Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashcam/Sentry Mode

This site may earn commission on affiliate links.
Een SSD is gemaakt om continue te schrijven, zelfs de beste USB sticks niet.

De technology is praktisch hetzelfde behalve dat een SSD via een kabeltje gaat en een "stick" niet. Wel is de behuizing van een SSD beter in staat passief te koelen dus in die zijn ben ik het met je eens dat een externe SSD meer geschikt is voor schrijven. Echter, mijn Sentry Mode bestanden zijn nooit meer dan 30MB per stuk en het zijn er 4. Oftewel 120MB/m = 2MB/s en dat kan echt elke fatsoenlijke USB stick managen.

Ik zou een A-merk stick adviseren en niet een SSD omdat deze gewoon een betere verbinding heeft en bij een mogelijk ongeluk grotere kans heeft op z'n plek te blijven zitten om data verlies te voorkomen.
 
@ramonneke volgens mij heb jij er heel veel verstand van en ik als digibeet nieto_O
Kwam er vandaag achter dat mijn MS 10/2017 wel opname mogelijkheden heeft

Welke USB-STICKS adviseer je?
Ik las bij de laatste release notes dat de wagen deze sticks automatisch formatteert. Als digibeet ga ik ervan uit dat ik dan niets hoef te doen behalve de stick erin steken?
Hoe kun je de beelden bekijken?

Gelieve in Jip en Janneke taal uitleggen...weet veel van voetbal en van media....maar weinig van IT:oops:
 
@ramonneke volgens mij heb jij er heel veel verstand van en ik als digibeet nieto_O
Kwam er vandaag achter dat mijn MS 10/2017 wel opname mogelijkheden heeft

Welke USB-STICKS adviseer je?
Ik las bij de laatste release notes dat de wagen deze sticks automatisch formatteert. Als digibeet ga ik ervan uit dat ik dan niets hoef te doen behalve de stick erin steken?
Hoe kun je de beelden bekijken?

Gelieve in Jip en Janneke taal uitleggen...weet veel van voetbal en van media....maar weinig van IT:oops:
Ik vind YouTube altijd makkelijk als ik iets niet goed weet, hoe iets werkt.
 
Last edited:
  • Disagree
Reactions: GIO1974
@ramonneke volgens mij heb jij er heel veel verstand van en ik als digibeet nieto_O
Kwam er vandaag achter dat mijn MS 10/2017 wel opname mogelijkheden heeft

Welke USB-STICKS adviseer je?
Ik las bij de laatste release notes dat de wagen deze sticks automatisch formatteert. Als digibeet ga ik ervan uit dat ik dan niets hoef te doen behalve de stick erin steken?
Hoe kun je de beelden bekijken?

Gelieve in Jip en Janneke taal uitleggen...weet veel van voetbal en van media....maar weinig van IT:oops:

Wat moet een digibeet als jij in hemelsnaam met een Tesla?! Dat is toch vragen om problemen? ;)

Uit de M3 handleiding:
Although not a comprehensive list, Tesla has confirmed through testing that the following flash drives meet the requirements for Dashcam and Sentry Mode use:
  • SanDisk Ultra Fit USB 3.1
  • Flash Drive Samsung MUF-64AB/AM FIT Plus – 200MB/s USB 3.1 Flash Drive
Er zijn goede draadjes op dit forum waar USB ervaringen worden gedeeld. Zoek en gij zult vinden.
 
Last edited:
Wat moet een digibeet als jij in hemelsnaam met een Tesla?! Dat is toch vragen om problemen? ;)

Uit de M3 handleiding:
Although not a comprehensive list, Tesla has confirmed through testing that the following flash drives meet the requirements for Dashcam and Sentry Mode use:
  • SanDisk Ultra Fit USB 3.1
  • Flash Drive Samsung MUF-64AB/AM FIT Plus – 200MB/s USB 3.1 Flash Drive
Er zijn goede draadjes op dit forum waar USB ervaringen worden gedeeld. Zoek en gij zult vinden.

Dank U!

Waarom een Tesla...nou 3 jaar geleden reed ik een Porsche 911 en de kosten liepen aardig op...in overleg met fiscalist een Tesla MS gekocht. Mooie voordelige auto die me van A naar B rijdt, voordelig is, mooi is en goed voor het milieu.....

Waar is de tijd gebleven dat Tesla rijders behulpzaam waren, lijkt tegenwoordig(vooral de nieuwkomers met een M3) een mode te zijn belerend te zijn......ben benieuwd of ze ook dat toontje aanslaan bij een SUC....
 
Dank U!

Waarom een Tesla...nou 3 jaar geleden reed ik een Porsche 911 en de kosten liepen aardig op...in overleg met fiscalist een Tesla MS gekocht. Mooie voordelige auto die me van A naar B rijdt, voordelig is, mooi is en goed voor het milieu.....

Waar is de tijd gebleven dat Tesla rijders behulpzaam waren, lijkt tegenwoordig(vooral de nieuwkomers met een M3) een mode te zijn belerend te zijn......ben benieuwd of ze ook dat toontje aanslaan bij een SUC....
SuC zegt tegen mij niet zoveel :D
 
  • Funny
Reactions: Firehuntah
Waar is de tijd gebleven dat Tesla rijders behulpzaam waren, lijkt tegenwoordig(vooral de nieuwkomers met een M3) een mode te zijn belerend te zijn......ben benieuwd of ze ook dat toontje aanslaan bij een SUC....

