Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashcam/Sentry Mode

This site may earn commission on affiliate links.
Het zou toch er makkelijk zijn om ook deze beelden vast te leggen ivm het 360 beeld om de auto?
(knipperlicht camera's staan hier niet op)



merged.jpg
 
Iemand al een oplossing gevonden voor de corrupte bestanden als je de USB stick die je voor Sentry mode gebruikt uit de USB poort haalt? Doe al altijd het dashcam icoontje inhouden tot deze grijs is en daarna pas eruit halen maar blijf toch vaak corrupte bestanden zien.
 
Iemand al een oplossing gevonden voor de corrupte bestanden als je de USB stick die je voor Sentry mode gebruikt uit de USB poort haalt? Doe al altijd het dashcam icoontje inhouden tot deze grijs is en daarna pas eruit halen maar blijf toch vaak corrupte bestanden zien.
Ik weet niet of het nodig is maar ik zet ook sentry uit met een druk op het rode oog voor ik de USB eruit haal.
 
Het is echt ZO onhandig dat je die beelden niet gewoon in je auto kunt terugkijken....Stap je in, krijg je de mededeling dat er X events zijn geregistreerd...Hoe moeilijk is het dan om dat klikbaar te maken en af te spelen? Nee, nu moet je eerst veilig verwijderen, gaan frotten om die usb/ssd eruit te halen, koppelen aan je telefoon en dan maar gokken waar de echte beweging waar je naar op zoek bent staat....
 
Iemand al een oplossing gevonden voor de corrupte bestanden als je de USB stick die je voor Sentry mode gebruikt uit de USB poort haalt? Doe al altijd het dashcam icoontje inhouden tot deze grijs is en daarna pas eruit halen maar blijf toch vaak corrupte bestanden zien.
Probeer eens 5 minuten te wachten nadat je 'eject'-mode hebt geactiveerd. Heb de indruk dat er soms nog beelden uit een cache worden weggeschreven. Kan tijdje duren, USB2. Laat eens weten of dit beter is.
 
Ik weet niet of het nodig is maar ik zet ook sentry uit met een druk op het rode oog voor ik de USB eruit haal.

Sentry heb ik thuis nooit aan staan dus kan niet meer doen dan dashcam icoontje grijs maken. ;) Maar moet wel zeggen dat ik het de laatste tijd niet meer zo gezien heb dat er corrupte bestanden zijn. Misschien dat een update dit heeft verbeterd?

Probeer eens 5 minuten te wachten nadat je 'eject'-mode hebt geactiveerd. Heb de indruk dat er soms nog beelden uit een cache worden weggeschreven. Kan tijdje duren, USB2. Laat eens weten of dit beter is.

Zal ik eens proberen als het nog eens voor komt.
 
Kan iemand me vertellen wat die sentry nu aan batterijen neemt?
Mijn auto staat aan de weg kant...dus zal denk ik heel vaak opnemen?
Niet handig toch? En die dashcam hoe werkt dat precies. Kan je ook alleen die instellen?

Sentry Mode neemt altijd op of er nou iets gebeurd of niet, het energie verbruik is dus redelijk constant. Echter, het aantal events dat geregistreerd wordt zal wel toenemen.

Dashcam is dus enkel de "TeslaCam" folder, wel zorgen dat je Sentry Mode niet automatisch inschakeld bij het parkeren.

Zelf heb ik Sentry Mode niet aan staan op werk en thuis i.v.m. de onnodige battery drain maar verder overal. Juist als ik bij de super of waar dan ook max een uurtje geparkeerd sta. Dat zijn juist ook de plekken waar er vaak parkeerschades zijn.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Grappig... Ik volgde eerst @ramonneke zijn redenering en liet Sentry thuis uit. Maar juist thuis staat hij aan de laadpaal en is stroom voor mij geen issue. En ook thuis, waar de auto 80% van de tijd staat, kan iets gebeuren....
Hij staat hier thuis uit vanwege het geknipper met de koplampen bij bv regen, beetje vervelend voor de overburen.

Overigens, ik wilde beelden nieuwjaar even terugkijken, aantal keren alarm afgegaan door vuurwerk maar niets op de disk. Komt dat omdat hij bij alarm beelden naar Tesla upload een ze dan niet naar USB schrijft? Zou vreemd zijn mi.
 
Vandaag melding dat USB vol zat en inderdaad dat was zo. Echter irritatie was er wel weer.
Ik heb een 128Gb Samsung USB. Auto ziet hem alleen als ik hem op een Mac formateer in MS-DOS FAT32......hiermee heb ik slechts een partitie van 32GB. Op zich wel te overleven, echter hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik gewoon 128Gb kan gebruiken. Als ik hem in WIN10 formatteer, dan kan hij niet gelezen worden en werkt Sentry dus niet.

Iemand tips.......voor een tech noob