Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashcam/Sentry Mode

This site may earn commission on affiliate links.
Vraag je of je in de App ziet of Sentry Mode ingeschakeld is als deze in de auto is ingeschakeld? Dan ja, de app haalt alle data steeds van de auto op.
Nee mijn issue is dat ik Sentry heb uitgesloten voor thuis en werk locaties maar dat deze thuis nu wel meldingen geeft ( op het werk weet ik door de Corona situatie nu niet). Heb een laadverlies % thuis overnight wat ik voorheen nooit had als Sentry stond ingeschakeld
 
Gisteren jammer genoeg schade door ladingsverlies op de snelweg. Nog niet de reflex om op het camera-icoon te duwen dus helaas geen beelden (tijdens de rit werden ook geen beelden opgenomen dus ik vermoed dat de SD kaart vol zat). Balen!

Meteen maar een externe SSD gekocht zodat dit in de toekomst niet zo snel mogelijk zou zijn.
 
Ja, maar alleen als je usb opslagmedium werkt. De meeste usb sticks houden het door het grote aantal schrijfacties maar erg kort uit. Gebruik vooral een SSD of echte harddisk anders kun je onaangenaam verast worden.

thegreen raad juist HDD's en SSD's af omdat deze door het gewicht de verbinding met de USB poort op cruciale momenten wel eens kan verliezen met als gevolg geen beelden. Een mini USB stick is licht en blijft zelfs bij een heftige klap gewoon zitten.

Gewoon 2x een kwaliteitstick kopen zodat je bij het falen van de 1 direct een swap kunt doen met de backup stick. Ik heb hier een 128 sticky geformatteerd met ext4 en werkt al ruim een jaar zonder issues. Moet wel zeggen dat ik Sentry enkel gebruik buiten huis dus staat niet dag en nacht aan.

En als je vergeet te drukken... stop het opnemen want het laatste uur staat op je stick.
 
Nee mijn issue is dat ik Sentry heb uitgesloten voor thuis en werk locaties maar dat deze thuis nu wel meldingen geeft ( op het werk weet ik door de Corona situatie nu niet). Heb een laadverlies % thuis overnight wat ik voorheen nooit had als Sentry stond ingeschakeld

Misschien weet je auto niet meer dat hij thuis is? Heb je wellicht per ongeluk je "Home" locatie aangepast of verwijderd? Zie je thuis bij het zetten in Park dat het sentry icoontje rood is?
 
@ramonneke : Mijn sticks gingen ook stuk zonder sentry mode, elke rit wordt opgenomen. Ze hadden ook minder capaciteit en waren FAT geformatteerd. Lang niet iedereen weet hoe je ext4 op je stick krijgt (ik wel als Linux gebruiker). Zou het format veel uitmaken voor de slijtage ? Het aantal weg te schrijven bytes is immers niet anders.
Mijn harddisk zit met een kort kabeltje in de usb. Zelf ligt hij plat op de bodem, misschien dat ik nog een stukje klittenband ga gebruiken om hem te fixeren.
 
@ramonneke : Mijn sticks gingen ook stuk zonder sentry mode, elke rit wordt opgenomen. Ze hadden ook minder capaciteit en waren FAT geformatteerd. Lang niet iedereen weet hoe je ext4 op je stick krijgt (ik wel als Linux gebruiker). Zou het format veel uitmaken voor de slijtage ? Het aantal weg te schrijven bytes is immers niet anders.
Mijn harddisk zit met een kort kabeltje in de usb. Zelf ligt hij plat op de bodem, misschien dat ik nog een stukje klittenband ga gebruiken om hem te fixeren.
ext4 maakt niets uit voor slijtage maar is enkel robuuster voor per als de verbinding tussen de drive en de poort (zeer) kort weg valt.

De meeste sticks gaan stuk door de hoge temperaturen in de auto of te weinig write cycles. SSD's hebben daar net zo goed last van. Maar hoe meer write cycles hoe beter en daarom heb ik ook een 128GB stick.
 
ext4 maakt niets uit voor slijtage maar is enkel robuuster voor per als de verbinding tussen de drive en de poort (zeer) kort weg valt.

De meeste sticks gaan stuk door de hoge temperaturen in de auto of te weinig write cycles. SSD's hebben daar net zo goed last van. Maar hoe meer write cycles hoe beter en daarom heb ik ook een 128GB stick.

Dat van de hoge temperatuur snap ik maar te "weinig write cycles" niet. Of bedoel je dat er te weinig lege ruimte is zodat dezelfde clusters te vaak hergeschreven worden ?
 
Dat van de hoge temperatuur snap ik maar te "weinig write cycles" niet. Of bedoel je dat er te weinig lege ruimte is zodat dezelfde clusters te vaak hergeschreven worden ?

Correct, hoe meer ruimte des te meer de som van het totaal aantal write cycles. Tegenwoordig balanceren alle media de write cycles over de opslag dus hoe meer opslagruimte hoe langer je met een opslag medium zou moeten doen maar je kunt altijd pech hebben natuurlijk.
 
Correct, hoe meer ruimte des te meer de som van het totaal aantal write cycles. Tegenwoordig balanceren alle media de write cycles over de opslag dus hoe meer opslagruimte hoe langer je met een opslag medium zou moeten doen maar je kunt altijd pech hebben natuurlijk.
Sedert dat ik een SSD gebruik (met kabeltje van 30cm zodanig dat hij plat kan liggen) heb ik ook duidelijk betere ervaring met Sentry-mode. Vroeger wel eens vaker een zwart beeld of wat ruis. Een SSD is gemaakt om continue te schrijven, zelfs de beste USB sticks niet. Ik beveel dus ook eerder SSD aan, HDD beveel ik niet aan omwille van de schokken in een auto.
 
Deze gans is rustig, héél rustig ah oversteken.
Blijft ook met iedereen op 100km/h een tricky onderneming vind ik!
Lokatie: Haringvlietbrug gisteren.

upload_2020-3-24_6-43-21.png


Gans Hvlietbrug SLau 2020-03-23 18-57-53.png Gans Hvlietbrug SLau 2020-03-23 19-38-21.png
 
Correct, hoe meer ruimte des te meer de som van het totaal aantal write cycles. Tegenwoordig balanceren alle media de write cycles over de opslag dus hoe meer opslagruimte hoe langer je met een opslag medium zou moeten doen maar je kunt altijd pech hebben natuurlijk.

Toch was mijn Samsung Fit Plus 256 Gb binnen enkele maanden aan de beurt met de bekende schrijffout. Zou overigens wel knap chagrijnig worden als mijn 512GB SSD ook op den duur de geest geeft. Dan wordt de Sentry geruststelling wel erg duur.
 
Ik heb een SSD van 128gig die ik nog had rond slingeren in een USB 3.0 case gemonteerd en die gebruik ik al een poosje. Vanmiddag rond het middag uur een verschil van inzicht met een mede weggebruiker, ( ging goed, maar was close ) maar ik wil het toch even terug zien.

Echter blijkt dat er geen beelden meer zijn. In mijn mapje Recent Clips staat maar een half uur aan clips..

Ik heb daarom, saved clips en sentry clips maar gewist om ruimte te maken. Is het dus de bedoeling dat je zelf zo nu en dan clips gaat opschonen ?