Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Waarschijnlijk zelfde strategie als bij start (publieke) productie in Fremont: duurdere modellen met hogere marge eerst produceren.
En het modale inkomen in China is ook een stuk lager.
China is een land met gigantische inkomensverschillen. Het modaal inkomen in de grote steden ligt intussen dicht bij ons modale inkomen hier, en het aantal rijken dat zich een Tesla kan veroorloven is er velen malen groter dan hier.
Misschien willen ze iets van die 2 M investering terugverdienen ;)
Inderdaad, en er zal vast een flinke lijst early adopters staan te popelen om een auto te mogen afnemen. Het zou erg dom zijn om die een laaggeprijsde basisauto te leveren wanneer je ze evengoed een duurdere variant kunt verkopen.
Latere start levering is minder winst
Hogere prijs is lagere vraag naar producten.
Op den duur wel ja, maar pas nadat de early adopters voor wie prijs niet zoveel uitmaakt voorzien zijn.
En Tesla kennende staan die prijzen niet in steen gebeiteld...
 
  • Like
Reactions: ebullio
https://www.telegraaf.nl/financieel/3676844/column-is-einde-voor-tesla-nabij

Wat een idioot die schrijver jim tehupuring :mad:

"De vraag naar Tesla’s neemt af. Dat noopte het bedrijf vrijdag tot het verlagen van de verkoopprijzen voor haar Model 3 in China met 13%."

Waarschijnlijk heeft hij niet de moeite genomen zich in de materie te verdiepen. Het betreft de M3 prijs die lokaal in China zal worden gemaakt en daardoor ook tegen een lagere prijs.
Hij laat het overkomen als zijnde wanhoopspoging.
 
  • Funny
Reactions: RobPet
Column: Is einde voor Tesla nabij?

Wat een idioot die schrijver jim tehupuring :mad:

"De vraag naar Tesla’s neemt af. Dat noopte het bedrijf vrijdag tot het verlagen van de verkoopprijzen voor haar Model 3 in China met 13%."

Waarschijnlijk heeft hij niet de moeite genomen zich in de materie te verdiepen. Het betreft de M3 prijs die lokaal in China zal worden gemaakt en daardoor ook tegen een lagere prijs.
Hij laat het overkomen als zijnde wanhoopspoging.
je mag er zeker van zijn, dat die zeer goed weten wat ze schrijven.:mad:
 
Ben al een tijdje volledig uitverkocht. Ik stap pas in als er weer echt iets concreets goed gaat met het bedrijf.
Ik zou instappen als het goed gaat met de aandelen... Want met het bedrijf gaat het hartstikke goed, ze groeien als kool en verkopen meer auto's dan ooit tevoren, alle geblaat over inzakkende vraag en kwartaalverliezen ten spijt.
De correlatie tussen wat de beurskoers doet en hoe goed het bedrijf het doet is dan ook ver te zoeken (zoals gewoonlijk bij opschalende (ex-)startups).
 
  • Like
Reactions: robertvg and CL600
Als je het aandeel al in je portefeuille hebt, kan je door nu te kopen je gemiddelde aandeelprijs in ieder geval verlagen.
Als je gewogen gemiddelde aankoopkoers boven de huidige koers ligt, dan wel ja.
Altijd leuk om de opmerkingen lezen van mensen die voor gek werden verklaard toen ze voor $ 30 instapten. Tja, en nu nog maar 500% rendement...
 
ik ben bang dat tot eind augustus niks zal veranderen.
Begrijp Tesla ook niet zo goed waarom ze niet meer doen om geld te verdienen.
Bv waar kan je in NL laden voor 25 cent?
Goedkoopste punten kosten snel 35 cent en dan heb je over aan straat laden met een snelheid van niks.
 
Ik zou instappen als het goed gaat met de aandelen... Want met het bedrijf gaat het hartstikke goed, ze groeien als kool en verkopen meer auto's dan ooit tevoren, alle geblaat over inzakkende vraag en kwartaalverliezen ten spijt.
De correlatie tussen wat de beurskoers doet en hoe goed het bedrijf het doet is dan ook ver te zoeken (zoals gewoonlijk bij opschalende (ex-)startups).

Ik wil toch eerst zien dat de verkoop van de vernieuwde S/X weer aantrekt. Mijn probleem is dat de M3 onder de geprojecteerde productie aantallen blijft en daardoor niet genoeg bruto winst oplevert om het bedrijf onder de streep voldoende cash te laten genereren om zowel komende schulden af te lossen als voldoende investeringen te kunnen doen.