jm71
Active Member
Nu ik over de eerste 'schrik' () van de roadster heen ben, blijft het accupakket toch het grootste raadsel voor mij. Die acceleratie, het zal wel. Maar een verdubbeling van de accu, ineens, uit het niets, dat is verbijsterend. Als je me ruim 4 jaar geleden had gezegd dat er anno nu een 200 kWh pakket zou zijn was ik niet verbaasd geweest. Maar in de praktijk is het in die jaren eerder vooruit gekropen dan gesprongen, van 85 kWh naar 100 kWh in ruim 4 jaar. En zelfs met de introductie van de Model 3 met de nieuwe cellen is er niet echt iets revolutionairs gebeurd. En dan ineens dit, schiet mij maar lek. Hoe past dit in de toch beduidend kleinere roadster? Hoe doen ze dit? Anticiperen ze op een mirakel, is het slechts wachten op het laatste stapje van het productierijp zijn van geheel nieuwe techniek? Of zijn ze hier nu al toe in staat maar willen ze dit pas heel geleidelijk brengen in de S, X en 3 om recente kopers niet op de kast te jagen? Ik vind dat je weinig op dit forum of social media leest over deze voor mij complete verrassing. Of heb ik ergens iets over het hoofd gezien?