Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met/van niet-Tesla laders bij een Supercharger

This site may earn commission on affiliate links.
Behalve dat betekent dat je telkens een rondje zou moeten doen rond je Tesla om te laden.

Ik vind linksachter ideaal, want ik moet sowieso links in het midden zijn om in- en uit te stappen, en mijn laadkabel heeft ook een houder vlak bij de laadpoort.

Voor die keren dat ik toch geparkeerd ben, is linksachter ideaal aan superchargers, en zelfs aan de straat want in plaats van dat de kabel opgerold op het voetpad ligt, ligt ie uitgestrekt langs de auto.

View attachment 914806
Ik heb op deze manier al eens mijn dakvenster naar de vaantjes geholpen. Ik had de laadkabel over het dak gedrapeerd en toen ik terug kwam zat er een stevige barst in waardoor ik de ruit ook moest vervangen. Best niet doen dus😉
 
Mooi om te zien, jammer weer van die knuppels die menen te moeten reageren op dat artikel en alleen maar lopen te jeuzelen dat het via de app moet, laat die gasten maar lekker bij Ionity laden voor 87 cent ofzo met hun laadpas.
Je weet wel dat elk merk wat is aangesloten bij Ionity 1, 3 en 5 jaar korting krijgt bij Ionity (afhankelijk van merk) en dat ze laden voor €0,35 per kwh?

Iets wat de adoptie van Tesla SuC gebruik wel in de weg staat is de verrekening van laden bij lease auto’s. Genoeg mensen met een Tesla in NL mogen vanuit hun werkgever nieteens bij een SuC laden. Tesla zou enorme stappen kunnen maken bij de adoptie om de laadmogelijkheden van een provider te koppelen aan het netwerk. Dit doen ze nu al in Frankrijk en neem maar aan dat ze dit redelijk snel gaan uitrollen in geheel Europa.

Onder aan de streep komen er alleen meer SuC’s bij wat goed is voor iedereen. Of je nu wel of geen Tesla rijd.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Je weet wel dat elk merk wat is aangesloten bij Ionity 1, 3 en 5 jaar korting krijgt bij Ionity (afhankelijk van merk) en dat ze laden voor €0,35 per kwh?

Iets wat de adoptie van Tesla SuC gebruik wel in de weg staat is de verrekening van laden bij lease auto’s. Genoeg mensen met een Tesla in NL mogen vanuit hun werkgever nieteens bij een SuC laden. Tesla zou enorme stappen kunnen maken bij de adoptie om de laadmogelijkheden van een provider te koppelen aan het netwerk. Dit doen ze nu al in Frankrijk en neem maar aan dat ze dit redelijk snel gaan uitrollen in geheel Europa.

Onder aan de streep komen er alleen meer SuC’s bij wat goed is voor iedereen. Of je nu wel of geen Tesla rijd.
Uiteraard, want dit zijn hun 'eigen' palen, tenminste soort van samenwerking. Het 'gedoe' met laadpassen zal ook zijn reden hebben, het moet niet te druk worden uiteraard. Waarom zou iemand dan nog bij Fastned laden voor 72 cent als je ook bij de SuC kan laden voor 57 ct (zonder abo).

Als er meer Suc's komen zal er ook meer met laadpassen/externe apps geladen kunnen worden.
 
En toch vind ik dat rechtsachter logischer zou zijn als je laadpalen bij langsparkeren wil gebruiken. Dan is een aansluiting links onhandig.
Reschts is dan onhandig voor voetgangers. Je riskeert dat ze er per ongeluk tegenaan lopen en je laadpoort kapot maken of zich kwetsen.
Inpluggen duurt minder lang dan instappen. Als instappen geen probleem is, dan zeker het inpluggen niet.
 
Gisteren stond bij Badhoevedorp een busje met een laadport links voor ingeplugd. Stall ernaast dus onbruikbaar en om het af te maken stond daarnaast een ICE. De enige andere beschikbare plek gaf foutmeldingen, dus gauw weer weg. Eerste keer daar, maar los van deze issues geen fijne plek, druk en krap.
 
  • Informative
Reactions: djerro1234
En toch vind ik dat rechtsachter logischer zou zijn als je laadpalen bij langsparkeren wil gebruiken. Dan is een aansluiting links onhandig.
Ik heb een tijd een EV mogen rijden met de klep rechts achter, maar voor mij blijft het een vreemde plek. Bij het uitstappen moet je eerst om de auto heen lopen om bij je laadpoort te komen.
Beetje hetzelfde gevoel als thuis het slot van je voordeur rechts in de deur zit en de deurklink links in de deur is gemonteerd.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: MaH and Michel_AH
Ik heb een tijd een EV mogen rijden met de klep rechts achter, maar voor mij blijft het een vreemde plek. Bij het uitstappen moet je eerst om de auto heen lopen om bij je laadpoort te komen.
Beetje hetzelfde gevoel als thuis het slot van je voordeur rechts in de deur zit en de deurklink links in de deur is gemonteerd.
Kwam die auto uit een linksrijdend land?
 
Ik ben benieuwd of dit nog tot grote frustratie heeft geleid tijdens de wintersport drute. Wachten is nog te doen natuurlijk, maar wel frustrerend als laders niet gebruikt worden. Bekende met een Ipace moet ook altijd in bochten wringen om bij een supercharger aan te sluiten....
 
Waar maken we ons eigenlijk druk over? Kijk, een "ervaren" Tesla rijdster weet zelfs niet welke plek te kiezen en neemt er dan maar twee...

IMG_0465.jpeg

P.S. Supercharger Lleida (ES) of is het (CAT)
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Hopelijk stel ik mijn vraag in het goede draadje. Binnenkort schakelt mijn eega over van haar Renault Zoe type 2 naar een Megane E-tech met laadvermogen 130 kW. Naar een tesla krijg ik haar niet. Maar ze wil wel gebruik maken van de Superchargers (ze vindt die beter gesitueerd dan Fastned). Is dat te doen??
 
Maar ze wil wel gebruik maken van de Superchargers (ze vindt die beter gesitueerd dan Fastned). Is dat te doen??
Alle info kan je hier vinden:

 
  • Like
Reactions: Hbrink