Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.

Het stuk waarin een bankier van Morgan Stanley aan het woord was kan ik even niet terugvinden, maar deze twee artikelen gaan over hetzelfde:


 
Hier zit wel een kern van waarheid in vind ik. Al zullen weinigen Disney+ echt missen, het geeft wel aan dat Tesla inderdaad meegezogen kan gaan worden in het ongoing X drama.
 

Attachments

  • Scherm­afbeelding 2023-12-18 om 23.08.23.png
    Scherm­afbeelding 2023-12-18 om 23.08.23.png
    223.6 KB · Views: 29
deze twee artikelen

‘Reportedly’ ‘allegedly’. Zenuwachtige bankiers die als ze nú de schuld zouden doorverkopen verlies zouden leiden.

Een lening is imo geen investering en zolang de rente betaald wordt is er niks aan de hand alhoewel die rente wel fors is overigens.

X beweert zelf break-even te draaien op dit moment en ‘monetized contributors’ rapporteren een bump in hun ad sharing inkomsten maar de situatie is supervaag met veel conflicterende informatie.

Disney+ echt missen

Hoeft ook niet want je kan de app zo terug zetten.

Wel super kinderachtig als Elon inderdaad de app van de startpagina heeft laten halen. Ik hoor ook dat het komt door de samenvoeging van de Disney app met Hulu.

Ook weer heerlijk vaag dus allemaal.
 
Wel super kinderachtig als Elon inderdaad de app van de startpagina heeft laten halen. Ik hoor ook dat het komt door de samenvoeging van de Disney app met Hulu.

Ook weer heerlijk vaag dus allemaal.
Disney+ ga ik niet missen maar ik zie nu wel het nadeel van een SAAS auto. Elon kan met een druk op de knop allerlei functies aan- of uitzetten, en doet dus kennelijk ook in een kleuterdispuut met Disney over een heel ander product: X.

Ik zou persoonlijk willen dat zijn teams meer tijd steken in het oplossen van die satanische ruitenwissers dan het verwijderen van Disney+.
 
  • Like
Reactions: Enzo63 and mnno
Ik geef je een voorbeeldje van "different discrimination". Ik werk voor een amerikaans bedrijf (is wel belangrijk in deze). Er is een "skills and qualifications" stukje in ons HR portal. Daar zijn 12 zaken waar je wat kunt invullen. Zoals je opleiding. De talen die je spreekt. Maar ook in welke Employeer Resource group je zit. Dat is bijvoorbeeld "Asians coming together" of "Black Women's Leadership council" of "Pride at Work" (ik gok dat dat over LHBGQI+ gaat).
Niets waar een hetero witte man iets mee kan. Maar het invullen
Ja wij hebben het zeven vinkjes voordeel. Wel redelijk wanneer anderen ook eens vooraan mogen zitten.
 
  • Like
Reactions: e-Rik
Ja wij hebben het zeven vinkjes voordeel. Wel redelijk wanneer anderen ook eens vooraan mogen zitten.
Haha. Ik moest het opzoeken, ik lees nu dit De zeven vinkjes van Joris Luyendijk: ‘Hooguit 3 procent van de bevolking heeft ze’ - wel.nl . Ik heb 5 vinkjes en dat zijn al de vinkjes waar ik geen invloed op heb kunnen uitoefenen, dus je neemt het me niet kwalijk dat ik me niet bevoordeeld voel. De meeste managers in mijn bedrijf zijn geen man. "Gelijke kansen" betekent niet dat iedereen dezelfde kans heeft om CEO te worden, want dat jij wel naar het VWO mag betekent niet dat je daar slim genoeg voor bent. Dat valt niet onder "gelijke kansen".
Het hele stukje mixt vanillevla en chocoladevla (no pun intented) door elkaar en zegt dat de uitkomst hetzelfde is. Is het niet. Ik wil niet claimen dat alles zo gaat zoals het hoort, maar de helft van het stukje slaat als een tang op een varken.

Mijn punt is: als je tot een minderheidsgroep moet behoren om de hoogste score in je "skills en qualifications" te behalen, dan ga je je doel voorbij. Geslacht, afkomst, huidskleur, gezinte is geen skill en geen qualification.
 
Last edited:
"Hij is man, wit en hetero, heeft minstens één hoogopgeleide of welgestelde ouder, minstens één in Nederland geboren ouder, een vwo-diploma en een diploma van de universiteit."

Van welke planeet komt die gast ...... die krijgt van mij 1 vinkje.
Ik denk niet dat je mee bent.

 
Haha. Ik moest het opzoeken, ik lees nu dit De zeven vinkjes van Joris Luyendijk: ‘Hooguit 3 procent van de bevolking heeft ze’ - wel.nl . Ik heb 5 vinkjes en dat zijn al de vinkjes waar ik geen invloed op heb kunnen uitoefenen, dus je neemt het me niet kwalijk dat ik me niet bevoordeeld voel. De meeste managers in mijn bedrijf zijn geen man. "Gelijke kansen" betekent niet dat iedereen dezelfde kans heeft om CEO te worden, want dat jij wel naar het VWO mag betekent niet dat je daar slim genoeg voor bent. Dat valt niet onder "gelijke kansen".
Het hele stukje mixt vanillevla en chocoladevla (no pun intented) door elkaar en zegt dat de uitkomst hetzelfde is. Is het niet. Ik wil niet claimen dat alles zo gaat zoals het hoort, maar de helft van het stukje slaat als een tang op een varken.

Mijn punt is: als je tot een minderheidsgroep moet behoren om de hoogste score in je "skills en qualifications" te behalen, dan ga je je doel voorbij. Geslacht, afkomst, huidskleur, gezinte is geen skill en geen qualification.
Dat is nou juist het punt van die zeven vinkjes. Je hebt er zelf geen invloed op en gaat er dus vanuit dat je die baan hebt door hard werken. Echter wanneer je to een minderheid hoort en dan ook nog eens vrouw, dan moet je er veel harder voor werken. Er zijn genoeg uitzonderingen te verzinnen maar dit is wel de grootste gemene deler van de situatie.
 
Dat is nou juist het punt van die zeven vinkjes. Je hebt er zelf geen invloed op en gaat er dus vanuit dat je die baan hebt door hard werken. Echter wanneer je to een minderheid hoort en dan ook nog eens vrouw, dan moet je er veel harder voor werken. Er zijn genoeg uitzonderingen te verzinnen maar dit is wel de grootste gemene deler van de situatie.
De data ondersteunt het echter niet. Het is vooral een verhaal dat keer op keer wordt herhaald en daarmee wordt gezien als de waarheid.
 
  • Like
Reactions: MaartenD and Bionic
Dat is nou juist het punt van die zeven vinkjes. Je hebt er zelf geen invloed op en gaat er dus vanuit dat je die baan hebt door hard werken. Echter wanneer je to een minderheid hoort en dan ook nog eens vrouw, dan moet je er veel harder voor werken. Er zijn genoeg uitzonderingen te verzinnen maar dit is wel de grootste gemene deler van de situatie.
Precies, dus wat moet ik er mee? Hij praat mij alleen een minderwaardigheidscomplex aan of probeert mijn prestaties (en dan ben ik al geen CEO) te bagatelliseren.
Als je iemand moet aanspreken dan zijn het leraren en HR managers. Want die zorgen voor opleiding en personeelsbeleid.