Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Jedlix - slim laden app

This site may earn commission on affiliate links.
@Gerard60
Jedlix - Tesla event

Daarnaast heb ik nog een vraag aan de Jedlix geïnteresseerden / gebruikers. We zitten te denken om een event te houden waarbij we onder andere de volgende punten de revue willen laten passeren. Ik hoor graag of hier interesse voor is. Alvast dank voor jullie reacties!
  • Ervaringen/ideeën van jullie ontvangen, bespreken en (wat we het liefst doen) deze ideeën implementeren!
  • Meer kennis delen over Jedlix. Hoe optimaliseren wij nu? Hoe werkt de koppeling met de energiemarkt nu precies? etc.
  • Andere suggesties ....

Top dat jullie de doelgroep actief betrekken bij de doorontwikkeling. Is een online webinar misschien een idee voor mensen die wat verder weg wonen maar wel willen aansluiten, zoals ik?

Ik heb de Eneco aanbieding in de app bekeken. Het was even zoeken, maar ik heb hem gevonden (tip).
De geboden kWh prijs is iets voordeliger dan Eneco normaal aanbiedt, maar het is nog steeds duurder dan sommige andere aanbieders. Ik miste in het aanbod ook de 3-jaar-vaste-prijs optie, die doorgaans voordeliger is.
 
@Gerard60
- Hoe is het met de update van het privacy statement

Er is een update beschikbaar van het privacy statement. Deze kun je online vinden op: Privacy Beleid | Jedlix en deze informatie is ook terug te vinden in de app zelf).

- Is de app volledige bruikbaar voor de Eneco-dochter Greenchoice
De app is helaas nog niet volledig (uitbetaling) bruikbaar voor Greenchoice klanten. Dit omdat we op dit moment nog geen connectie hebben met Greenchoice. Het is op dit moment erg lastig in te schatten wanneer dit wel gaat lukken. Je vindt in de Jedlix app wel een aanbod vanuit Eneco dat gericht is op elektrische rijders. We zijn benieuwd of je dit aanbod aantrekkelijk vindt. We kunnen deze feedback dan weer doorgeven aan Eneco.

@JohnT
De berekening die @Schumpeter maakt is inderdaad correct! We zijn druk bezig om meer inzicht te geven in hoeveel kWh er geladen is tijdens de slimme laadsessies en hoeveel cent dat per kWh is. Je kunt deze berekening dus ook vrij gemakkelijk zelf doen zoals @Schumpeter hierboven laat zien.

@Schumpeter
Helpen jullie de netbeheerder nou ook met het sturen? Stedin hoort toch bij Eneco?

In de wijl Lombok (Utrecht) loopt op dit moment een pilot waar wij de netbeheerder helpen om het lokale energienet te balanceren. Dit betekent op dit moment dat als in de wijk men rond 18:00 thuiskomt er een een verbruikerspiek plaatsvindt. Deze piek gaat groeien naarmate er meer elektrische auto's komen. We willen daarom het laadprofiel per auto zo creëren dat deze piek meer wordt verdeeld over de avond. Doordat we dit doen ontvangen we van de netbeheerder een vergoeding die we uiteraard weer gaan delen met jullie!

Jedlix - Tesla event
Daarnaast heb ik nog een vraag aan de Jedlix geïnteresseerden / gebruikers. We zitten te denken om een event te houden waarbij we onder andere de volgende punten de revue willen laten passeren. Ik hoor graag of hier interesse voor is. Alvast dank voor jullie reacties!
  • Ervaringen/ideeën van jullie ontvangen, bespreken en (wat we het liefst doen) deze ideeën implementeren!
  • Meer kennis delen over Jedlix. Hoe optimaliseren wij nu? Hoe werkt de koppeling met de energiemarkt nu precies? etc.
  • Andere suggesties ....
Groet,

Erik
Ondanks dat ik Jedlix nu al gebruik zie ik ook de meerwaarde in een webinar oid. Overigens accepteert de app mijn laadpas niet (TheNewMotion MTC kaart), daar ik begrijp dat het ook zou moeten werken op publieke laadpunten.

Plannen om ook Fastned te gaan "doen"?
 
