Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
19B90D94-2730-4C7A-9CD5-F7BE5E5A70B5.jpeg
Hallo iedereen.
Sinds enkele weken actief lezer van de forum want sinds vandaag eigenaar van een S100D.
Ik heb onmiddelijk de ramen laten tinten 50-20-5 en dat staat hem prima.
 
Aangezien ik straks ook nog een ander berichtje wil posten (nee, niks te verkopen, gewoon iets "leuks" over RDW statistieken ;)), leek het mij wel zo netjes om me hier nog even voor te stellen.

Edvar van Daalen, woonachtig in Deventer en sinds gisteren eigenaar van een nieuwe Model S 75D. Deep Blue Metallic, zonnedak, Autopilot, standaard velgen en standaard zwart interieur. Vorige auto was een Mazda 6 Sportbreak GT-M, nu met 325.000 km op de teller (en gaat binnenkort in de verkoop). Dat was echt een fantastische auto, maar nu toch eens tijd voor wat anders. Ondertussen de eerste 400 km gereden, even wennen, maar het bevalt erg goed. Maar eerst iets van 10.000 km rijden om daar een goed oordeel over te geven ;-)
 
Aangezien ik straks ook nog een ander berichtje wil posten (nee, niks te verkopen, gewoon iets "leuks" over RDW statistieken ;)), leek het mij wel zo netjes om me hier nog even voor te stellen.

Edvar van Daalen, woonachtig in Deventer en sinds gisteren eigenaar van een nieuwe Model S 75D. Deep Blue Metallic, zonnedak, Autopilot, standaard velgen en standaard zwart interieur. Vorige auto was een Mazda 6 Sportbreak GT-M, nu met 325.000 km op de teller (en gaat binnenkort in de verkoop). Dat was echt een fantastische auto, maar nu toch eens tijd voor wat anders. Ondertussen de eerste 400 km gereden, even wennen, maar het bevalt erg goed. Maar eerst iets van 10.000 km rijden om daar een goed oordeel over te geven ;-)
Met 400 dagelijkse kilometers kun je over 25 dagen dus al een goed oordeel vellen!
 
Maanden terug een (hele) fijne (weekend) testrit gemaakt met een 100D maar met oude MCU en de zilvergrijze binnen afwerking. De MS kon ik niet meer loslaten.

Toen rekenen en ik schrok van de verzekering, nog nooit zoveel premie moeten betalen! Na 10x controleren of het financieel past en ook hier diverse vragen te hebben gesteld is het dan zo ver. Ik heb de MS 100D besteld met zwart interieur met alle opties, zwart (nep) leer en carbon dashboard. Niet zo lastig aangezien de meeste opties tegenwoordig standaard zijn. Midnight Silver met dito 21" velgen.

In persoon al kennis gemaakt met 'Bob4'. Ook tijdens de testrit met diverse Tesla rijders op de SC in Dordrecht.

Ik heb een inventory maar feitelijk is hij deze maand gefabriceerd en is zelfs nog op de boot onderweg

Levering zal eind september zijn. Ik heb begrepen dat leveringen aan het einde van een kwartaal vaak puntjes hebben in de levering door drukte. Ik ga maar van het ergste uit dan kan dat in ieder geval niet tegen vallen.

Momenteel rijd ik 10.000-12.000 kilometer maar ik vermoed dat dat iets meer zal gaan worden.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: MarcelS and Xfrank
Da's mooi man, maar dit is wel een heel kort voorstelrondje ;)
In elk geval hartelijk welkom hier.

Haha, excuus! Krijg ik een herkansing? ;)

Vorig jaar had ik Tesla al in gaten, afgelopen februari ben ik door MIA-aftrek, lage bijtelling, lage verbruikskosten en lage rente (1,49%) uiteindelijk overstag gegaan om voor 75D te gaan, daarvoor reed ik in 2012 - 2014 VW Kever 1974, Chevy Caprice Stationwagen 1982. Paar Kawasaki's gehad tussendoor. Deze keuzes reflecteren mijn mening dat bij rijden ook plezier moet horen, tussen die oldtimers en de Tesla heb ik dozen huurwagens gehad die ik om de wereld her en der heen reed.

