen gap-up, want deze is zojuist gesloten, dus mochten we de weg omhoog vinden hoeven we deze niet meer te vrezen.
Vanwege deze onverwachte daling toch maar puts 6 Januari '23 $125 geschreven op t laagste punt zojuist (brachten liefst 1,78 op). Plus meteen de aandelen die daardoor betaald konden worden gekocht.
Vova heeft het nog net uitgelegd: denk aan de Delta's. Geschreven put en aankoop aandelen hebben allebei een positieve delta, dus als het tegen je verwachting ingaat, verlies je op beide posities.
 
  • Like
Reactions: Vova
Hoog volume alweer.. half dagvolume in een uur en dat de week voor kerst. Veel FUD. Door een over het hoofd geziene niet geannuleerde kleine kooporder kwam ik even in de min. Opgelost met geschreven Calls 30 dec '23 177,50 @ 78 cent die is gecoverd door de helft van de portefeuille. Al met al heb ik wat meer opties geschreven dan ik eigenlijk wilde, dus als we nu maar rustig het jaar uitkabbelen is dat niet zo erg. Ahum.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
In vervolg op m'n post van gisteravond, als je dus minder dan 100 aandelen TSLA bezit doe je er verstandig aan om, als je een call optie gaat schrijven, dit in een spread te doen.

Dus als je de 20 jan. C175 schrijft, koop je bijvoorbeeld de 20 jan. C200. Uiteraard vermindert die gekochte call je opbrengst. De vermindering van risico is in mijn ogen echter belangrijker. Omdat, zoals in m'n eerdere post gesteld, je het risico kunt lopen op een forse koersstijging, door wat voor oorzaak dan ook.
 
Last edited:
In vervolg op m'n post van gisteravond, als je dus minder dan 100 aandelen TSLA bezit doe je er verstandig aan om, als je een call optie gaat schrijven, dit in een spread te doen.

Dus als je de 20 jan. C175 schrijft, koop je bijvoorbeeld de 20 jan. C200. Uiteraard vermindert die gekochte call je opbrengst. De vermindering van risico is in mijn ogen echter belangrijker. Omdat, zoals in m'n eerdere post gesteld, je het risico kunt lopen op een forse koersstijging, door wat voor oorzaak dan ook.
Als je minder dan 100 aandelen TSLA bezit kan je toch beter helemaal wegblijven van opties?