Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Behoudens tweets verwacht ik terug naar mijn favoriete MA (55) op ongeveer 282/283 en dan weer verder up

Edit: mooie Island Reversal trouwens.
Edit: vind TA op TSLA nog steeds weinig betrouwbaar, 't is een war zone waar normale regels niet gelden.

Naamloos.png
 
Last edited:
Een nieuwe Tesla wannabe aandeel:

NIO is een nieuw aandeel welke gister op de beurs (NYSE) gelanceerd is. NIO is een chinees bedrijf welke naast elektrische scooters ook gestart is met het bouwen van elektrische auto's. Inmiddels zijn er al een stuk of 2000 gemaakt.

Bij het maken van de ES8 is goed gekeken naar Tesla model X: 7 seater, 70kwh batterij, 2x240kw motor, mobileye EyeQ4 (!) autopilot en in China voor de helft van de prijs van een model X te koop. Ook een supercharger netwerk ligt in de planning.

NIO - ES8

Binnen 1 dag is de koers al verdubbeld, ben benieuwd of ze Tesla in China gaan bijbenen.
 
Een nieuwe Tesla wannabe aandeel:

NIO is een nieuw aandeel welke gister op de beurs (NYSE) gelanceerd is. NIO is een chinees bedrijf welke naast elektrische scooters ook gestart is met het bouwen van elektrische auto's. Inmiddels zijn er al een stuk of 2000 gemaakt.

Bij het maken van de ES8 is goed gekeken naar Tesla model X: 7 seater, 70kwh batterij, 2x240kw motor, mobileye EyeQ4 (!) autopilot en in China voor de helft van de prijs van een model X te koop. Ook een supercharger netwerk ligt in de planning.

NIO - ES8

Binnen 1 dag is de koers al verdubbeld, ben benieuwd of ze Tesla in China gaan bijbenen.

De Cw (luchtweerstand) zal niet al te best zijn schat ik in. Maar goed, dat is geen discussie voor dit draadje.
Met het aandeel zit het denk ik wel snor binnen het elektrische toekomstperspectief. Time wil tell!
 
  • Like
Reactions: BartJ
Behoudens tweets verwacht ik terug naar mijn favoriete MA (55) op ongeveer 282/283 en dan weer verder up

Edit: mooie Island Reversal trouwens.
Edit: vind TA op TSLA nog steeds weinig betrouwbaar, 't is een war zone waar normale regels niet gelden.

View attachment 334606
Ik rekende dus op een terugtest op de doorbroken MA55 op de uurgrafiek maar het is er nog niet van gekomen. Inmiddels staan de MA's weer een klein stukje hoger en ligt de eerste steun in moving averages eerste rond 290 (MA20). De RSI kruipt steeds verder omhoog. Mijn gewenste instap voor een setje long rond 282 ligt niet meer voor de hand.
Naamloos.png
 
Beetje off-topic. Voor iemand die nog wat geld heeft liggen, Nio (Chinese Tesla zeg maar) is via de beurs te verhandelen en staat pas op 8 Dollar per aandeel. Ik garandeer niks, maar denk dat dit wel eens een heel interessante optie kan zijn om flink te verdienen.

NIO - Home
Ik volg m ook. Paar dagen terug 13.80 ofzo (geen data bij de hand) en nu onder de 9 dus er zijn kansen voor winnaars en voor verliezers zeg maar. ;)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
NIO: wat de gek (of snelle geld handelaar) er voor over heeft volgens mij.
IPO was behoorlijk teleurstellend, serieuze investeerders hebben nogal hun twijfels over het bedrijf.
Flinke rally op eerste en tweede dag: er is een hoop snel geld beschikbaar voor mensen die een koopje spotten.
NIO is voorlopig geen Tesla: geen eigen fabriek, geen eigen licentie om auto’s te bouwen, geen eigen batterijen.
Ben benieuwd of er al short op wordt gegaan :)
 
Maar wanneer?

(En nu gaat het wel over TSLA)

Always!

Je koopt nooit aan met je hele stack. Altijd marge houden, er kan altijd nog een dip volgen maar het voordeel is dan dat je er meer van kunt kopen voor minder kosten :). Ik probeer altijd 3 target buy zones te definiëren en dat werkt meestal wel goed maar ik trade niet met veel knaken en tot nu toe enkel in crypto.
 
Always!

Je koopt nooit aan met je hele stack. Altijd marge houden, er kan altijd nog een dip volgen maar het voordeel is dan dat je er meer van kunt kopen voor minder kosten :). Ik probeer altijd 3 target buy zones te definiëren en dat werkt meestal wel goed maar ik trade niet met veel knaken en tot nu toe enkel in crypto.
Ahja crypto, die kunnen uiteindelijk alleen maar omhoog :D
 
  • Funny
Reactions: HWS and robertvg