@Gerard60

- Is de app volledige bruikbaar voor de Eneco-dochter Greenchoice
De app is helaas nog niet volledig (uitbetaling) bruikbaar voor Greenchoice klanten. Dit omdat we op dit moment nog geen connectie hebben met Greenchoice. Het is op dit moment erg lastig in te schatten wanneer dit wel gaat lukken. Je vindt in de Jedlix app wel een aanbod vanuit Eneco dat gericht is op elektrische rijders. We zijn benieuwd of je dit aanbod aantrekkelijk vindt. We kunnen deze feedback dan weer doorgeven aan Eneco.
Erik

Het zou mooi zijn als Jedlix ook met bijv. Pure Energie zou samenwerken. Deze club is nogal Tesla minded.
 
  • Like
Reactions: vdvoorde and Merijn
@Gaston
Top dat jullie de doelgroep actief betrekken bij de doorontwikkeling. Is een online webinar misschien een idee voor mensen die wat verder weg wonen maar wel willen aansluiten, zoals ik?
Dat lijkt mij ook een prima plan. Wellicht houden we eerst alleen een webinar. Dat is ook even afhankelijk of men het de moeite waard vindt om ergens fysiek af te spreken. Dit gaan we even uitzoeken!

Ik heb de Eneco aanbieding in de app bekeken. Het was even zoeken, maar ik heb hem gevonden (tip).
De geboden kWh prijs is iets voordeliger dan Eneco normaal aanbiedt, maar het is nog steeds duurder dan sommige andere aanbieders. Ik miste in het aanbod ook de 3-jaar-vaste-prijs optie, die doorgaans voordeliger is.

Dank voor de tip:). We gaan je feedback gelijk doorgeven. Dank!

@davandy
Ik vermoed dat dit alleen voor Nederland is? wij kennen zo een systeem niet.
Ook buiten Nederland is het mogelijk om slim te laden met Jedlix en jouw Tesla. Dit is namelijk het grote voordeel om gelijk via de auto te sturen. Deze verbinding is in principe voor de gehele wereld hetzelfde voor Tesla. Het enige probleem alleen is uiteraard dat we (op dit moment) nog geen koppeling hebben met een energiemaatschappij in het buitenland waardoor uitbetaling niet mogelijk is. Uiteraard zijn we druk in gesprek met buitenlandse duurzame energiebedrijven waarbij we deze koppeling gaan maken. We houden jullie hier van zeker op de hoogte!

@JohnT
Ondanks dat ik Jedlix nu al gebruik zie ik ook de meerwaarde in een webinar oid.
Leuk om te horen! We komen hierop terug!

Overigens accepteert de app mijn laadpas niet (TheNewMotion MTC kaart), daar ik begrijp dat het ook zou moeten werken op publieke laadpunten.

Zou je een e-mail kunnen sturen naar [email protected] met hierin dezelfde vraag inclusief het laadpasnummer? Dan zoeken we dit even voor je uit.

Plannen om ook Fastned te gaan "doen"?
Jedlix dankt zijn bestaansrecht voornamelijk door het feit dat de EV rijder flexibiliteit geeft en hier dan een vergoeding voor krijgt. Dat wil zeggen; 2 a 3 uren nodig om op te laden maar bijvoorbeeld beschikbaar tussen 19:00 en 07:00. Dit is bij Fastned uiteraard niet het geval. Hier wil je juist zo snel mogelijk je auto laden. Daarom zien we (op dit moment) geen match met Fastned.

@CJA Hulskamp
Nu de App eruit lag vannacht heeft Jedlix niks geregistreerd. Zonde, want ik moest net van 4% naar 90% laden.
Het is correct dat we vannacht niet hebben kunnen slim laden. Het was voor ons namelijk vannacht ook niet mogelijk om de auto's te sturen omdat de Tesla server eruit lag. En van 4% naar 90% slim opladen had je denk ik zeker een leuke besparing opgeleverd! Gelukkig zien we dit pas voor het eerst dat de Tesla server eruit lag.

@Wim S.
Het zou mooi zijn als Jedlix ook met bijv. Pure Energie zou samenwerken. Deze club is nogal Tesla minded.
Dank voor deze input! We horen namelijk graag bij welke energieprovider jullie zitten zodat we een goede inschatting kunnen gaan maken met wie we als eerste moeten gaan koppelen.
 
Het zou mooi zijn als Jedlix ook met bijv. Pure Energie zou samenwerken
of met Qurrent welke ook de groene vlag hoog in de mast hebben hangen.

