Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Na een paar keer op de weg te hebben gezien, kon ik gisteren eens goed een bekijken die aan het opladen was bij de Fastned, en inderdaad, de iPace nog best een flinke wagen.

Hij ziet er flink uit van buiten, maar is dat niet van binnen. Het passagierscompartiment van Model 3 is zelfs iets groter! :eek: Een Mini proberen ze er klein uit te laten zien, maar die is ruim van binnen. Bij de I-Pace is het andersom en dat is niet wat je wilt.
 
Het aantal klachten over de I-Pace rijgt zich aaneen.. Zag al iemand voorbijkomen op Twitter die op die manier op een uitgebreide manier aandacht van Jaguar probeerde te krijgen...moest zijn auto nog geleverd krijgen zelfs.. onderstaand bericht van IPaceforums vat het een beetje samen.. Je krijgt de indruk dat deze auto veel te vroeg op de markt is gebracht en dat Jaguar vergeten is de software te testen.. Toen de wagen net bij de dealer stond kon ik nog geen proefrit doen omdat " het systeem om deze in te plannen nog niet op orde was"... ja, zal wel...
Ze vinden het daar op dat forum overigens nog steeds wel een veel beter auto dan de Tesla, afwerking enzo.. tsja, zou ik ook zeggen als ik net en een ton had betaald...

Unread post by LennyNijland » Sun Dec 16, 2018 5:01 pm
Love driving this car and I thinks it is beautiful. I’m Dutch by the way. Received the car Tuesday and have had many issues since: no or incorrect milage data, the radio switched on by itself after locking the car and couldn’t be switched of anymore, the mid console switched off twice and doesn’t function until software is reloaded, charging at home is impossible as the car doesn’t connect (hence 2 hours of charging at fast charging stations!!) and at fast chargers the operator has to start the session remotely as the car keep on killing the sessions. The GPS module is not functioning resulting in a blocked Remote App as the car is listed as stolen. While loving the car, the whole experience so far has been a downright nuisance. I’ve spend an average of 2 hours a day to keep this care going, which is more than I drove on average a day as the range is disappointing tonsay the least. Anybody out there with similar experiences and an idea what Jaguar is doing to solve it?
 
  • Informative
Reactions: Klaas and CL600
Het aantal klachten over de I-Pace rijgt zich aaneen.. Zag al iemand voorbijkomen op Twitter die op die manier op een uitgebreide manier aandacht van Jaguar probeerde te krijgen...moest zijn auto nog geleverd krijgen zelfs.. onderstaand bericht van IPaceforums vat het een beetje samen.. Je krijgt de indruk dat deze auto veel te vroeg op de markt is gebracht en dat Jaguar vergeten is de software te testen.. Toen de wagen net bij de dealer stond kon ik nog geen proefrit doen omdat " het systeem om deze in te plannen nog niet op orde was"... ja, zal wel...
Ze vinden het daar op dat forum overigens nog steeds wel een veel beter auto dan de Tesla, afwerking enzo.. tsja, zou ik ook zeggen als ik net en een ton had betaald...
Jammer. Helpt niet echt om de transitie te ondersteunen
 
Het aantal klachten over de I-Pace rijgt zich aaneen.. Zag al iemand voorbijkomen op Twitter die op die manier op een uitgebreide manier aandacht van Jaguar probeerde te krijgen...moest zijn auto nog geleverd krijgen zelfs.. onderstaand bericht van IPaceforums vat het een beetje samen.. Je krijgt de indruk dat deze auto veel te vroeg op de markt is gebracht en dat Jaguar vergeten is de software te testen.. Toen de wagen net bij de dealer stond kon ik nog geen proefrit doen omdat " het systeem om deze in te plannen nog niet op orde was"... ja, zal wel...
Ze vinden het daar op dat forum overigens nog steeds wel een veel beter auto dan de Tesla, afwerking enzo.. tsja, zou ik ook zeggen als ik net en een ton had betaald...

Unread post by LennyNijland » Sun Dec 16, 2018 5:01 pm
Love driving this car and I thinks it is beautiful. I’m Dutch by the way. Received the car Tuesday and have had many issues since: no or incorrect milage data, the radio switched on by itself after locking the car and couldn’t be switched of anymore, the mid console switched off twice and doesn’t function until software is reloaded, charging at home is impossible as the car doesn’t connect (hence 2 hours of charging at fast charging stations!!) and at fast chargers the operator has to start the session remotely as the car keep on killing the sessions. The GPS module is not functioning resulting in a blocked Remote App as the car is listed as stolen. While loving the car, the whole experience so far has been a downright nuisance. I’ve spend an average of 2 hours a day to keep this care going, which is more than I drove on average a day as the range is disappointing tonsay the least. Anybody out there with similar experiences and an idea what Jaguar is doing to solve it?
Je hebt er wel je levenswerk van gemaakt om alle negatieve berichten over de iPace te quoten hier zeg..
Misschien eens afwisselen met positieve berichten. Of negatieve over Tesla’s? Over te vroeg uitgebrachte software gesproken...
 
