Vriend Bjorn Nyland (EV/Tesla Youtuber extraordinaire) heeft gisteren even mogelijk rijden in die Jag. Vooral heel dorstige auto. Let wel de iPace is een CUV in het formaat Model 3, niet een SUV in de categorie "blauwe vinvis" zoals de Model X. Ook blijkt het plaatje van de auto zelf helemaal niets te doen. Bij Tesla zie je het autotje op je scherm ook zaken doen die in de werkelijkheid gebeuren...lampjes etc.
De iPace zit met zijn prijs in de X markt, in het formaat in de toekomstige Y markt...maar verbruikt meer energie /km dan de veel grotere X.
Ook is de BMS het enige onderdeel (naar verluid) dat via een OTA update aangepakt kan worden.
Ik snap werkelijk niet waarom mensen deze auto bestellen en geen S of X. Behalve uiterlijk en merk? Ik zou zakelijk nog eerder een Model 3 gaan rijden. Ja, dan maar een stukje minder voordeel met de bijtelling, maar veel meer "auto" dan deze.
Een leuk aangeklede iPace is 90k, een Model 3 AWD LR met EAP zal 70k kosten ongeveer:
Bijtelling:
Jaguar: € 3600 -> € 120 per maand (40% inkomstenbelasting stelpost)
Model 3: € 6400 -> € 210 per maand
Voor die 9 tientjes per maand, rijd ik liever in een auto die ik als "eerste" auto kan gebruiken.
In september gaat Bjorn overigens een aantal dagen in de iPace rijden. Houd zijn youtube kanalen in de gaten als je echt praktijk zaken van die auto wilt weten
.