Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn vermoeden is dat Tesla zo hard daalt omdat BYD verlies heeft aangekondigd. Daarmee wordt het gerucht "er is geen vraag naar EV" gevoed waarbij we niet kijken naar de concurrentiestrijd in prijs die Tesla is aangegaan.

Mis ik iets?
 

Mis ik iets?
Misschien interpreteer ik het fout, maar hun cashflow is door de prijsverlaging gekelderd:


 
Dat de koers door de oplopende steun is gevallen, is zeker negatief op TA-vlak.
De fundamentele redenen zijn IMO: de eerste miss qua earnings, winstmarges nemen sterk af en zijn nu vergelijkbaar met een goeddraaiend klassiek automerk die aan een P/E noteren van 10 ipv 60. Uitgestelde gigafabriek in Mexico, de cybertruck die de komende jaren geen winst zal opleveren en de moeilijkheden in China door oa BYD.
En er is de competitie die auto's aflevert die vergelijkbaar presteren en een mooier interieur hebben dan de MY en M3. bv de BYD Seal.
Alles wijst erop dat de Tesla's niet langer aan gelijk welke prijs verkopen.
 
Erg informatieve post:



IMG_6591.jpeg
IMG_6590.jpeg
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Nick-m and Maurice1
  • Informative
Reactions: Nick-m
Zouden wij als TSLA hodlers daar deel van uit mogen maken? Iets bij inschrijving met een voorrangsregeling ofzo? Musk laat meer drive en focus zien wat SpaceX betreft dan wat Tesla betreft. Ik zou het zeker aandurven!
Als ik u was zou ik niets meer kopen waar Elon voor iets tussen zit. Je krijgt er teveel stress van en sleurt anderen mee in uw stress verhaal.