Ben wel benieuwd als je de App gebruikt in combinatie met dit contract Hoe werkt het Slimme Energiecontract - Vereniging Eigen Huis
of de korting dan dubbel zo hoog wordt. Dus korting via de App en via je energierekening.
Overigens vind ik het een goede ontwikkeling als we op een slimmere manier ons energie afnemen.
zeker als straks de grote hoos aan EVs de markt op komen.
 
@Gaston
Top dat jullie de doelgroep actief betrekken bij de doorontwikkeling. Is een online webinar misschien een idee voor mensen die wat verder weg wonen maar wel willen aansluiten, zoals ik?
Dat lijkt mij ook een prima plan. Wellicht houden we eerst alleen een webinar. Dat is ook even afhankelijk of men het de moeite waard vindt om ergens fysiek af te spreken. Dit gaan we even uitzoeken!

Ik heb de Eneco aanbieding in de app bekeken. Het was even zoeken, maar ik heb hem gevonden (tip).
De geboden kWh prijs is iets voordeliger dan Eneco normaal aanbiedt, maar het is nog steeds duurder dan sommige andere aanbieders. Ik miste in het aanbod ook de 3-jaar-vaste-prijs optie, die doorgaans voordeliger is.

Dank voor de tip:). We gaan je feedback gelijk doorgeven. Dank!

@davandy
Ik vermoed dat dit alleen voor Nederland is? wij kennen zo een systeem niet.
Ook buiten Nederland is het mogelijk om slim te laden met Jedlix en jouw Tesla. Dit is namelijk het grote voordeel om gelijk via de auto te sturen. Deze verbinding is in principe voor de gehele wereld hetzelfde voor Tesla. Het enige probleem alleen is uiteraard dat we (op dit moment) nog geen koppeling hebben met een energiemaatschappij in het buitenland waardoor uitbetaling niet mogelijk is. Uiteraard zijn we druk in gesprek met buitenlandse duurzame energiebedrijven waarbij we deze koppeling gaan maken. We houden jullie hier van zeker op de hoogte!

@JohnT
Ondanks dat ik Jedlix nu al gebruik zie ik ook de meerwaarde in een webinar oid.
Leuk om te horen! We komen hierop terug!

Overigens accepteert de app mijn laadpas niet (TheNewMotion MTC kaart), daar ik begrijp dat het ook zou moeten werken op publieke laadpunten.

Zou je een e-mail kunnen sturen naar [email protected] met hierin dezelfde vraag inclusief het laadpasnummer? Dan zoeken we dit even voor je uit.

Plannen om ook Fastned te gaan "doen"?
Jedlix dankt zijn bestaansrecht voornamelijk door het feit dat de EV rijder flexibiliteit geeft en hier dan een vergoeding voor krijgt. Dat wil zeggen; 2 a 3 uren nodig om op te laden maar bijvoorbeeld beschikbaar tussen 19:00 en 07:00. Dit is bij Fastned uiteraard niet het geval. Hier wil je juist zo snel mogelijk je auto laden. Daarom zien we (op dit moment) geen match met Fastned.

@CJA Hulskamp
Nu de App eruit lag vannacht heeft Jedlix niks geregistreerd. Zonde, want ik moest net van 4% naar 90% laden.
Het is correct dat we vannacht niet hebben kunnen slim laden. Het was voor ons namelijk vannacht ook niet mogelijk om de auto's te sturen omdat de Tesla server eruit lag. En van 4% naar 90% slim opladen had je denk ik zeker een leuke besparing opgeleverd! Gelukkig zien we dit pas voor het eerst dat de Tesla server eruit lag.

@Wim S. @Bernie298
Het zou mooi zijn als Jedlix ook met bijv. Pure Energie zou samenwerken. Deze club is nogal Tesla minded.

of met Qurrent welke ook de groene vlag hoog in de mast hebben hangen.

Dank voor deze input! We horen namelijk graag bij welke energieprovider jullie zitten zodat we een goede inschatting kunnen gaan maken met wie we als eerste moeten gaan koppelen.
 
Hallo,

Ik ben Jeroen. Ik ben een developer bij Jedlix. Erik heeft al een paar keer geprobeerd om dit bericht te posten, maar het komt er niet doorheen vandaar dat ik het even post.

@Gaston
Top dat jullie de doelgroep actief betrekken bij de doorontwikkeling. Is een online webinar misschien een idee voor mensen die wat verder weg wonen maar wel willen aansluiten, zoals ik?
Dat lijkt mij ook een prima plan. Wellicht houden we eerst alleen een webinar. Dat is ook even afhankelijk of men het de moeite waard vindt om ergens fysiek af te spreken. Dit gaan we even uitzoeken!