Klopt ook wel met nagenoeg alle andere testen. Voor Jaguarrijders is het niet zo'n punt om net boven de 100 km/uur te rijden. Ik vraag me wel af hoe de Audi rijder gaat reageren. De aerodynamica van de Audi is nog even slechter. Mercedesrijders zijn gewaarschuwd door hun eigen chief design: not suitable for the Autobahn, dus zullen niet mopperen. Hopelijk zijn ze al hard bezig met vernieuwing.
 
Klopt ook wel met nagenoeg alle andere testen. Voor Jaguarrijders is het niet zo'n punt om net boven de 100 km/uur te rijden. Ik vraag me wel af hoe de Audi rijder gaat reageren. De aerodynamica van de Audi is nog even slechter. Mercedesrijders zijn gewaarschuwd door hun eigen chief design: not suitable for the Autobahn, dus zullen niet mopperen. Hopelijk zijn ze al hard bezig met vernieuwing.
Die GT versie van de Etron ziet er wel smakelijk uit.
 
  • Like
Reactions: HWS
Je hebt er wel je levenswerk van gemaakt om alle negatieve berichten over de iPace te quoten hier zeg..
Misschien eens afwisselen met positieve berichten. Of negatieve over Tesla’s? Over te vroeg uitgebrachte software gesproken...

Nee hoor, er zijn er nog veel meer!
Ik lees al berichten van mensen die na twee dagen de auto terug geven en hun geld terugvragen. .. En over Tesla ben ik ook best kritisch geweest.
Het enige positieve dat ik lees over de I-Pace is dat de auto toch zo goed gebouwd is en fantastisch rijdt. Dus bij deze, als dat jou een plezier doet. Overigens ben ik hier de grootste Jaguar fan denk ik zo... -;)

En dan die software...Hier zit toch een misverstand. .. er bestaat geen bug-vrije software. In mijn werk kies ik nooit voor 1.0 releases.. Hoe goed het ook getest is. Dus daar moet je je op voorbereiden als bedrijf. Beta testing door beperkt aantal gebruikers, snel kunnen aanpassen en uitrollen naar kleine groep, feedback organiseren.. een update kunnen pushen etc.. Met de I-Pace moet je nog steeds terug naar de dealer voor een update...De manier waarop Jaguar hiermee omgaat, de volledige stilte ook, zou ik niet acceptabel vinden...Qua software is het gewoon klungelen.

Nog een positieve ter afsluiting: blij dat er meer EV's op de markt komen - zoals een Jag. Jammer dat het geen reclame voor EV's vormt.
 
Kwam vandaag voor het eerst een Ipace tegen. Reed achter hem op de A12. Hij is groter dan ik had gedacht. Een hele gelukkige meneer erin in ieder geval.. :)

Hee, daar zag ik er ook een die donderdagavond, tussen Utrecht en Ede. Een donkerblauwe met een X in de nummerplaat. Een paar kilometer lang tamelijk dicht achter gereden. Ten eerste omdat ik wilde weten of het nu inderdaad een I-Pace was (lastig te lezen). Ten tweede omdat hij met 95 km/h een beetje in de weg reed op de linkerbaan. En ten derde natuurlijk uit pure goedheid: om onze gezamenlijke luchtweerstand te verlagen. Fijne locomotief, zo’n I-Pace.
 
Nee hoor, er zijn er nog veel meer!
Ik lees al berichten van mensen die na twee dagen de auto terug geven en hun geld terugvragen. .. En over Tesla ben ik ook best kritisch geweest.
Het enige positieve dat ik lees over de I-Pace is dat de auto toch zo goed gebouwd is en fantastisch rijdt. Dus bij deze, als dat jou een plezier doet. Overigens ben ik hier de grootste Jaguar fan denk ik zo... -;)

En dan die software...Hier zit toch een misverstand. .. er bestaat geen bug-vrije software. In mijn werk kies ik nooit voor 1.0 releases.. Hoe goed het ook getest is. Dus daar moet je je op voorbereiden als bedrijf. Beta testing door beperkt aantal gebruikers, snel kunnen aanpassen en uitrollen naar kleine groep, feedback organiseren.. een update kunnen pushen etc.. Met de I-Pace moet je nog steeds terug naar de dealer voor een update...De manier waarop Jaguar hiermee omgaat, de volledige stilte ook, zou ik niet acceptabel vinden...Qua software is het gewoon klungelen.

