Bapaco
Member
Goedemiddag forum, heeft een van jullie al eens geladen bij Saelan (orleans) met een niet tesla? Volgens tesla supercharger info kan men daar laden met niet tesla auto’s maar via de tesla app wordt hij niet zichtbaar.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hangt natuurlijk af van wat je bestemming isZie zojuist dat een groot gedeelte van de Spaanse SUC's nu ook open zijn voor de niet Tesla's.
Belangrijk hier is, denk ik de 'Autoroute de Sud' tot Tortosa.
Weten ze zelf ook nietEn nu zijn ze weer allemaal van de kaart verdwenen, weet niet waar Tesla mee bezig is.
121 WH/km is behoorlijk zuinig. Dat is met de M3 al een flinke uitdaging.Afgelopen donderdaf van Almelo, naar Lurcy-Levis gereden in de Hyundai Kona van mijn vrouw, en vrijdag weer terug, en moest op vrijdagmiddag nog even in Parijs zijn.
In totaal 2000 km gereden, voor vertrek thuis de accu op 100% geladen, 2 x 35 minuten geladen bij superchargers op de heenweg. 'S nachts aan een trage paal tot 84%, en de volgende dak 2 x 40 minuten geladen bij Tesla. Ging allemaal perfect. Kona kan prima in het vak staan als je ietsje schuin staat en bijna tegen de supercharger aanrijdt.
Gemiddeld verbruik over 2000km was 12,1 kWh per 100km, met drie personen, echt super.View attachment 861757
Zo dan het lijkt eerder een overstroming daar. Dat zijn mooie cijfers zeg!Ja, op de heenweg reed ik achter een paar van mijn Defenders aan, die allemaal ook nog weer een aanhanger met Defender bij zich hadden, dus heb ik de hele weg 90 gereden, terugweg 110.
Had nog wel een vervelend oponthoud in Antwerpen waar bij graafwerkzaamheden een waterleiding was geraakt. Geen probleem voor mijn Defenders, maar elektrische auto's moesten een flinke tijd wachten. Was de afrit naar Supercharger Antwerpen, maar ik had nog stroom zat, dus toen uiteindelijk de snelweg werd afgezet mochten de EV's tegen het verkeer in op de snelweg om de afrit te omzeilen en ben ik doorgereden en heb pas in Frankrijk geladen.View attachment 861922
En dan ook nog de verkeerde laadplekDit had ik nog niet eerder gezien….
3fase is toch niet gebruikelijk in de US?Alleen is de connector niet geschikt voor 3f AC laden. Dat moet dan nog even bekeken worden.
Dat zou alleen lukken met hogere voltages lijkt me. (maar dat trucje kan bij alle connectoren)Klopt. Ik meende een oproep te zien om wereldwijd deze connector standaard te maken.
Klopt de bewering trouwens dat de connector 2x meer vermogen aankan dan de CCS? Lijkt me straf.
Ik dacht dat de DC polen van de Tesla connector een grotere diameter hadden dan die van CCS.Klopt. Ik meende een oproep te zien om wereldwijd deze connector standaard te maken.
Klopt de bewering trouwens dat de connector 2x meer vermogen aankan dan de CCS? Lijkt me straf.