Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bijtelling na eerste 60 maanden

This site may earn commission on affiliate links.
Wij kunnen nog proberen het tij te keren. Zo kunnen wij bovenstaande artikel bijvoorbeeld twitteren naar politici. Het kan immers toch niet waar zijn dat tweedehands tesla's, die destijds fors zijn gesubsidieerd, massaal naar het buitenland gaan?
Ik weet dat het al bij Liesbeth van Tongeren (GL) onder de aandacht is gebracht door MisterGreen. Maar dit moet breder. Er is toch een Vereniging Elektrische Rijders? Kunnen die wat doen?
 
Ik heb de drie parlementariërs die ik in mijn mailbox had een vriendelijke mail gezonden, maar nul (ziltch) reacties.

Kortom, tijd voor beslissingen:
Mijn 04/15 85D inruilen voor einde jaar of de vijf jaar uitdienen en dan maar zien?

Ik heb zojuist na rijp beraad voor het laatste besloten.
Reden: mijn oude blauwe kleur kent geen gelijke in de huidige keuzes.;)

Geintje (al meen ik dat de kleurkeuze bedroevend is nu). De echte reden is dat ik de investering en kapitaalvernietiging nu te groot vind. Ik zie volgend jaar wel of de M3 er alsnog (bij)komt. Ik zie in 2020 wel of de S voordelig naar privé kan.
 
Ik heb de drie parlementariërs die ik in mijn mailbox had een vriendelijke mail gezonden, maar nul (ziltch) reacties.

Kortom, tijd voor beslissingen:
Mijn 04/15 85D inruilen voor einde jaar of de vijf jaar uitdienen en dan maar zien?

Ik heb zojuist na rijp beraad voor het laatste besloten.
Reden: mijn oude blauwe kleur kent geen gelijke in de huidige keuzes.;)

Geintje (al meen ik dat de kleurkeuze bedroevend is nu). De echte reden is dat ik de investering en kapitaalvernietiging nu te groot vind. Ik zie volgend jaar wel of de M3 er alsnog (bij)komt. Ik zie in 2020 wel of de S voordelig naar privé kan.

Ik ben nog aan het twijfelen. Mijn leasecontract dat tot mei '19 loopt voor een paar duizend euro afkopen per december dit jaar en een S leasen voor 5 jaar met kenteken van 2018. Of lease uitdienen, tijdelijk een goedkope ICE rijden en een M3 te leasen als Elon het behaagt deze naar de polder te sturen. Ik neig naar het eerste...

Indien het eerste, ben ik ook heel benieuwd of er dit jaar een geupdate S komt. En als ik in de zomer bestel om per einde jaar een S geleverd te krijgen of ik dan een geupdate krijg. Moeilijk moeilijk:)
 
@widodh die heeft gister een nieuwe S gekocht en heeft ook lang zitten twijfelen aan wachten ivm. de mogelijke refresh. De verkoper gaf bij hem aan dat hij niets verwacht, gezien de nieuwe MCU.

En dat klinkt mij heel aannemelijk. De nieuwe MCU vergt een hoop modificaties. Het klinkt niet heel logisch om kabelbomen, spiegelhouders en 2 displays aan te passen voor een nieuwe MCU terwijl je bijna klaar bent met een totale refresh.

Ik zou dus niet wachten op een nieuwe S. my $0.02
 
  • Like
Reactions: widodh
@widodh die heeft gister een nieuwe S gekocht en heeft ook lang zitten twijfelen aan wachten ivm. de mogelijke refresh. De verkoper gaf bij hem aan dat hij niets verwacht, gezien de nieuwe MCU.
...
Tja, wat denk je dat een verkoper dan zegt?
“Ik zou nu geen nieuwe auto kopen.”

Af en toe vraag ik me af in welke wereld mensen denken te leven.
 
  • Funny
Reactions: Maarten and basvk
Ja, ik heb nog getwijfeld of ik die disclaimer zou moeten toevoegen, maar het leek mij niet nodig. Blijkbaar wel. Dus bij deze: Het blijven verkopers

Mijn punt was dan ook meer dat ik ook niet verwacht dat er binnenkort een facelift zit aan te komen
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
@widodh die heeft gister een nieuwe S gekocht en heeft ook lang zitten twijfelen aan wachten ivm. de mogelijke refresh. De verkoper gaf bij hem aan dat hij niets verwacht, gezien de nieuwe MCU.

En dat klinkt mij heel aannemelijk. De nieuwe MCU vergt een hoop modificaties. Het klinkt niet heel logisch om kabelbomen, spiegelhouders en 2 displays aan te passen voor een nieuwe MCU terwijl je bijna klaar bent met een totale refresh.