Ik heb de Eneco aanbieding in de app bekeken. Het was even zoeken, maar ik heb hem gevonden (tip).
De geboden kWh prijs is iets voordeliger dan Eneco normaal aanbiedt, maar het is nog steeds duurder dan sommige andere aanbieders. Ik miste in het aanbod ook de 3-jaar-vaste-prijs optie, die doorgaans voordeliger is.
Dank voor de tip:). We gaan je feedback gelijk doorgeven. Dank!

@davandy
Ik vermoed dat dit alleen voor Nederland is? wij kennen zo een systeem niet.
Ook buiten Nederland is het mogelijk om slim te laden met Jedlix en jouw Tesla. Dit is namelijk het grote voordeel om gelijk via de auto te sturen. Deze verbinding is in principe voor de gehele wereld hetzelfde voor Tesla. Het enige probleem alleen is uiteraard dat we (op dit moment) nog geen koppeling hebben met een energiemaatschappij in het buitenland waardoor uitbetaling niet mogelijk is. Uiteraard zijn we druk in gesprek met buitenlandse duurzame energiebedrijven waarbij we deze koppeling gaan maken. We houden jullie hier van zeker op de hoogte!

@JohnT
Ondanks dat ik Jedlix nu al gebruik zie ik ook de meerwaarde in een webinar oid.
Leuk om te horen! We komen hierop terug!

Overigens accepteert de app mijn laadpas niet (TheNewMotion MTC kaart), daar ik begrijp dat het ook zou moeten werken op publieke laadpunten.
Zou je een e-mail kunnen sturen naar [email protected] met hierin dezelfde vraag inclusief het laadpasnummer? Dan zoeken we dit even voor je uit.

Plannen om ook Fastned te gaan "doen"?
Jedlix dankt zijn bestaansrecht voornamelijk door het feit dat de EV rijder flexibiliteit geeft en hier dan een vergoeding voor krijgt. Dat wil zeggen; 2 a 3 uren nodig om op te laden maar bijvoorbeeld beschikbaar tussen 19:00 en 07:00. Dit is bij Fastned uiteraard niet het geval. Hier wil je juist zo snel mogelijk je auto laden. Daarom zien we (op dit moment) geen match met Fastned.

@CJA Hulskamp
Nu de App eruit lag vannacht heeft Jedlix niks geregistreerd. Zonde, want ik moest net van 4% naar 90% laden.
Het is correct dat we vannacht niet hebben kunnen slim laden. Het was voor ons namelijk vannacht ook niet mogelijk om de auto's te sturen omdat de Tesla server eruit lag. En van 4% naar 90% slim opladen had je denk ik zeker een leuke besparing opgeleverd! Gelukkig zien we dit pas voor het eerst dat de Tesla server eruit lag.

@Wim S. @Bernie298
Het zou mooi zijn als Jedlix ook met bijv. Pure Energie zou samenwerken. Deze club is nogal Tesla minded.

of met Qurrent welke ook de groene vlag hoog in de mast hebben hangen.
Dank voor deze input! We horen namelijk graag bij welke energieprovider jullie zitten zodat we een goede inschatting kunnen gaan maken met wie we als eerste moeten gaan koppelen.
 
Ik heb een paar keer onderstaande post proberen te plaatsen, maar telkens was deze niet zichtbaar. Excuses alvast voor de mogelijk dubbele posts.

@Gaston
Top dat jullie de doelgroep actief betrekken bij de doorontwikkeling. Is een online webinar misschien een idee voor mensen die wat verder weg wonen maar wel willen aansluiten, zoals ik?
Dat lijkt mij ook een prima plan. Wellicht houden we eerst alleen een webinar. Dat is ook even afhankelijk of men het de moeite waard vindt om ergens fysiek af te spreken. Dit gaan we even uitzoeken!

Ik heb de Eneco aanbieding in de app bekeken. Het was even zoeken, maar ik heb hem gevonden (tip).
De geboden kWh prijs is iets voordeliger dan Eneco normaal aanbiedt, maar het is nog steeds duurder dan sommige andere aanbieders. Ik miste in het aanbod ook de 3-jaar-vaste-prijs optie, die doorgaans voordeliger is.