Verder vind ik het een beetje grappig (niet meer inmiddels) dat de Tesla stil is, iig stiller dan menig wagens, waarom? Ik ben Doof (met een hoofdletter D, want cultureel doof), ik hoor dus de auto's niet aankomen. Toeval bestaat dat mijn wagen nu stil is en ze mij ook niet meer horen aankomen en staan we zo quitte :) En dit gebeurde helaas een keer toen een fietser op de juiste moment mij aanreed en was het ineens niet zo grappig meer. (ik heb hier nog beeldmateriaal van voor de schadetopic :)).

Tot slot ben ik gebarendocent, vertaal ik teksten/videos voor doven/slechthorenden en programmeer ik.

Ben ik door naar de volgende ronde? :)
 
Haha, excuus! Krijg ik een herkansing? ;)

Vorig jaar had ik Tesla al in gaten, afgelopen februari ben ik door MIA-aftrek, lage bijtelling, lage verbruikskosten en lage rente (1,49%) uiteindelijk overstag gegaan om voor 75D te gaan, daarvoor reed ik in 2012 - 2014 VW Kever 1974, Chevy Caprice Stationwagen 1982. Paar Kawasaki's gehad tussendoor. Deze keuzes reflecteren mijn mening dat bij rijden ook plezier moet horen, tussen die oldtimers en de Tesla heb ik dozen huurwagens gehad die ik om de wereld her en der heen reed.

Verder vind ik het een beetje grappig (niet meer inmiddels) dat de Tesla stil is, iig stiller dan menig wagens, waarom? Ik ben Doof (met een hoofdletter D, want cultureel doof), ik hoor dus de auto's niet aankomen. Toeval bestaat dat mijn wagen nu stil is en ze mij ook niet meer horen aankomen en staan we zo quitte :) En dit gebeurde helaas een keer toen een fietser op de juiste moment mij aanreed en was het ineens niet zo grappig meer. (ik heb hier nog beeldmateriaal van voor de schadetopic :)).

Tot slot ben ik gebarendocent, vertaal ik teksten/videos voor doven/slechthorenden en programmeer ik.

Ben ik door naar de volgende ronde? :)
Je bent zonder twijfel door naar alle volgende rondes :)
 
Maanden terug een (hele) fijne (weekend) testrit gemaakt met een 100D maar met oude MCU en de zilvergrijze binnen afwerking. De MS kon ik niet meer loslaten. Toen rekenen en ik schrok van de verzekering, nog nooit zoveel premie moeten betalen! Na 10x controleren of het financieel past en ook hier diverse vragen te hebben gesteld is het dan zo ver. Ik heb de MS 100D besteld met zwart interieur met alle opties, zwart (nep) leer en carbon dashboard. Niet zo lastig aangezien de meeste opties tegenwoordig standaard zijn. Midnight Silver met dito 21" velgen. In persoon al kennis gemaakt met 'Bob4'. Ook tijdens de testrit met diverse Tesla rijders op de SC in Dordrecht. Ik heb een inventory maar feitelijk is hij deze maand gefabriceerd en is zelfs nog op de boot onderweg. Levering zal eind september zijn. Ik heb begrepen dat leveringen aan het einde van een kwartaal vaak puntjes hebben in de levering door drukte. Ik ga maar van het ergste uit dan kan dat in ieder geval niet tegen vallen. Momenteel rijd ik 10.000-12.000 kilometer maar ik vermoed dat dat iets meer zal gaan worden.

