Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashcam professioneel laten inbouwen (waar?)

This site may earn commission on affiliate links.
Ja en nee. Ja, er is een dashcam functie, maar nee die is nog niet vergelijkbaar met een losse dashcam. Werkt alleen via camera voor en niet achter. Werkt ook alleen als Je rijdt, niet bij parkeren Ed.
 
Een voorproefje van de beeldkwaliteit in het donker. Dit is mijn eigen opnamen en zelf vind ik de kwaliteit echt tegen vallen. Komt grotendeels ook door de lage bitrate maar ja iets is beter dan niets en deze staat lekker aan toe ik binnenkort mijn 2 channel dashcam binnen krijg.

 
  • Informative
Reactions: Geendiesel
Een voorproefje van de beeldkwaliteit in het donker. Dit is mijn eigen opnamen en zelf vind ik de kwaliteit echt tegen vallen. Komt grotendeels ook door de lage bitrate maar ja iets is beter dan niets en deze staat lekker aan toe ik binnenkort mijn 2 channel dashcam binnen krijg.

De kwaliteit valt inderdaad tegen en ook is het geen breedbeeld opname, waardoor je toch meer gebeurtenissen zal missen. De meeste dashcam's hebben toch een bredere opnamehoek (meer dan 100% is gangbaar). Dan zal je aan je 2 channel Dashcam meer plezier hebben. Voor de functie van de AP en daarmee gepaarde beeldherkenningssoftware is deze kwaliteit voldoende en komt volgens mij de performance van beeldherkeningssoftware ten goede.
 
Er staat V9. Niet wanneer. Momenteel gebruiken we al ca twee jaar V8 en autowipers werken pas zes maanden. Reken je dus niet te snel rijk...
[Off dashcam topic]
Begin maar helemaal niet met rekenen, in V9 hebben ze de autowipers weer vakkundig uitgezet :mad:. Waarschijnlijk een nieuw tegeltje aan de muur bij Elon “more is less”.
[/Off dashcam topic]
 
  • Like
  • Funny
Reactions: job-lek and Hbrink
Ik ken de Blackvues en weet ook van de opkomende dashcam functie, maar ik vind bovenstaand model eigenlijk wel gepast.

Iemand een idee welke modellen er goed zijn en wat dat moet kosten? Installatie is eenvoudig omdat je inplugt op bestaande bedrading, en dat kan de Blackvue niet, of toch niet in die mate.

Zoiets als deze heb ik van het merk IRO. Filmt zodra de auto uit rust is. Te bestellen op Ebay en kost +\_ €230. Simpel te monteren, goede beeldkwaliteit. Echt zo’ ding dat doet wat het moet doen.
IRO is Chinees bedrijf. Ik had lage verwachting van een klantenservice zo ver weg, maar die bleek zeer goed benaderbaar en reageert zeer adequaat.
 
[Off dashcam topic]
Begin maar helemaal niet met rekenen, in V9 hebben ze de autowipers weer vakkundig uitgezet :mad:. Waarschijnlijk een nieuw tegeltje aan de muur bij Elon “more is less”.
[/Off dashcam topic]
Voor zover ik vanochtend kon zien (alleen condens wegwerken) werkt de autowiper functie gewoon of misschien zelfs nog iets beter dan in V8