Laten we daar niet weer over beginnen, is tijdje terug al een draadje geweest over minder sjieke Model 3 rijders, dat eindigde niet echt geweldig. ;)

We zijn zeker nog behulpzaam hier hoor, zo behulpzaam dat zelfs dit hele draadje vol staat met info over welke USB sticks, SSD's en andere opslagmediums gebruikt kunnen worden. Als je 1 pagina terug kijkt zie je al wat staan.

Mijn mening is, alleen SSD of USB adapter met een High Endurance SD kaart voor dashcam/sentry mode. Geen normale USB stick, dat gaat meestal niet lang mee en geeft ook regelmatig problemen.
De nieuwe functie doet niet automatisch formatteren. Je moet dit zelf doen ergens in de instellingen. Heb deze functie nog niet gebruikt dus weet even niet precies waar deze staat. Zal ergens een optie voor te formatteren staan zodra je een USB opslagmedium hebt aangesloten. Als dit gelukt is zal een camera icoontje op je scherm komen. Als je in parkeerstand hierop duwt kun je sentry/dashcam viewer openen voor beelden terug te bekijken. Neem tenminste even aan dat dit in een Model S hetzelfde gaat als in een Model 3.
 
bij mij lijkt sentry mode het sinds dit weekend niet meer te doen. De auto gaat gewoon slapen terwijl sentry mode aangevinkt staat in de auto en in de app. Lijkt niet aan de SSD te liggen ik kan beelden van voor het weekend gewoon terugkijken. Meer mensen hier last van?
 
bij mij lijkt sentry mode het sinds dit weekend niet meer te doen. De auto gaat gewoon slapen terwijl sentry mode aangevinkt staat in de auto en in de app. Lijkt niet aan de SSD te liggen ik kan beelden van voor het weekend gewoon terugkijken. Meer mensen hier last van?

Even resetten met beide knoppen op het stuur of sentry mode nog eens uit en aan zetten en alles opnieuw aanvinken hoe je het wil hebben. Om de een of andere rede wijzigen de sentry mode instellingen soms vanzelf na een update of reset.
 
Sinds afgelopen vrijdag HW3/MCU2 upgrade gehad op mijn X. Daarna een SanDisk 3.1 USB (128GB) erin gestopt, geformatteerd en Sentry werkte direct. Kon beelden terugkijken, cameraposities wisselen, alles.

Alleen toen ik vanochtend in de auto stapte, gaf het dispay wel aan '4 meldingen', maar het icoon bovenin de balk is nu een cameraatje met een grijs kruisje erin. Ik kan dus nu geen beelden meer opvragen of live beelden bekijken. Daarop heb ik de USB maar opnieuw geformatteerd vanuit de auto, maar ook dat helpt niet. Het Sentry icoon staat er wel, maar opnemen doet ie dan weer niet.

Er is geen tussentijdse software update geweest en ik heb de auto al 2x gereset.

Enig idee wat te doen? De handleiding van Tesla geeft geen suggesties.
 
Sinds afgelopen vrijdag HW3/MCU2 upgrade gehad op mijn X. Daarna een SanDisk 3.1 USB (128GB) erin gestopt, geformatteerd en Sentry werkte direct. Kon beelden terugkijken, cameraposities wisselen, alles.

Alleen toen ik vanochtend in de auto stapte, gaf het dispay wel aan '4 meldingen', maar het icoon bovenin de balk is nu een cameraatje met een grijs kruisje erin. Ik kan dus nu geen beelden meer opvragen of live beelden bekijken. Daarop heb ik de USB maar opnieuw geformatteerd vanuit de auto, maar ook dat helpt niet. Het Sentry icoon staat er wel, maar opnemen doet ie dan weer niet.

Er is geen tussentijdse software update geweest en ik heb de auto al 2x gereset.

Enig idee wat te doen? De handleiding van Tesla geeft geen suggesties.
Met de PC of mac formatteren; schijnt vaker voor te komen
 
  • Helpful
Reactions: Lars_R
Sinds afgelopen vrijdag HW3/MCU2 upgrade gehad op mijn X. Daarna een SanDisk 3.1 USB (128GB) erin gestopt, geformatteerd en Sentry werkte direct. Kon beelden terugkijken, cameraposities wisselen, alles.

Alleen toen ik vanochtend in de auto stapte, gaf het dispay wel aan '4 meldingen', maar het icoon bovenin de balk is nu een cameraatje met een grijs kruisje erin. Ik kan dus nu geen beelden meer opvragen of live beelden bekijken. Daarop heb ik de USB maar opnieuw geformatteerd vanuit de auto, maar ook dat helpt niet. Het Sentry icoon staat er wel, maar opnemen doet ie dan weer niet.

Er is geen tussentijdse software update geweest en ik heb de auto al 2x gereset.

Enig idee wat te doen? De handleiding van Tesla geeft geen suggesties.
Mogelijk komt dit door het gebruik van een usb-stick. Die zijn niet gemaakt voor veelvuldige overschrijvingen. Ik adviseer je om een ssd te gebruiken.