Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Jedlix - slim laden app

This site may earn commission on affiliate links.

Gaston

Active Member
Mar 1, 2016
1,159
1,083
Netherlands
Zijn er hier al Tesla rijders met ervaring met de Jedlix Slim Laden app?

Start met slim laden en bespaar direct - Jedlix

Deze app, gekoppeld aan je Tesla account, start het laden van de auto op het moment dat er een overschot aan stroom in het electriciteitsnet ontstaat. Hiermee worden, als voldoende mensen hier gebruik van maken, de pieken in het stroomaanbod afgevlakt, waardoor een kostenvoordeel kan worden bereikt.

Jedlix belooft een besparing op de stroomkosten tot 15%.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd naar ervaringen uit de praktijk:

- Hoeveel besparing bereik je hiermee daadwerkelijk?
- Hoeveel overschotmomenten zijn er gemiddeld eigenlijk per week / maand?
- Geldt de besparing ook tijdens het nachtstroomtarief?
- Kun je de app instellen op "wacht met laden op Jedlix signaal, maar niet later dan hh:mm"?

De Jedlix site is erg summier met informatie. Zo moet je goed zoeken om erachter te komen dat het alleen kan als je bij Eneco zit (is dat juist?). En er worden geen rekenvoorbeelden gegeven.

Wie maakt er al gebruik van?
 
Ik was er ook al naar aan het kijken, maar kreeg me niet aangemeld. Zowel hun website als hun app geeft een SSL foutmelding. Bij de app werkt daardoor het aanmelden niet (tenminste, hier niet). Dat je bij Eneco moet zitten had ik eigenlijk niet gevonden nog, maar ik las wel ergens dat het een startup is die gelanceerd is door Eneco, dus ik was er al een beetje bang voor.

Ik ben wel heel benieuwd naar dit soort initiatieven. Is toch mooi als je zo wat kunt besparen en er daarnaast minder energieopslag nodig is op de dalmomenten.
 
Als je geen klant bent bij Eneco wordt de besparing door Jedlix op je bankrekening overgemaakt: