Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zei niet "voornamelijk". Voor de Grand Phoenix verwacht ik toch ook SR+, anders had er op de configurator nooit "juni" gestaan. De vraag is voornamelijk: hoeveel, en hoeveel daarvan voor de BeNeLux?

De Grand Dahlia is trouwens niet eens zo ver achter de Grand Phoenix (een tiental dagen); misschien probeert Tesla toch nog een bootje naar hier te sturen op tijd voor het einde van het kwartaal, maar het zou er nogal om spannen als je ziet hoeveel tijd ze meestal nodig hebben van de haven tot delivery.

Maar we weten nog niet zeker naar waar die gaat. China of Europa? Antwoord binnen enkele dagen...
 
Last edited:
Heb vanmorgen ook even gebeld; juni uitlevering.
op het Duitse forum krijgen ze dezelfde berichten ->
Warteraum Model 3 Standard Range Plus • TFF Forum - Tesla Fahrer & Freunde
Probleem is dat ze het zelf niet weten en zomaar uit hun nek lullen om je snel af te kunnen schepen. Vorige week nog sales aan de lijn had en die beweerde september voor de SR+.
Ik heb ruim drie jaar geleden een reservatie geplaatst en geduldig afgewacht. Maar als ik nu zie hoe de afleveringen gebeuren begin ik het stilaan op mijn heupen te krijgen. Enfin dat is er ook weer eens uit;)
 
Probleem is dat ze het zelf niet weten en zomaar uit hun nek lullen om je snel af te kunnen schepen. Vorige week nog sales aan de lijn had en die beweerde september voor de SR+.
Ik heb ruim drie jaar geleden een reservatie geplaatst en geduldig afgewacht. Maar als ik nu zie hoe de afleveringen gebeuren begin ik het stilaan op mijn heupen te krijgen. Enfin dat is er ook weer eens uit;)
klopt, maar meerdere mensen bij Tesla hebben me Juni aangegeven, en dit staat ook op de site.
Ze zetten dit er niet op als het september wordt.
 
Ik heb begin mei een sr+ besteld. Ik heb m'n leasecontract nog moeten laten wijzigen omdat een dag later de trekhaak beschikbaar kwam. Ik heb ook m'n baas nog kunnen overtuigen van de noodzaak van FSD. Nu met alle berichten over de software met de Europese regelgeving krijg ik toch een beetje spijt. Had ik voor hetzelfde geld een RWD LR met normale autopilot kunnen hebben. Maar om nu weer m'n lease te bellen en de discussie met m'n werk aan te gaan... Weet niet of het dat waard is.
 
Ik heb begin mei een sr+ besteld. Ik heb m'n leasecontract nog moeten laten wijzigen omdat een dag later de trekhaak beschikbaar kwam. Ik heb ook m'n baas nog kunnen overtuigen van de noodzaak van FSD. Nu met alle berichten over de software met de Europese regelgeving krijg ik toch een beetje spijt. Had ik voor hetzelfde geld een RWD LR met normale autopilot kunnen hebben. Maar om nu weer m'n lease te bellen en de discussie met m'n werk aan te gaan... Weet niet of het dat waard is.
Tja, je zal er waarschijnlijk 4 of 5 jaar in moeten rijden, het zou mij wel een kleine discussie waard zijn.
 
Net nog even contact gehad met Tesla. Alles stond goed in mijn account, en de laatste stap is nu dat er een VIN gekoppeld gaat worden. Of dit komende maand zou gebeuren of Juli dat kon hij helaas niet aangeven.

Ik denk dat we toch echt even moeten wachten tot die twee boten de nu onderweg zijn (Grand Dahlia en de Grand Phoenix) in Zeebrugge aankomen. Phoenix heeft een ETA van 04/06/2019 16:00, de Dahlia is nu in de buurt van het Panama kanaal, pas als die daar doorheen is gegaan krijgt dit een ETA voor Zeebrugge. Ik verwacht dat na aankomst van e schepen snel de VIN's worden toegewezen.

Met een beetje geluk zijn er nu +/- 6000 Model 3's onderweg naar Europa.

Voor wie ook de schepen met Tesla's in de gaten wil houden:

Tesla Carriers
 
Er is voor nieuwe SR+ orders geen indicatie, maar die is er wel degelijk geweest. En de configurator vermeldt nog juni.

Op zowel de Grand Phoenix als de Grand Dahlia zitten SR+. Of het er genoeg zijn, dat weet geen hond in Nederland, dus iemand van Delivery die er een uitspraak over doet kletst uit zijn nek.
 
  • Like
Reactions: Danny1410