Ik zou dus niet wachten op een nieuwe S. my $0.02
Grappig, die gedachten had ik ook toen in in de lente van 2016 de nieuwe X bestelde. Die was toen nog maar net geïntroduceerd en op dat moment nog niet leverbaar in Nederland, dus hoe groot was de kans op grote updates? De X heb ik in september 2016 ontvangen. In oktober 2016 kwam autopilot 2...

[gevolg: ik heb de X 90d na 6 weken ingeruild voor een nieuwe X p100d met autopilot 2]
 
Tja, wat denk je dat een verkoper dan zegt?
“Ik zou nu geen nieuwe auto kopen.”

Af en toe vraag ik me af in welke wereld mensen denken te leven.
Helemaal mee eens, maar ik heb de afweging gemaakt. Laat de auto in Sept leveren zodat ik eventuele vernieuwingen nog heb.

Wil hem dit jaar sowieso hebben ivm bijtelling per 2019.

Ook verwacht ik nog een behoorlijke run op S en X en wil niet te laat zijn.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Helemaal mee eens, maar ik heb de afweging gemaakt. Laat de auto in Sept leveren zodat ik eventuele vernieuwingen nog heb.

Wil hem dit jaar sowieso hebben ivm bijtelling per 2019.

Ook verwacht ik nog een behoorlijke run op S en X en wil niet te laat zijn.
Alle respect voor je beslissing, W.
In mijn ogen neem je die namelijk op basis van je eigen afwegingen en niet vanwege obligate verkooppraatjes.

En toch...
Die Modellpflege van de S en X komt er. En per definitie onverwacht, daar kennen we Tesla inmiddels goed genoeg voor.
En de zekerheid van fiscale regelingen? Ach, daar kennen we de machtshebbers helaas ook goed genoeg voor...
 
Alle respect voor je beslissing, W.
In mijn ogen neem je die namelijk op basis van je eigen afwegingen en niet vanwege obligate verkooppraatjes.

En toch...
Die Modellpflege van de S en X komt er. En per definitie onverwacht, daar kennen we Tesla inmiddels goed genoeg voor.
En de zekerheid van fiscale regelingen? Ach, daar kennen we de machtshebbers helaas ook goed genoeg voor...
Ik snap je. Maar het is nu zeker dat je per 2019 veel boven de 50k gaat betalen, ik neem dat risico niet.

Komt er een refresh? Zeker! Komt er CCS op S/X? Ik denk dat het 90% zeker is dat het er ooit op komt.

Gaat die refresh er komen voordat mijn S in productie gaat? Ik hoop het! Maar ik ga er niet van uit.

Als de bijtelling per 2019 niet zo omhoog ging had ik nog even gewacht met een nieuwe Model S.
 
Hi, na dit draadje te hebben doorgenomen is het me uiteindelijk nog niet helemaal duidelijk geworden. Ik ben voornemens mn leasecontract om te zetten door over te gaan op koop op mijn eenmanszaak. Het gaat om een full option P85+ uit november 2013. Ik dacht al die tijd dat vanaf dec 2018 voor de 60 maanden daarna er 4% bijtelling zou zijn. Nu lees ik zaken als, vanaf 2019 7% of een maximale korting van 9000e over 25% bijtelling.
Waar kan ik op rekenen, voor deze maand december en voor heel 2019? Anders lijkt zsm verkopen de beste optie :) De site van de belastingdienst maakt het er in ieder geval niet duidelijker op, mocht het niet kloppen dat de 4% voor nieuwe 60 maanden niet blijkt te kloppen.
 
Hi, na dit draadje te hebben doorgenomen is het me uiteindelijk nog niet helemaal duidelijk geworden. Ik ben voornemens mn leasecontract om te zetten door over te gaan op koop op mijn eenmanszaak. Het gaat om een full option P85+ uit november 2013. Ik dacht al die tijd dat vanaf dec 2018 voor de 60 maanden daarna er 4% bijtelling zou zijn. Nu lees ik zaken als, vanaf 2019 7% of een maximale korting van 9000e over 25% bijtelling.
Waar kan ik op rekenen, voor deze maand december en voor heel 2019? Anders lijkt zsm verkopen de beste optie :) De site van de belastingdienst maakt het er in ieder geval niet duidelijker op, mocht het niet kloppen dat de 4% voor nieuwe 60 maanden niet blijkt te kloppen.
Ik zou dit draadje nog een keer lezen, je nov 2013 S heeft vanaf volgend jaar over 50k 4% en de rest boven de 50k 22% bijtelling en als ik het me goed herinner kan dat elk volgend jaar weer wijzigen als je auto al 5 jaar oud is