Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashcam/Sentry Mode

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben op zoek naar een gemakkelijke manier om de videos terug te kijken (en te wissen!) via de iPhone.
Nu verneem ik dat de app SentryView: For Tesla Cars drie beelden gelijktijdig afspeelt op de iPhone en gecombineerd met de SanDisk Connect™ Wireless Stick draadloos contact maakt met de iPhone. Zie dit draadje SentryView app was just released!
Heeft iemand goede ervaringen met deze app? Zijn er betere oplossingen voor de iPhone?
 
Ik ben op zoek naar een gemakkelijke manier om de videos terug te kijken (en te wissen!) via de iPhone.
Nu verneem ik dat de app SentryView: For Tesla Cars drie beelden gelijktijdig afspeelt op de iPhone en gecombineerd met de SanDisk Connect™ Wireless Stick draadloos contact maakt met de iPhone. Zie dit draadje SentryView app was just released!
Heeft iemand goede ervaringen met deze app? Zijn er betere oplossingen voor de iPhone?

Ik heb sandisk ixpand....werkt niet op iphone, wel op computer. Ik kan dit weggooien.

SanDisk Online Store - SanDisk iXpand Flash Drive For iPhone and iPad

Hootoo werkt goed op iphone 8, x en computer. Ik vind deze beter oplossing voor mij.

https://www.amazon.com/HooToo-128GB-Certificated-Connector-compatible/dp/B01LSBMH1Y
 
Op youtube zie ik veel aanbevelingen voor een Endurance Micro SD Card te gebruiken in plaats van bijvoorbeeld een USB stick voor dashcam opnames.
Met bijvoorbeeld de GeekGo Card Reader zijn de opnames via de iPhone te bekijken. Iemand hier ervaring met een card reader met lightning aansluiting werkzaam?
GeekGo Card Reader: https://amzn.to/2Y4cxG6
 
Na enkele maanden is mijn Sandisk USB stick onbruikbaar geworden voor de M3 dashcam/sentry functie. Misschien zou het opnieuw lukken door de USB stick nogmaals te formatteren, maar om de x-aantal weken herformatteren is niet echt een bruikbare optie.

Aangezien op verscheidene fora een (S)SD kaart wordt aangeraden i.p.v. een USB stick, heb ik nu een Sandisk Extreme Pro Micro SDXC kaart aangeschaft (38,90- euro) en een Hama USB 3.0 multi card reader (15,26- euro). Een USB splitter had ik nog liggen, waardoor ik nog enkele USB poorten kan vrijhouden.

Het formatteren van de SD kaart in het standaard formaat werkte in eerste instantie niet voor de Tesla Dashcam functie, noch via mijn Windows PC, noch via mijn Mac. Maar deze video toont hoe je de SD kaart met het correcte methode (FAT32) formatteert, op een eenvoudige manier, indien je een Mac gebruikt.
 
Ik gebruik al maanden mijn oude 320Gb HDD disk (laptop formaat disk, 2.5inch) En een simpele SATA naar USB verloop.
usb-3-0-to-sata-cable-hdd-ssd-converter-adapter-external-laptop-abtan-1611-03-abtan@7.jpg

Een 2.5inch HDD disk heeft geen externe voeding nodig.

Een SSD disk kan ook maar mijn HDD draait al maanden prima, en deze gaat niet kapot door de constante write acties van de teslacam.
 
  • Like
Reactions: TM3LR
Ik heb een 128 GB USB stick (Sandisk) en had telkens hetzelfde probleem, na een dag meldde mijn auto dat de stick niet snel genoeg was. Eind vorige week een FULL format gedaan (dus niet de quick format) en sindsdien geen probleem meer. Toeval?
 
Dank voor de tip. Ik heb dezelfde stick, deze werd her en der op internet aangeraden en is zeker snel genoeg. De eerste dagen was ik tevreden en ineens meldingen dat de stick te traag is.
Ik ben nieuwsgierig of dit werkt. In ieder geval +/- 3 uur om 128 Gb te formatteren. Ik laat het ook even weten of de problemen weer terug komen,
 
Dank voor de tip. Ik heb dezelfde stick, deze werd her en der op internet aangeraden en is zeker snel genoeg. De eerste dagen was ik tevreden en ineens meldingen dat de stick te traag is.
Ik ben nieuwsgierig of dit werkt. In ieder geval +/- 3 uur om 128 Gb te formatteren. Ik laat het ook even weten of de problemen weer terug komen,

Ik krijg nu af en toe wel weer de melding, maar als ik hem dan uit plug en weer terugset is hij weer een paar dagen tevreden. Ideaal is het niet....
 
Ik krijg nu af en toe wel weer de melding, maar als ik hem dan uit plug en weer terugset is hij weer een paar dagen tevreden. Ideaal is het niet....

Dank voor je terugkoppeling. Sinds gisteren is die weer terug, ook geen logica wanneer het wel en niet werkt. Dashcam werkt in de helft van de gevallen niet, sentry mode geen probleem.

Heb jij toevallig al V10? Ben bang dat het issue met deze release niet wordt geüpdatet
 
Mijn opname functie werkt niet meer :-(

De TeslaCam directory blijft leeg...

Senty mode werkt nog wel gewoon maar het opname icoontje is niet meer zichtbaar op het scherm.

Al diverse USB sticks en disks geprobeerd, ook na vernieuwen van partitie tabel op de disks.
 
Tip voor terugkijken Sentry beelden, uit mijn eigen ervaring na flink wat beelden terugkijken:

De "Trigger" van een Sentry event zit altijd in de een na laatste minuut. Sentry slaat 10 minuten op en per minuut 4 weergaves (front, back, left_repeater, right_repeater).
 
Gebruik je het juiste bestandssysteem? Moet FAT32 zijn.

dohhh, thanks for reminding ... ik was echt in veronderstelling dat een linux filesystem ook gewoon zou werken.

Na install van v10 even de nieuwe sentry beelden bekeken toen een wijs besluit om even de disk te opnieuw te partitioneren, totaal vergeten dat er heavy dependency is op fat32 wat alleen dus nu goed functioneerd...

toch gek, het zou echt niet mijn voorkeur zijn qua filesystem, maarja, toch wel een van de meest ondersteunde onder de diverse os'en.