Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ergerlijke reclame van Toyota en Lexus

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan wel genieten van die 'creatieve' reclameslogans. Het is toch briljant dat je je eigen zwakte (niet kunnen laden) kan omzetten in zo'n mooi (kul)verkoopargument 'laden zonder stekker'. Realiseer je daarbij: Tesla maakt geen reclame, en heeft dit ook nooit gedaan. De gebruikers (nee, geen berijders, het is tenslotte een techbedrijf) zijn de belangrijkste en enigste PR-kanaal. En het werkt. Das pas geniaal!

Interessanter is hoe Tesla's strategie zich in de toekomst ontwikkelt nu bedrijven met supersterke merken als Audi, BMW, Volvo, etc. zich op de markt van Premium EV's begeven. Is het merk Tesla al sterk genoeg? Kunnen ze hun imago van innovatief techbedrijf voldoende benutten? En wat doet de recente beeldvorming als 'productie-brekebeen' met dit imago?

Kort en goed: is Tesla over 5 jaar (als de mijne weer aan vervanging toe is) nog steeds market-leader in Premium EV's? En hoe zit dat in de andere segmenten? Of is het tzt. een soort Saab geworden dat alleen nog gekocht wordt door techies, maar niet door de massa?

De tijd zal het leren!
 
En wat doet de recente beeldvorming als 'productie-brekebeen' met dit imago?

Die zogenaamde “journalisten” die al die lulkoek over ‘Tesla is burning cash’ en ‘de produktie is volledig mislukt’ klakkeloos hebben geechood, die hebben pas een probleem met hun imago gekregen.
Over een half jaar draait Tesla cashflow positive, ik kan je nu alvast de krantenkoppen voor Oktober vertellen:
“Tesla verrast met positief resultaat”
“Nog maar een paar maanden geleden was het bedrijf op sterven na dood”
“Tesla van ondergang gered”
Zonder onder ogen te zien hoe ze zonder enig onderzoek van feiten Tesla vrijelijk als Kop van Jut hebben misbruikt.
En dat allemaal omdat alles met ‘Tesla’ erin de aandacht trekt.
 
  • Like
Reactions: FVO
Die zogenaamde “journalisten” die al die lulkoek over ‘Tesla is burning cash’ en ‘de produktie is volledig mislukt’ klakkeloos hebben geechood, die hebben pas een probleem met hun imago gekregen.
Over een half jaar draait Tesla cashflow positive, ik kan je nu alvast de krantenkoppen voor Oktober vertellen:
“Tesla verrast met positief resultaat”
“Nog maar een paar maanden geleden was het bedrijf op sterven na dood”
“Tesla van ondergang gered”
Zonder onder ogen te zien hoe ze zonder enig onderzoek van feiten Tesla vrijelijk als Kop van Jut hebben misbruikt. En dat allemaal omdat alles met ‘Tesla’ erin de aandacht trekt.

Het is alleen doodjammer dat jan publiek, opzettelijk met kleine letters, dit tendentieuze geschrijf voor zoete koek slikt.
Op verjaardagen kijkt mijn familie mij meewarig aan en 'hopen voor mij dat ik straks nog wel service krijg op die Tesla'.
Als ik dan vraag waarom ze daar zorgen over hebben, komt steevast het 'naderende faillissement' van Tesla aan bod.

Als ze dan ook nog opvoeren dat 'waterstof het helemaal gaat maken', dan zakt de moed me in de schoenen. Ik geef wel tegengas, maar ik zie aan de gezichten dat het 'boter een de galg' is.

Ze hebben tenslotte nog wel de opbeurende opmerking voor me dat ik straks wel weer een snelle Audi RS zal kunnen betalen.
Dat krediet heb ik kennelijk nog niet verspeeld ;)
 
Ach @Wim S. , als ze nu zo makkelijk de feiten opzij leggen dan leggen ze over hun half jaar ook heel makkelijk hun eigen oude opmerkingen opzij. Niets zo veranderlijk als de onwetende mens.
Geef ze nog maar eens een proefritje, uiteindelijk gaan ze over.
Ik weet dat nog niet. Ik becijfer voor mijn familie keer op keer dat mijn energiekosten door een investering in zonnepanelen gedurende 15 jaar van 180 naar 80 euro per maand gaan. Ze kijken me aan alsof ze water zien branden en doen vervolgens ... niks.
Misschien rij ìk daardoor in een Tesla en mijn familie in een Toyota Yaris hybrid en een Hyundai i20 :D
 
  • Funny
Reactions: FVO
Ik weet dat nog niet. Ik becijfer voor mijn familie keer op keer dat mijn energiekosten door een investering in zonnepanelen gedurende 15 jaar van 180 naar 80 euro per maand gaan. Ze kijken me aan alsof ze water zien branden en doen vervolgens ... niks.
Misschien rij ìk daardoor in een Tesla en mijn familie in een Toyota Yaris hybrid en een Hyundai i20 :D
Wellicht moet je eens je zorgen uitten of die Yaris hybride nog wel service kan krijgen als Toyota failliet gaat.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: NicoV and FVO
Op 31 mei heeft het College van Beroep het hoger beroep zoals ingesteld door de importeur van Lexus & Toyota gediend. Ik heb gisteren de uitslag ontvangen en de oorspronkelijk beslissing blijft in stand!

De oorspronkelijke beslissing van de RCC:
De Commissie acht de reclame-uiting in strijd met artikel 7 NRC. Zij beveelt adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.

En de bevestiging hiervoor door het College van Beroep:
Het College bevestigt de beslissing van de Commissie met enige wijziging van gronden.

Het volledige dossier is hier te vinden inclusief de uitgebreide motivatie:
Stichting Reclame Code : uitspraken zoeken

De vraag is nu hoe de handhaving zal verlopen. De recente reclame van Yaris vs. Tesla is immers ook een directe vergelijking van een hybride auto met een volledig elektrische auto zonder het geven van alle relevantie informatie waardoor de consument misleid wordt. Ik ben nu op vakantie, maar ga proberen hier z.s.m. een vervolg aan te geven. Input welkom...
 
Ze doen blijkbaar niets liever dan op tesla te kakken. De nieuwste:
Screenshot_20180601-210224_Facebook.jpg
 
Dat is voor jan publiek helemaal onmogelijk voor te stellen.
En zelfs VW overleefde de sjoemelproblematiek schijnbaar moeiteloos. Ja, het heeft wel een deukje in het eigen vermogen gegeven, maar de verkopen zijn beter dan ooit tevoren. Wie het nog snapt...

Ik denk dat de deuk groter en groter wordt. Sprak van de week een vriend van me die (fr)audi rijdt. Hij wordt gek van alle terugroep acties. Schijnt echt erg te zijn. Voor hem geen (fr)audi meer. Maar ja, hij heeft mijn Tesla ook wel eens gereden natuurlijk....
 
Ik kwam zojuist de nieuwe reclamecampagne van Lexus tegen op LinkedIn. Best een leuk filmpje.

Maar “zelfopladend”??!!! Hoe dan???
Zet je hem naast een stopcontact en komt er dan een armpje uit dat dan zelf de stekker in de auto plugt?
Rijdt ie zichzelf de autotrailer op?

Misschien een n00b vraag van mij, is het niet zo dat elke hybride zelfopladend is (in welke mate dan ook), regenererend richting de accu ???

(Niet op het pijltje klikken, is een screenshot ;) )
14934B77-DB4F-4E35-81B1-E3F6E43595DB.jpeg