Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Reikwijdte met G-segment, luxe wagens en SUVs 8cylinder benzine + 20minuten standkachel is ook maar 450KM (&€130,-) met dit koude weer. Moet ook extra inspuiten om de temperatuur te compenseren en daar lees je niks over.
Het zit 'm in de laadtijd hoor. Vroeger met mijn benzine stond ik op doortocht in Duitsland op quasi dezelfde plekken te tanken waar ik nu aan een supercharger hang. Nu, de tijd die je verloor aan tanken was ook niet zo eenvoudig zichtbaar, in tegenstelling tot het klokje dat loopt in je Tesla of I-Pace terwijl je aan het laden bent.
 
Hallo Hans,
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de ervaringen nu na meer dan een maand zijn, nog steeds een big smile?

Hij is nog steeds een heel tevreden i-Pace rijder. Vooral ook omdat zijn verwachtingen (door mij en dankzij dit forum) op de realiteit gebaseerd waren. Dus laadsnelheid, verbruik en daarmee actieradius is voor hem allemaal precies zoals hij van te voren had verwacht. Hij had al een 3x40A aansluiting thuis; dus hij kan op 1x 40A laden. Tot nog toe genoeg om 's morgens weer vol weg te kunnen.

Zijn er dan geen tegenvallers? Jawel: zijn laadpaal thuis liet een maand op zich wachten, de i-Pace kwam 4 weken eerder! Dus moest hij langs de weg laden; zijn emailbox is nog nooit zo mooi leeg geweest. En het blijkt dat er toch minder klanten zijn met een laadpaal dan gedacht (gehoopt?). In dat geval parkeert hij nu meestal bij een openbare laadpaal in de buurt (tot nog toe altijd binnen een paar honderd meter) en loopt naar de klant. Een dag bij de klant levert zo altijd genoeg 'prik' om weer thuis te komen.

Meevallers? Ook! Hij mag vanaf levering gewoon in de i-Pace zitten bij het laden (daar was dit najaar nog ophef over). Zijn i-Pace is inmiddels OTA geupdate naar 100Kw laden (was 80Kw); bij FastNED snelladers (>100Kw) laadt hij nu met een heel acceptabele 350km/h. Daarmee wordt laden bij de klant minder belangrijk om thuis te komen. En dat wordt alleen maar beter beter naar mate FastNED meer supersnelladers plaatst.

Hij heeft wel met enige regelmaat laadproblemen onderweg bij de verschillende 'providers'. Die zijn echter niet i-Pace gerelateerd; hij heeft inmiddels 5 passen en 2 apps bij zich om niet voor jan-met-de-korte-achternaam bij een laadpaal te staan. Dit heeft zich overigens nog nooit bij FastNED voorgedaan. Wat dat betreft is ons SUC-netwerk wel fantastisch!

Voor de rest is het gewoon een prachtige auto, die rijdt als een trein! Ik ben zelf zeer happy met mijn MS 75D, maar die heeft nu (ook) een rammelende voortrein, gele strepen op het scherm en bij de achterportieren haperen de ramen. Ik probeer al vanaf oktober iemand bij de SEC Duiven aan de telefoon te krijgen voor een afspraak, maar zonder resultaat (eerlijk is eerlijk: ik heb het maar 1x a 2x per maand geprobeerd; na iedere 60min in de wacht was ik weer voor weken gedesillusioneerd). Ben dus een beetje jaloers op mijn i-Pace collega die gewoon met zijn Jaquar-dealer kan bellen, en iemand aan de telefoon krijgt...
 
JLR is inmiddels gekomen met een formele reactie op de klachten over het grote verschil tussen verwachte en in de praktijk ervaren range. Netjes van JLR dat ze dat ook publiceren in veel gelezen forums. Maar heb niet de indruk dat I-Pace eigenaren er veel mee zullen kunnen.
Nou dat ging ik heel verwachtingsvol lezen.....wat een deceptie vervolgens.
Dat de WLTP test nog geen reeel beeld van de werkelijke range geeft en dat je in de winter meer verbruikt zijn (zelfs voor iPace rijders)open deuren. Niets over de stroomlijning, niets over de efficiency van de drivetrain.
Had dan je mond gehouden :confused:

En waar blijft een officiele reactie over de laadproblemen van de Jag bij Ionity en andere laders ?
 
