Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Steek daar uw tijd niet in...
Ik steek al lang geen tijd meer in figuren die liever geloven wat er in de reguliere pers komt. Deze week heb ik er nog eentje in de "ignore room" gestopt. ;)
Ben toch al benieuwd naar het grote nieuws van 1 van onze mede reageerders dat deze maand zou komen. Tot op heden is het nog still daarover. Was iets met 38 en een Model 3.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Dat zal ik wel zijn. Toch is het gevaarlijk om niet bij te houden hoe het grote publiek denkt over een merk wanneer je er investeerder in bent. En dat grote publiek leest de kranten en kijkt niet naar Friedman interviews..
Mijn indruk is dat "het grote publiek" amper kan lezen ... en erger nog: de meeste journalisten (blijkens hun schriftelijke uitingen) kunnen dat blijkbaar ook niet ;)
 
Dat zal ik wel zijn. Toch is het gevaarlijk om niet bij te houden hoe het grote publiek denkt over een merk wanneer je er investeerder in bent. En dat grote publiek leest de kranten en kijkt niet naar Friedman interviews..

Het probleem is alleen dat je eigenlijk geen controle hebt over wat de kranten schrijven. Die schrijven namelijk gewoon waar ze zin in hebben. Ik heb als advocaat grote zaken gedaan met landelijke aandacht en als ik dan de berichtgeving erover las in de kranten, dan herkende ik mijn eigen zaken niet eens, zo ver lag het af van de werkelijkheid. En dan hadden we nog wel documentatie aan de pers verstrekt om te zorgen dat het voor hen te begrijpen was, maar dat is dan kennelijk niet wat ze willen schrijven.

Ook herinner ik mij in een ander verband dat ik werd geïnterviewd. De eerste vraag betrof X. Mijn antwoord was nee. Maar kennelijk was X wat de journalist wilde horen, want het werd de kop van het artikel.

Recent hebben we hier nog met een autojournalist kunnen zien hoe die werkelijk alles negeerde wat hem niet uitkwam bij zijn gewenste verhaal.

Dat is het niveau van de journalistiek van tegenwoordig. 'Gekleurd' begint nog niet te omschrijven hoe ver van de werkelijkheid het los is geraakt. Het zijn een stel demagogen bij elkaar. Let ook maar eens op dat Musk overal 'antisemiet' wordt genoemd, in plaats van dat hij een tweet die als antisemitisch kan worden opgevat heeft bestempeld als de waarheid (en als je er wat dieper in duikt snap je ook prima wat hij bedoelde en het is allesbehalve antisemitische sterker nog, ene Ben Shapiro is het helemaal met hem eens en dat lijkt mij geen kastantisemiet).

Zo ook dit weekend met de soap bij OpenAI. Met de eerste berichtgeving over het ontslag van Sam Altman waren er ook geruchten over seksueel misbruik. Valt mij ook op dat mensen die lastig zijn verdomd vaak gelijktijdig van seksueel misbruik worden beticht. Bij Sam Altman is het nu ineens niet meer een issue nu blijkt dat Sam niet the asshole is...
 
Het probleem is alleen dat je eigenlijk geen controle hebt over wat de kranten schrijven.
Tegen deze achtergrond moeten we Elon wellicht gelijk geven met waar hij naar toe wil met X:
Schrijf wat je wil (binnen het legale natuurlijk), post maar fake nieuws, maar laat mensen reageren met nuance, correctie, tegenargumenten (zoals hier op dit forum eigenlijk)
Misschien moeten we X nog wat tijd geven. De nog steeds machtige klassieke media doen er alles aan om onze mening over X in een bepaalde richting te duwen (ook dat is clickbait voor hen).
We moeten ons niet direct op ons paard laten zetten omwille van een post die ons niet aan staat, maar ook de reacties er op in ogenschouw nemen en dit als een geheel bekijken en desnoods zelf reageren.
Ik heb hier ook al posts geplaatst die uitdaagden en waarvan ik achteraf moest toegeven dat het toch wat kort door de bocht was. Maar dat is net het leuke.
 