Dank voor de tip:). We gaan je feedback gelijk doorgeven. Dank!

@davandy
Ik vermoed dat dit alleen voor Nederland is? wij kennen zo een systeem niet.
Ook buiten Nederland is het mogelijk om slim te laden met Jedlix en jouw Tesla. Dit is namelijk het grote voordeel om gelijk via de auto te sturen. Deze verbinding is in principe voor de gehele wereld hetzelfde voor Tesla. Het enige probleem alleen is uiteraard dat we (op dit moment) nog geen koppeling hebben met een energiemaatschappij in het buitenland waardoor uitbetaling niet mogelijk is. Uiteraard zijn we druk in gesprek met buitenlandse duurzame energiebedrijven waarbij we deze koppeling gaan maken. We houden jullie hier van zeker op de hoogte!

@JohnT
Ondanks dat ik Jedlix nu al gebruik zie ik ook de meerwaarde in een webinar oid.
Leuk om te horen! We komen hierop terug!

Overigens accepteert de app mijn laadpas niet (TheNewMotion MTC kaart), daar ik begrijp dat het ook zou moeten werken op publieke laadpunten.

Zou je een e-mail kunnen sturen naar Jedlix (de regels op dit forum zijn dat ik geen e-mailadres mag gebruiken) met hierin dezelfde vraag inclusief het laadpasnummer? Dan zoeken we dit even voor je uit.

Plannen om ook Fastned te gaan "doen"?
Jedlix dankt zijn bestaansrecht voornamelijk door het feit dat de EV rijder flexibiliteit geeft en hier dan een vergoeding voor krijgt. Dat wil zeggen; 2 a 3 uren nodig om op te laden maar bijvoorbeeld beschikbaar tussen 19:00 en 07:00. Dit is bij Fastned uiteraard niet het geval. Hier wil je juist zo snel mogelijk je auto laden. Daarom zien we (op dit moment) geen match met Fastned.

@CJA Hulskamp
Nu de App eruit lag vannacht heeft Jedlix niks geregistreerd. Zonde, want ik moest net van 4% naar 90% laden.
Het is correct dat we vannacht niet hebben kunnen slim laden. Het was voor ons namelijk vannacht ook niet mogelijk om de auto's te sturen omdat de Tesla server eruit lag. En van 4% naar 90% slim opladen had je denk ik zeker een leuke besparing opgeleverd! Gelukkig zien we dit pas voor het eerst dat de Tesla server eruit lag.

@Wim S. @Bernie298
Het zou mooi zijn als Jedlix ook met bijv. Pure Energie zou samenwerken. Deze club is nogal Tesla minded.

of met Qurrent welke ook de groene vlag hoog in de mast hebben hangen.

Dank voor deze input! We horen namelijk graag bij welke energieprovider jullie zitten zodat we een goede inschatting kunnen gaan maken met wie we als eerste moeten gaan koppelen.
 
@Jedlix_Erik
Mooi concept Jedlix!
Ik zou graag mee willen doen, maar zowel in Den Haag (woon) als in Amsterdam (werk) zie ik bijna geen laadpalen op de kaart staan. Doen deze allemaal niet mee als slimme laadpaal? Zijn er plannen deze wel toe te voegen?
Hier sluit ik me bij aan. Ik laad vooral thuis, maar zo nu en dan ook in Den Haag. Zou moo zijn, want dan kan ik overdag ook mee doen. Volgens mij zitten daar wel weer 2 partijen.
@Jedlix_Erik Wat zijn trouwens nog nieuwe features die we kunnen verwachten?
 
Ik heb trouwens de eerste uitbetaling ontvangen, 27 Euro na ongeveer anderhalve maand. Meer dan ik had verwacht! Blijkbaar komt 21 % BTW bovenop de besparing, want het wordt indirect verrekend met de energiekosten die je betaalt. Goed bezig Erik en Jeroen! :cool:
 
Weet iemand of Eneco ook meewerkt aan de vrijstelling voor energiebelasting indien je een laadpaal met zelfstandige stroomaansluiting installeert?
Ik heb mijn contract veranderd mede op basis van jouw eerdere suggestie (ik had vanwege de Toon er nog eentje lopen). Het maakt blijkbaar allemaal niet uit wat voor contract je van ze hebt voor Jedlix. Je kan het beste bellen naar 010 890 6936 die club regelt blijkbaar andere zaken.