Dikkie Dik
If gets hard, use hammer
Ik denk dat de oorlog en daarmee de energieprijzen een behoorlijke draai hebben gegeven aan de voordelen om over te stappen op elektrisch. Mijn hybride heb ik de laatste 3 maanden niet meer opgeladen. Moet er niet aan denken om de auto voor 84 cent per kilowattuur op te laden en straks binnen 2 maanden door het 'energieplafond' te jagen. Ik geef ook geen advies om BMW aandelen te kopen, maar ik begrijp de keuze van BMW om het type brandstof waarop je de auto laat rijden uiteindelijk door de klant wordt bepaald en niet door de overheid of de autobouwer.
Als de stroomprijzen nog 2 jaar op deze niveau's blijven, zie ik zelfs nog wel een scenario dat het aandeel aan elektrische auto's weer gaat dalen. Elektrisch is technisch superieur aan de dinosap slurper, maar financieel te duur. VHS versus P2000.
Tesla gaat terug naar af, geveld door energieprijzen, Corona, Duitse ambtenarij, opdrogende subsidies en een roadmap die lijkt op een sprookje. En niet te vergeten een rockstar CEO die als een Thierry Baudet compleet ontspoort is..
Dus je kunt beter Shell kopen en dividend + opties schrijven, als je dan toch een aandelen advies wilt hebben.
Wat een bangmakerij zeg.
Als de oorlog al iets doet is het de energietransitie versnellen. Er is in 2022 een record aan Solar bijgeplaatst in Europa, dik 40GW, waarvan 4GW in Nederland, en er wordt ik weet niet hoeveel windenergie bijgebouwd in de komende jaren.
Elke calculerende burger met een eigen dak neemt panelen en gaat electrisch rijden, of neemt een dynamisch energiecontract en gaat electrisch rijden.
Oh, en de gasprijs:
En de inkoopprijs elektra vandaag, een lekker briesje:
Als ze nou een beetje vaart maken met de ontkoppeling zal het helemaal snel gaan met de elektrificatie van Europa.
Last edited: