Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De E Rally ten bate van Just Diggit op 28 mei 2016 - ondersteund door trouwe support

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou er maar flink achteraan zitten, en er niet van uitgaan dat het wel goed komt. Is er iemand in Europa aanspreekbaar, of loopt dit via Fremon?
In de US is er allerlei gedoe over de prijzen. Over belastingen, onduidelijke afspraken, extra kosten etc. Het lijkt een goed idee wat maar weer half is uitgewerkt.
Bottom line is dat Tesla niet heel erg meewerkt.

Ik vraag me af hoe dit in Nederland werkt. In de US was het probleem dat de Model X founders edition van $140.000 werd gezien als een prijs in een wedstrijd en dus belast tegen een tarief van 25%.
Tesla was niet bereid om die belasting te betalen, of om de waarde van 96(!) referrals daarvoor te gebruiken. Veel rumour in het US deel van het Forum, en op het forum van Tesla zelf. Inmiddels zijn de oorspronkelijke posts verdwenen, wat rest is speculatie :)

Ik heb er ook erg veel last van (tot slapeloze nachten aan toe).

Ik beperk mijn inhoudelijke posts op dit gebied nog even, om te voorkomen dat ik nog minder medewerking ga ervaren (daarbij maar even in het midden laat of dit zo is of dat ik dit zo ervaar).
 
Last edited:
Een Tesla verloten

Ter compensatie een ander ideetje wat ik net tegenkwam - een verloting van een Tesla. Het idee is dat er 2000 tickets beschikbaar zijn à $250. De winnaar krijgt een volledig uitgeruste Model S (plus de belastingen worden betaald).
Bruto opbrengst is dus 5 ton. Ik denk dat de BeNeLux er wat te klein voor is, maar het is een leuk idee. Het gaat alleen lukken met een mega marketingplan, wat je (volgens mij) volledig online moet uitvoeren. Tesla geïnteresseerden zijn vrij makkelijk te targetten. Het lastigste is het opstellen van voorwaarden e.d, voor het geval je de 2000 deelnemers niet haalt. Eventueel zou je ook voor minder loten kunnen gaan, met bijvoorbeeld een minimum van 1000 of zo. Als je het goed inricht kun je misschien ook de BTW nog wel verrekenen. De kosten bedragen vooral tijd om het op te zetten, en een fors online marketingbudget.
Hoe dan ook, ik benieuwd of het ze in de US gaat lukken. Je kansen voor een grote prijs liggen hoger dan bij het Oudejaarslot :). 1 op 2000 voor een Tesla van E 150.000, tegen 1 op 400.000 voor de Oudejaarsloterij
Buiten de US kun je niet meedoen.

Winstkans bron: Kassa - Consumentenprogramma, elke zaterdagavond live op 1

De kans op het winnen van een prijsbedrag van €100.000 of meer is bij de Oudejaarstrekking één op 400.000.

P.S. Dit schijnt georganiseerd te zijn door een forum member, genaamd 'Pollux'. Daar kan makkelijk wat van worden geleerd. We hebben in in NL/BE wat BN-ers en BV's die je dit zou kunnen laten uitdragen? Ideeën genoeg, er zou eens een jurist en fiscalist naar kijken onder wat voor voorwaarden dit zou kunnen?
 
Last edited:
Ik was er zo eentje. Had tijdens mijn vakantie nog wel gemeld dat ik direct na de vakantie zou inschrijven, maar het is me vervolgens compleet ontschoten. Zojuist dus ingeschreven en betaald. Sorry!

Oh...en heb ik dan ook de scoop van de start- en finishplaats? Weet dan nog niemand dat we starten in Z en eindigen in A?