  • Like
Reactions: Paco
Leuk, laten we de rechtsextermisten ruim baan geven op X. Dat fleurt de boel een beetje op.
Maar de links extremisten die door de MSM worden ondersteund, geen probleem?

Heel evenwichtig lijkt mij dat niet.

Ik heb niets met extremisme, alleen ik verwacht zelf dat juist door tegenargumenten je extremisme de kop in kan drukken en dat het onderdrukken van meningen alleen maar leidt tot meer extremisme. En natuurlijk zijn er ook grenzen aan wat mag. Maar laten we niet net doen alsof X alles toestaat (en ook vooral niet net doen alsof X alleen rechtsextremisme ondersteunt, want dat is een flagrante leugen).
 
  • Like
Reactions: Paco and Phil V
Haha Elon volgt mij nu op Insta 😂
IMG_0313.png
IMG_0314.png
IMG_0315.png
 
Voor mij de reden om per direct alles met Tesla te laten vallen.
Model X order geannuleerd, en over een maand de model S inleveren - dan klaar ermee.

Je hoeft van mij niet pro-Palestina te zijn, maar thee drinken met een oorlogsmisdadiger, aangeven dat israel er veel aan doet om burgerslachtoffers te voorkomen (goh.. dan hebben ze dat 10.000 keer verkeerd ingeschat) etc.etc. (ik wil hier geen politieke discussie van maken)

Voor mij genoeg reden om mijn principes voor te laten gaan.
 
Voor mij de reden om per direct alles met Tesla te laten vallen.
Model X order geannuleerd, en over een maand de model S inleveren - dan klaar ermee.

Je hoeft van mij niet pro-Palestina te zijn, maar thee drinken met een oorlogsmisdadiger, aangeven dat israel er veel aan doet om burgerslachtoffers te voorkomen (goh.. dan hebben ze dat 10.000 keer verkeerd ingeschat) etc.etc. (ik wil hier geen politieke discussie van maken)

Voor mij genoeg reden om mijn principes voor te laten gaan.

Ik kan het totaal niet serieus nemen als je het narratief van Hamas 1:1 overneemt.
 
  • Like
Reactions: Menabe
Ik kan het totaal niet serieus nemen als je het narratief van Hamas 1:1 overneemt.
Dat zie ik mijzelf ook niet doen - jij wel? (ik hoop dat dit overbodig is, maar ja, ik veroordeel het vermoorden van onschuldigen door hamas)

Mijns inziens is een van de problemen de verschrikkelijke polarisatie die al dan niet bewust plaatsvind..

Pro-Palestina staat niet gelijk aan pro-Hamas, en anti-Israel staat niet gelijk aan antisemitisme.
En Pro-Israel betekent ook niet meteen dat je Palestijnen geen waardig leven gunt.
 
Dat zie ik mijzelf ook niet doen - jij wel? (ik hoop dat dit overbodig is, maar ja, ik veroordeel het vermoorden van onschuldigen door hamas)

Mijns inziens is een van de problemen de verschrikkelijke polarisatie die al dan niet bewust plaatsvind..

Pro-Palestina staat niet gelijk aan pro-Hamas, en anti-Israel staat niet gelijk aan antisemitisme.
En Pro-Israel betekent ook niet meteen dat je Palestijnen geen waardig leven gunt.
De 10.000 die je aanhaalt zijn Hamas cijfers.

Ik vind Netanyahu ook geen aanwinst, maar hij is nu eenmaal de PM, dus totaal normaal dat Musk met hem spreekt.

En burgerslachtoffers zijn verschrikkelijk, maar dat Israel ze probeert te voorkomen lijkt mij wel evident.

Zo lang als Hamas sterk blijft is Israël niet veilig en ook de de burgers in Gaza niet. Ik heb geen betere optie voor Israël en ik heb ook geen betere opties gehoord. Was het maar zo simpel.

Dus om hiervoor een mindere auto te gaan rijden… zou mijn idee niet zijn. Maar jouw centen…
 
Voor mij de reden om per direct alles met Tesla te laten vallen.
Model X order geannuleerd, en over een maand de model S inleveren - dan klaar ermee.

