Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Interesse in Tesla in NL de afgelopen 5 jaar:


1714479808194.png
 
Last edited:
Hardware ja, lokaties nee al insinueert de kop dat wel.

In October vorig jaar was al een deal naar buiten gekomen over stalls ed twv 100 miljoen






View attachment 1045643
Zit daar dan nog iemand om de “telefoon op te nemen” bij de supercharge afdeling of krijg je Optimus aan de lijn?
 
  • Funny
Reactions: job-lek
FYI, deze e-mail is in Oceanië de deur uitgegaan


Supercharger Network Update
We’ve heard concerns from our Tesla community about recent changes to the Supercharger program and would like to provide an update on the network in New Zealand:

Core to the Mission – The Supercharger network is still core to Tesla’s mission of accelerating the world’s transition to sustainable energy. Reducing costs and increasing efficiency are important for fulfilling our mission and remain a priority.

Customer Experience is Key – Customer experience for charging continues to be a top priority for the Supercharger network and we continue to focus on the ease of charging, competitive pricing and investing in the charging experience holistically.

Expansion of Network – The Supercharger network will continue to be expanded. Projects currently in construction are continuing to be completed and put into operation.

Service and Support – Supercharger sites are continuing to be serviced and maintained by our team, with operational support being provided.


Thank you for continuing to support our mission to accelerate the world's transition to sustainable energy.
 
Zit daar dan nog iemand om de “telefoon op te nemen” bij de supercharge afdeling of krijg je Optimus aan de lijn?
Degene die aan de telefoon zit te wachten in de tweet is BP, niet Tesla. Ik interpreteer de tweet als 'BP wil ooit voor Tesla geplande maar nog niet gebouwde SuC sites overnemen van de landeigenaar om er BP SuCs met Tesla hardware (de SuperCharger hardware blijft Tesla gewoon bouwen en die kan je vast online bestellen) van te maken'.

En zoals Sandy Munroe in z'n recente video rant zei, SuCs are a solved problem, daar heb je geen New Product Engineering en Marketing and Sales meer voor nodig.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: JanG007
Ik denk niet dat het een vooruitgang is als Big-Oil de SuC’s gaan overnemen. Deze maatschappijen blinken niet uit in snelle vooruitgang op het gebied van innovatie in laad-infrastructuren.
Ik zie het als een triple win:
1) van fossiel naar Electra, dat is Tesla missie;
2) Tesla wint financieel, denk naast verkoop ook aan onderhoudscontracten;
3) Rijders krijgen oneindig veel extra laadpunten. En langs snelweg. Dus makkelijk in gebruik. Dat gaat mensen over de streep trekken

Vergeet niet dat deze lokaties eenvoudig qua vergunning zijn te gebruiken.

En big oil heeft heel veel 💰
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik zie het als een triple win:
1) van fossiel naar Electra, dat is Tesla missie;
2) Tesla wint financieel, denk naast verkoop ook aan onderhoudscontracten;
3) Rijders krijgen oneindig veel extra laadpunten. En langs snelweg. Dus makkelijk in gebruik. Dat gaat mensen over de streep trekken

Vergeet niet dat deze lokaties eenvoudig qua vergunning zijn te gebruiken.

En big oil heeft heel veel 💰

We moeten even duidelijk zijn in de bewoording.
BP heeft aangegeven graag Superchargers the exploiteren en nieuwe te willen maken.
Tesla verkoopt de charger apparatuur, maar nergens is gezegd dat Tesla haar bestaande Superchargers gaat verkopen.
Het is hoogst onwaarschijnlijk dat dat zal gebeuren; dat zou te riskant zijn omdat het Tesla blootstelt aan mogelijke vertragingstactieken.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and mnno
Ik zie het als een triple win:
1) van fossiel naar Electra, dat is Tesla missie;
2) Tesla wint financieel, denk naast verkoop ook aan onderhoudscontracten;
3) Rijders krijgen oneindig veel extra laadpunten. En langs snelweg. Dus makkelijk in gebruik. Dat gaat mensen over de streep trekken

Vergeet niet dat deze lokaties eenvoudig qua vergunning zijn te gebruiken.

En big oil heeft heel veel 💰
De portemonnee van de EV rijder zal de grote verliezer zijn. Elke andere partij moet hierop verdienen. Voor Tesla hoeft dit niet per sé.
Kijk maar eens naar de Fastned prijzen. Mocht Tesla er niet zijn, dan waren ze nog hoger. En ze maken nog steeds verlies.