  • Like
Reactions: S-19910
Voor de rest is het gewoon een prachtige auto, die rijdt als een trein! Ik ben zelf zeer happy met mijn MS 75D, maar die heeft nu (ook) een rammelende voortrein, gele strepen op het scherm en bij de achterportieren haperen de ramen. Ik probeer al vanaf oktober iemand bij de SEC Duiven aan de telefoon te krijgen voor een afspraak, maar zonder resultaat (eerlijk is eerlijk: ik heb het maar 1x a 2x per maand geprobeerd; na iedere 60min in de wacht was ik weer voor weken gedesillusioneerd). Ben dus een beetje jaloers op mijn i-Pace collega die gewoon met zijn Jaquar-dealer kan bellen, en iemand aan de telefoon krijgt...

Even off topic, maar via jouw Tesla account pagina kan je online een afspraak boeken, hoef je niet meer in wacht te staan aan de telefoon :)

Triestige respons van Jaguar ivm range, het is gemakkelijk om niet toe te geven dat ze best wat meer naar de Cw hadden gekeken.
 
  • Like
Reactions: HansB
mailtje van Fastned. Best lastig goed superchargen...



CCS-stekker van 175 kW laders tijdelijk buiten werking



Goedemorgen,

We hebben besloten om uit voorzorg tijdelijk de CCS-stekkers op onze 175 kW laders uit te zetten vanwege een potentieel veiligheidsprobleem.

Je kunt deze type laders op een aantal van onze stations vinden. De reden is dat de fabrikant van deze kabels een mogelijk veiligheidsprobleem aan ons kenbaar heeft gemaakt. Dit betekent dat je op dit moment niet kunt laden met de CCS-stekker op deze laders.

Alle andere laders die je op onze locaties kunt vinden zijn wel gewoon beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak.


Deze situatie speelt wereldwijd en de leverancier doet er alles aan om zo snel mogelijk uitsluitsel te geven.

Wij houden je op de hoogte. Lees ons over dit onderwerp in ons blog.
 
Vraagje.... Waarom willen I-Pace’ers bij elk stoplicht per se het stoplichtsprintje winnen? Is dat omdat ze de KPS optie hebben aangevinkt bij het bestellen van de wagen?
(KPS= kleine piemel syndroom)
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN
Vraagje.... Waarom willen I-Pace’ers bij elk stoplicht per se het stoplichtsprintje winnen? Is dat omdat ze de KPS optie hebben aangevinkt bij het bestellen van de wagen?
(KPS= kleine piemel syndroom)

Ik kom ze eigenlijk alleen tegen die 80km/u op de rechterbaan rijden....:confused:
Na dat sprintje met jou komen ze er wellicht achter dat ze daarna moeite hebben om nog thuis te komen. :D:p
 
  • Funny
Reactions: Duke-U and Faiz71
Ik kom ze eigenlijk alleen tegen die 80km/u op de rechterbaan rijden....:confused:
Na dat sprintje met jou komen ze er wellicht achter dat ze daarna moeite hebben om nog thuis te komen. :D:p
Flauw zeg :)

In Middelburg en Venlo heb ik nu al meerdere i-Pace zien rijden. Sprak laatst een rijder en hij was erg tevreden. Fijne auto voor zijn reizen en hij was een blij man.

Dan is het toch goed? Het gaat er om dat de eindgebruiker blij is.
 
Er zijn er in Amersfoort redelijk wat afgeleverd voor het eind van het jaar, heb ik gemerkt.

Het zijn best leuke wagens om te zien, om eerlijk te zijn vind ik het interieur ook mooier dan mijn Model X interieur. Misschien maar eens een kop koffie gaan drinken met sommige I-Pacers (ondertussen even de EasterEgg met wapperende deuren en muziek aanzetten), al was het maar om erachter te komen waarom ze zich zo willen meten met Tesla.
 
Vraagje.... Waarom willen I-Pace’ers bij elk stoplicht per se het stoplichtsprintje winnen? Is dat omdat ze de KPS optie hebben aangevinkt bij het bestellen van de wagen?
(KPS= kleine piemel syndroom)

Ik denk dat het komt omdat Jaguar bij de release heeft aangegeven van de I-Pace sneller optrekt dan een X75D of X100D.
De S75D en S100D en uiteraard alle P modellen zijn weer sneller dan de I-Pace.
Dat hebben deze I-Pace rijders waarschijnlijk ook gezien en willen dat blijkbaar even testen in het echt.

Dit gaat wel weer over al de lol er vanaf is. Denk ik...