Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Dit zal ook geen boost geven...
SpaceX en topman Musk aangeklaagd door klokkenluiders wegens seksisme: topman zou medewerkers achterna hebben gezeten voor seks

 
🎉
IMG_8118.jpeg
 

Wat zie ik hier precies?

Screenshot 2024-06-13 at 12.16.16.png


Een optimistische Elon, maar ik zie alleen maar absolute aantallen. Betekent dit: als deze trend doorzet en de institutionele beleggers gooien geen roet in het eten, dan komt het wel goed? Of is dit echt al een gegarandeerde win zoals die oranje lijn aangeeft? En hoe kan het dat Elon dit nu al weet terwijl de stembureau's nog open zijn? (toch?)

Heel letterlijk kun je "are currently passing" lezen alsof er nog beweging zit in de mogelijke uitkomst.

Ik lees dat beide voorstellen zijn goedgekeurd door de aandeelhouders, aandeel staat ook ruim 6% voorbeurs. Dat is ook weer achter de rug dan.

De bron van wat jij gelezen hebt, is ongetwijfeld deze tweet van Elon. Maar de pessimist in mij is duidelijk nog niet overtuigd.

Dat is ook het voordeel van pessimist zijn. Je wint altijd. Ofwel je krijgt gelijk, ofwel het valt allemaal mee.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: Maarten
Of is dit echt al een gegarandeerde win zoals die oranje lijn aangeeft? En hoe kan het dat Elon dit nu al weet terwijl de stembureau's nog open zijn? (toch?)


Lijkt mij dat het aantal stemmen wat nog niet is uitgebracht, ook al zouden die allemaal ‘no’ zijn, de uitslag niet meer kunnen beïnvloeden.

Elon is een rare maar hij is absoluut niet achterlijk. Dit naar buiten brengen als het nog negatief zou kunnen worden zou stupide zijn.

De consequenties van zo’n actie (alleen het SEC al) zijn niet te overzien.
 
Lijkt mij dat het aantal stemmen wat nog niet is uitgebracht, ook al zouden die allemaal ‘no’ zijn, de uitslag niet meer kunnen beïnvloeden.
Lijkt mij ook, maar dan lees ik "currently" en dan ga ik toch weer twijfelen.


Elon is een rare maar hij is absoluut niet achterlijk. Dit naar buiten brengen als het nog negatief zou kunnen worden zou stupide zijn.
Hij is zeker niet achterlijk, maar heeft hij daarom juist dat voorbehoud ingebouwd?

Maar ook, waarom zou je aankondigen dat je aan de winnende hand bent? Je zou maar een paar tegenstanders eraan herinneren dat ze nog moeten stemmen of medestanders laten denken dat hun stem niet meer nodig is. Zou hij niet zeker zijn, dan is dit inderdaad een zeldzaam domme actie.

Aan de andere kant, hij heeft ook Twitter gekocht...

De consequenties van zo’n actie (alleen het SEC al) zijn niet te overzien.
De SEC? Die met de E van Elon?
 
  • Like
Reactions: robertvg