Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.

Gister 15.000 mensen op straat. Vandaag weer beginnen over zijn 55 miljard bonus. (meer dan Tesla ooit bij elkaar heeft verdiend en genoeg voor zeg 550.000 jaarlonen van een ton...)

Tuurlijk US model is anders dan Europese waar werknemers meer rechten hebben. Maar als ex werknemer van diverse US firms (banken, beleggingen, IT) kan ik zeggen dat dit niet dé norm is. Duizenden mensen kwamen er bij de poort achter dat ze waren ontslagen omdat badge niet meer werkte. Of ze kregen een kansloze onpersoonlijke email. Ondertussen krakeelde Musk lekker door op Twitter over de grensbewaking en transgenders.

Musk is een autist, een narcist, heeft geen greintje empathie of fatsoen.
Menig zaken-CEO is echt niet zo.

Voor mij reden om geen Tesla te kopen of aandeel Tesla zolang Musk (nog) aan het roer zit.
Wellicht beter als ie aftreedt en dat de echte oprichters weer leven in de tent komen blazen.
 
  • Disagree
Reactions: Nick-m

Gister 15.000 mensen op straat. Vandaag weer beginnen over zijn 55 miljard bonus. (meer dan Tesla ooit bij elkaar heeft verdiend en genoeg voor zeg 550.000 jaarlonen van een ton...)

Tuurlijk US model is anders dan Europese waar werknemers meer rechten hebben. Maar als ex werknemer van diverse US firms (banken, beleggingen, IT) kan ik zeggen dat dit niet dé norm is. Duizenden mensen kwamen er bij de poort achter dat ze waren ontslagen omdat badge niet meer werkte. Of ze kregen een kansloze onpersoonlijke email. Ondertussen krakeelde Musk lekker door op Twitter over de grensbewaking en transgenders.

Musk is een autist, een narcist, heeft geen greintje empathie of fatsoen.
Menig zaken-CEO is echt niet zo.

Voor mij reden om geen Tesla te kopen of aandeel Tesla zolang Musk (nog) aan het roer zit.
Wellicht beter als ie aftreedt en dat de echte oprichters weer leven in de tent komen blazen.

Hoewel een frisse tegengeluid altijd goed is voor de afwegingen die een ieder maakt. Vraag ik me bij de laatste alinea af: "Wat in hemelsnaam doe jij op dit forum?" Waarom zit jij op dit forum als je geen Tesla of tesla aandeel hebt? Ben je er alleen om Tesla's negatieve punten te belichten?

Zelf zou ik Tesla aandelen juist verkopen als EM niet meer aan het roer zit. Die man heeft de juiste visie om de hele industrie (auto, energie, autonomie en robotica) naar een hoger niveau te trekken. Als hij weg is, dan is het aandeel alleen nog maar een autobedrijf waard en zwaar overgewaardeerd.
 
  • Like
Reactions: RobsEV and Xfrank
Ik trade opties, dus begeef me hier op de aandelendraad.
Tesla volg ik al sinds de roadster
Verder heb ik meerdere malen een tesla destijds overwogen maar keuze viel op bmw en mercedes.
Misschien ooit wel, als Musk weg is.

Hier een interessante tweet:
Eigenlijk zegt de tweet hetzelfde als ik: Zonder Elon musk is Tesla haar huidige waardering niet waard. Ja ze kunnen verder gaan zonder EM maar verwacht geen grote stappen meer.
 
Ik steek er mijn latijn niet in...
In ieder geval heb ik de vraag gesteld aan broker hoe ik kan stemmen.
1713418225994.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Nick-m
Gister 15.000 mensen op straat. Vandaag weer beginnen over zijn 55 miljard bonus. (meer dan Tesla ooit bij elkaar heeft verdiend en genoeg voor zeg 550.000 jaarlonen van een ton...)
Da's natuurlijk zoals je het wil spinnen.

De waarheid: in 2018 kwam het board met een verloning voor onrealistische doelen. Die bleken dan wel gehaald te worden. Maar een aandeelhouder vond het niet eerlijk dat hij zijn aandelen te vroeg had verkocht of zo, en ging protesteren dat het board niet onafhankelijk genoeg was, en de stemmende aandeelhouders toen daar niet van op de hoogte waren (hoe dan?) en het gekozen verlovingspakket dus niet terecht was gestemd.

In de praktijk betekent dit dat Musk gewoon 6 jaar gratis voor Tesla heeft gewerkt.

Vind je het dan gek dat het board nu pusht om het verlovingspakket toch weer toe te kennen?

Dat staat los van de 10% reduction in headcount. Dat heeft Tesla al meerdere keren gedaan.
 
Zo is het gegaan idd..

Board moet zich dus de ballen uit de broek schamen.
Situatie is echter nu:

Onrealistische koers van toen is 60% gedaald en 15.000 man op straat, wat qua aantallen veel meer is dan de eerdere 10%..
Hieronder zitten mensen die nog beste beentje hebben voortgezet tijdens de Q1 push etc.

Om dan geen enkele empathie te tonen en direct over je 50 miljard te beginnen..
 
Zo is het gegaan idd..

Board moet zich dus de ballen uit de broek schamen.
Situatie is echter nu:

Onrealistische koers van toen is 60% gedaald en 15.000 man op straat, wat qua aantallen veel meer is dan de eerdere 10%..
Hieronder zitten mensen die nog beste beentje hebben voortgezet tijdens de Q1 push etc.