Nog een positieve ter afsluiting: blij dat er meer EV's op de markt komen - zoals een Jag. Jammer dat het geen reclame voor EV's vormt.

Jij weet wel hoe je positief afsluit inderdaad. :)
Op basis van alle feedback die ik tot nu toe heb ontvangen denk ik dat het prima reclame voor de EVs is, maar hey jij zal het vast beter weten obv de informatie die je online leest..
 
En dan die software...Hier zit toch een misverstand. .. er bestaat geen bug-vrije software.

Jawel, die bestaat wel degelijk, al is het nog niet echt heel praktisch inzetbaar. Bijvoorbeeld SeL4, maar er zijn inmiddels meer formeel bewezen stukken stukken software (de heilige graal!).

Formal verification - Wikipedia

Nu nog wachten op bugvrije hardware om de bugvrije software op te draaien. En daarna op de bugvrije applicaties op het niveau EAL7.
 
Nee hoor, er zijn er nog veel meer!
Ik lees al berichten van mensen die na twee dagen de auto terug geven en hun geld terugvragen. .. En over Tesla ben ik ook best kritisch geweest.
Het enige positieve dat ik lees over de I-Pace is dat de auto toch zo goed gebouwd is en fantastisch rijdt. Dus bij deze, als dat jou een plezier doet. Overigens ben ik hier de grootste Jaguar fan denk ik zo... -;)

En dan die software...Hier zit toch een misverstand. .. er bestaat geen bug-vrije software. In mijn werk kies ik nooit voor 1.0 releases.. Hoe goed het ook getest is. Dus daar moet je je op voorbereiden als bedrijf. Beta testing door beperkt aantal gebruikers, snel kunnen aanpassen en uitrollen naar kleine groep, feedback organiseren.. een update kunnen pushen etc.. Met de I-Pace moet je nog steeds terug naar de dealer voor een update...De manier waarop Jaguar hiermee omgaat, de volledige stilte ook, zou ik niet acceptabel vinden...Qua software is het gewoon klungelen.

Nog een positieve ter afsluiting: blij dat er meer EV's op de markt komen - zoals een Jag. Jammer dat het geen reclame voor EV's vormt.
Bezitter of fan van Jaguar of niet, er zijn ook positieve berichten maar die kies je niet.

Je persoonlijke voorkeur dat je niet naar de dealer wil voor een update zegt niks over wat de rest zou wensen, misschien vind ik het wel fijn als iemand anders het voor me installeert. Na een software update in een Tesla meermaals zelf de boel moeten resetten via allemaal truckjes vind ik ook geen pretje.

Onder andere ikzelf maar ook andere Tesla rijders, hebben hun geld terug gevraagd aan Tesla wegens een, laten we het netjes houden, gebrekkig product. En dan ging het niet over een 2013 auto. Dus geen 1.0 versie.

Ik wil maar zeggen, ieder zijn ding, gelukkig zijn er meerdere automerken en smaken.
Misschien kan de topic profiteren van een iets gevarieerder aanbod.
 
Jij weet wel hoe je positief afsluit inderdaad. :)
Op basis van alle feedback die ik tot nu toe heb ontvangen denk ik dat het prima reclame voor de EVs is, maar hey jij zal het vast beter weten obv de informatie die je online leest..

Kun je toelichten welke 'feedback' je hebt ontvangen en van wie? En in welke hoedanigheid ontvang je die feedback? Ben benieuwd naar die 'andere ervaringen'.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Kun je toelichten welke 'feedback' je hebt ontvangen en van wie? En in welke hoedanigheid ontvang je die feedback? Ben benieuwd naar die 'andere ervaringen'.

Ik heb het hier enerzijds over niet ipace bezitters die enthousiast zijn over de auto en een praatje komen maken bij laadstations en of hun duim opsteken bij stoplicht.
Daarnaast, zijn mijn 4 collegas ook erg tevreden met hun keuze voor de ipace.

100kW laden is mij (net als vele anderen) helaas nog niet gelukt. Buiten dat maakt hij mijn verwachtingen meer dan waar.