Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Dan is het maar goed dat ik een slag om de arm nam door te beginnen met "Als ik het goed heb begrepen". Voor mij is het toch een beetje klok-en-klepel als het om de details van de optiehandel aan komt. Ergens meen ik deze uitleg gehoord te hebben, maar noch Google, noch de X searchfunctie willen mij helpen met het terugvinden van die uitleg.

Edit: volgens mij hoor ik Robyn Denholm hier toch zeggen dat de aandelen in 2018 (toen $2,3B waard) al opzij gezet zijn en dat de dilution dus al achter de rug is:

(vanaf 4:23 als de directe link niet werkt)

Klopt het dan toch wat ik schreef?
Bedankt voor de clip
Om nog wat te checken.
Ik dacht dat de beloning al in 2018 was goed gekeurd. Ik heb mijn aandelen toen niet verkocht en ingestemd met de beloning. Het lijkt mij niets meer dan rechtvaardig om deze afspraak na te komen.
De zaak is aangespannen door iemand met recentelijk 9 aangeschafte aandelen die nu 5 miljard vraagt. Dit lijkt mij niet rechtvaardig.
Misschien dat iemand hier helderheid kan geven.
 
  • Like
Reactions: robertvg and MaH
Bedankt voor de clip
Om nog wat te checken.
Ik dacht dat de beloning al in 2018 was goed gekeurd. Ik heb mijn aandelen toen niet verkocht en ingestemd met de beloning. Het lijkt mij niets meer dan rechtvaardig om deze afspraak na te komen.
De zaak is aangespannen door iemand met recentelijk 9 aangeschafte aandelen die nu 5 miljard vraagt. Dit lijkt mij niet rechtvaardig.
Misschien dat iemand hier helderheid kan geven.

Hoho, het zijn zijn advocaten die nu heel veel geld willen zien.
Maar tsja, het is het Amerikaanse systeem.
Naar mijn bescheiden mening is dàt pas een ‘obscene’ beloning.
 
Bedankt voor de clip
Om nog wat te checken.
Ik dacht dat de beloning al in 2018 was goed gekeurd. Ik heb mijn aandelen toen niet verkocht en ingestemd met de beloning. Het lijkt mij niets meer dan rechtvaardig om deze afspraak na te komen.
De zaak is aangespannen door iemand met recentelijk 9 aangeschafte aandelen die nu 5 miljard vraagt. Dit lijkt mij niet rechtvaardig.
Misschien dat iemand hier helderheid kan geven.
ik denk niet dat de man met zijn 9 aandelen zelf het initiatief voor de rechtszaak heeft genomen, maar dat de advocaten iemand gezocht hebben om ( al dan niet tegen betaling) hier een zaak van te maken. alles draait rond de fee van de advocaten...
 
  • Like
Reactions: RobsEV