Je hoeft van mij niet pro-Palestina te zijn, maar thee drinken met een oorlogsmisdadiger, aangeven dat israel er veel aan doet om burgerslachtoffers te voorkomen (goh.. dan hebben ze dat 10.000 keer verkeerd ingeschat) etc.etc. (ik wil hier geen politieke discussie van maken)

Voor mij genoeg reden om mijn principes voor te laten gaan.

Kijk het Lex Friedman interview met Musk.

TL,DW: Musk is van mening dat Israel op de terroristische aanslag van Hamas had moeten reageren met een ‘act of kindness’.

Geen wraak omdat hij van mening is dat er door elke door Israel gedode Palestijn er twee Hamas strijders opstaan.

Ik heb het hier al talloze malen gezegd, ga naar de bron, neem de tijd om die marathon interviews te zien om de man te doorgronden in plaats van wat soundbites.

Israel-Hamas gedeelte begint bij 4.33.


 
Kijk het Lex Friedman interview met Musk.

TL,DW: Musk is van mening dat Israel op de terroristische aanslag van Hamas had moeten reageren met een ‘act of kindness’.

Geen wraak omdat hij van mening is dat er door elke door Israel gedode Palestijn er twee Hamas strijders opstaan.

Ik heb het hier al talloze malen gezegd, ga naar de bron, neem de tijd om die marathon interviews te zien om de man te doorgronden in plaats van wat soundbites.

Israel-Hamas gedeelte begint bij 4.33.



Dank voor de link! Ik zal dat interview nog eens bekijken.
Neemt mijns inziens niet weg dat hij in de 20-30 minuten space op X van hem en Netanyahu met eigen woorden dingen aangeeft, of nadrukkelijk mee instemt, waar ik mij totaal niet in kan vinden.

De 10.000 die je aanhaalt zijn Hamas cijfers.
En burgerslachtoffers zijn verschrikkelijk, maar dat Israel ze probeert te voorkomen lijkt mij wel evident.
Zo lang als Hamas sterk blijft is Israël niet veilig en ook de de burgers in Gaza niet. Ik heb geen betere optie voor Israël en ik heb ook geen betere opties gehoord. Was het maar zo simpel.
Ik ga hier even bewust niet op in. Ik wil niet dat dit draadje gesloten wordt. en verder gaan via PM oid kan wel, mocht je oprecht geinteresseerd zijn. Maar een welles/nietes discussie is zonde van ons beider tijd.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Waar begin ik aan maar ik doe het toch: Musk geeft vandaag zelf toe op de 2023 DealBook Summit in New York dat zijn reply op de antisemitische post op 15-11 een grote fout was. Hij zegt dat hij niet antisemitisch is (dat geloof ik direct) maar dat dit zelfs na veelvuldig uitleggen moeilijk begrepen wordt vanwege zijn tweet.

Hier heb je de definitie van toondoof. Het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Dit is een vitaal onderdeel van zijn aandoening die hij zelf publiekelijk heeft verkondigd (Asperger syndroom). Dit maakt hem of zijn tweets niet dom, wel toondoof. En dat wringt met zijn functie en het hebben van 160 miljoen volgers. Zoals ik al maanden aangeef: hij heeft een groep sterke mensen om hem heen nodig die hem diplomatiek sturen.

Musk geeft het nu zelf live toe (terwijl hij in de zin ervoor zijn adverteerders de laan uitstuurt). Ben benieuwd of de fanboys die zijn brainfarts slikken voor zoete koek en steevast als hogere waarheid zien nu ook bedenken dat dit geen goede actie was. Ik vrees dat ik het antwoord al weet.

 

Attachments

  • IMG_3841.jpeg
    IMG_3841.jpeg
    212.8 KB · Views: 11
Last edited:
Ben benieuwd of de fanboys die zijn brainfarts slikken voor zoete koek en steevast als hogere waarheid zien

Dat is (voor wat deze fanboi betreft) jouw perceptie, maar niet hoe ik tegen Musk aankijk.

Ik accepteer zijn mindere kanten omdat die, zoals je zelf ook min of meer aangeeft, samenhangen met wat hem zo’n genie maakt. Filterloosheid heeft buiten de overduidelijke nadelen imo ook enorme voordelen.

Ik denk dat Musk met een muilkorf geen Musk meer is.