Om dan geen enkele empathie te tonen en direct over je 50 miljard te beginnen..
De situatie nu:
 

Gister 15.000 mensen op straat. Vandaag weer beginnen over zijn 55 miljard bonus. (meer dan Tesla ooit bij elkaar heeft verdiend en genoeg voor zeg 550.000 jaarlonen van een ton...)

Tuurlijk US model is anders dan Europese waar werknemers meer rechten hebben. Maar als ex werknemer van diverse US firms (banken, beleggingen, IT) kan ik zeggen dat dit niet dé norm is. Duizenden mensen kwamen er bij de poort achter dat ze waren ontslagen omdat badge niet meer werkte. Of ze kregen een kansloze onpersoonlijke email. Ondertussen krakeelde Musk lekker door op Twitter over de grensbewaking en transgenders.

Musk is een autist, een narcist, heeft geen greintje empathie of fatsoen.
Menig zaken-CEO is echt niet zo.

Voor mij reden om geen Tesla te kopen of aandeel Tesla zolang Musk (nog) aan het roer zit.
Wellicht beter als ie aftreedt en dat de echte oprichters weer leven in de tent komen blazen.

Mensen hebben duidelijk een dubbele standaard. Als VW eind 2023 20% afslanking aankondigt hoor je niemand reageren ook niet in de media.
Als Tesla overbodige functies schrapt dan is Elon een narcist, heeft hij geen greintje empathie of fatsoen. 🤪
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Mensen hebben duidelijk een dubbele standaard. Als VW eind 2023 20% afslanking aankondigt hoor je niemand reageren ook niet in de media.
Als Tesla overbodige functies schrapt dan is Elon een narcist, heeft hij geen greintje empathie of fatsoen. 🤪
Dat er geschrapt wordt is pijnlijk maar doorgaans goed voor het bedrijf en is de taak van CEO. Maar ik ken. geen CEO die zich de hele dag vrolijk maakt op Twitter op de dag dat er 10% de laan uit wordt gestuurd. Beeldvorming, klopt.
En dat Elon dat niet door heeft kan ik mij nog voorstellen. Maar mensen om hem heen (BoD?) zouden dit moeten bijsturen. Maar ja, broer en zo...
 
  • Like
Reactions: PRO-EV
Ik zou het vreemd vinden mocht die nieuwe te stemmen bonusregeling voor in het verleden behaalde resultaten mogelijk zijn.
De eerdere bonusregeling is verworpen. Voor mij terecht want buiten proportie, voor anderen ten onrechte, maar dat is niet de essentie. Het is een rechterlijke uitspraak en dus uit te voeren.
Nu zeggen dat EM alsnog een bonus krijgt voor die resultaten gaat in tegen het idee van een bonus: voldoende motiveren in de hoop dat toekomstige doelstellingen gehaald worden. Tenzij het idee zou zijn om een nieuw bonusplan op te stellen met nieuwe doelstellingen en daarbij horende beloningen.

Maar de ethische discussie gaat verder dan het juridische. Ik lees het bericht over de waardecreatie door EM bij Tesla, geciteerd door Wooter. De marktwaarde van Tesla is enorm toegenomen (hoewel flink teruggevallen) maar om nu de waardecreatie volledig toe te schrijven aan EM gaat toch wel erg ver. Er werken 140.000 mensen. Als het bedrijf waarvan ik de leiding heb een goede prestatie neerzet, benadruk ik als eerste dat het de verdienste is van alle medewerkers.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PRO-EV
Dat sluit aan bij wat ik eerder noemde.
Musk heeft geen empathie, kan zich niet inleven in anderen en dat keert zich nu.

En de board heeft zitten pitten...die had hem tegen zichzelf moeten beschermen en de aandeelhouder en het bedrijf voorop moeten stellen.
Ook ná de rechterlijke uitspraak.
 
Dat er geschrapt wordt is pijnlijk maar doorgaans goed voor het bedrijf en is de taak van CEO. Maar ik ken. geen CEO die zich de hele dag vrolijk maakt op Twitter op de dag dat er 10% de laan uit wordt gestuurd. Beeldvorming, klopt.
En dat Elon dat niet door heeft kan ik mij nog voorstellen. Maar mensen om hem heen (BoD?) zouden dit moeten bijsturen. Maar ja, broer en zo...
Duidelijk geen CEO materiaal. En dan heb ik het niet over Elon.
 
Musk heeft geen empathie, kan zich niet inleven in anderen en dat keert zich nu.

Als jouw hele bedrijfsanalyse draait om het thema ‘Spaceman Bad’ vind ik dat vrij pover, en als je denkt dat het de taak is van een CEO om kumbaya te zingen om het kampvuur met zijn werknemers ben je abuis.

Ik ben werkelijk nog nooit een CEO met empathie tegengekomen, in ieder geval niet de succesvolle. Stuk voor stuk keihard.

Een pivot naar Autonomy zoals Musk nu doet met de bijbehorende restructuring is Elon’s ‘War Mode’ en dat heb ik sinds de Model 3 Ramp niet meer gezien.

De beleggingsthesis van TSLA is supersimpel:

geloof je dat Tesla Autonomy/AI//AGI met Musk in ‘War Mode’ aan het stuur gaat kraken ja of nee.

That’s it, de rest is ruis.