Welkom! Er zijn absoluut QC-problemen die (eindelijk) opgelost moeten worden, maar het gaat niet altijd mis. De mijne werd eind juni 2016 afgeleverd en was (bijna) perfect. En dat zelfs meester-criticus @Glitch ;) tevreden was over de aflevering van zijn nieuwe MX in de loop van juni 2018, zegt genoeg. Dus laat je niet gek maken. Mijn kilometrage was jarenlang stabiel met ca. 13K km., maar dat is inmiddels met veel rijplezier verdubbeld naar ca. 25K km. Dus bereid je maar voor. En hoe meer je rijdt, hoe lager de verzekeringskosten per kilometer!
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Hallo,

Ik zal me ook maar even voorstellen. Ik ben Richard, kom uit het mooi Drenthe en heb een Model S (via werkgever) in bestelling die voor 1 januari op kenteken moet staan om nog van de huidige bijtelling regeling gebruik te kunnen maken. De afgelopen tijd veel gelezen hier, dus al veel info kunnen vergaren!
 
Hallo,

Ik zal me ook maar even voorstellen. Ik ben Richard, kom uit het mooi Drenthe en heb een Model S (via werkgever) in bestelling die voor 1 januari op kenteken moet staan om nog van de huidige bijtelling regeling gebruik te kunnen maken. De afgelopen tijd veel gelezen hier, dus al veel info kunnen vergaren!
Welkom hier Richard.
Het is handig je 'location' van Netherlands te veranderen in je plaatsnaam of evt. Drente.
Bij vragen om iets te lenen of even iets testen, is Nederland wel erg groot ;)
 
Hallo allen, na ca. weken zonder forumlidmaatschap meekijken gisteravond lid geworden.

Mijn naam is Bart, 54 jaar, ondernemer (en let op: niet in de ICT, of in ieder geval niet primair ), getrouwd, 2 pubers, woonachtig in regio Apeldoorn. Mijn aanloop naar een Tesla begon ruim 3 jaar geleden: ik was geïntrigeerd en nieuwsgierig, tegelijkertijd een op dat moment nog te verstokte BMW rijder. Mijn “wagenpark” door de jaren heen heeft - zeker in het begin - ook andere merken (Peugeot, Fiat, Kever) gekend, met als positieve uitschieters Alfa, Audi en een 1974 Cadillac Eldorado Convertibele . De laatste vele jaren echter BMW, de eerste een E36 320i, de laatste een hele fijne 5 serie nieuw type.

Medio juli door een vriend toch maar weer op het Tesla spoor geholpen. Na mijn vakantie op 15/8 een test drive gemaakt en eigenlijk meteen verkocht. Vervolgens snel doorgepakt en op 24/8 een Model S 75D in midnight silver besteld. Een auto met de specs die ik wilde, bleek al heel snel in Tilburg te staan, met als gevolg dat ik deze morgen ga ophalen. De laatste dagen dus enigszins druk geweest met verzekering te regelen, maar dat is gelukkig voor elkaar. Ik verheug me enorm op de auto, ben echt heel erg benieuwd hoe de MS in de praktijk bevalt. Daarnaast verheug ik me op een positieve en plezierige uitwisseling hier!
 
Hallo allen, na ca. weken zonder forumlidmaatschap meekijken gisteravond lid geworden.

Mijn naam is Bart, 54 jaar, ondernemer (en let op: niet in de ICT, of in ieder geval niet primair ), getrouwd, 2 pubers, woonachtig in regio Apeldoorn. Mijn aanloop naar een Tesla begon ruim 3 jaar geleden: ik was geïntrigeerd en nieuwsgierig, tegelijkertijd een op dat moment nog te verstokte BMW rijder. Mijn “wagenpark” door de jaren heen heeft - zeker in het begin - ook andere merken (Peugeot, Fiat, Kever) gekend, met als positieve uitschieters Alfa, Audi en een 1974 Cadillac Eldorado Convertibele . De laatste vele jaren echter BMW, de eerste een E36 320i, de laatste een hele fijne 5 serie nieuw type.

Medio juli door een vriend toch maar weer op het Tesla spoor geholpen. Na mijn vakantie op 15/8 een test drive gemaakt en eigenlijk meteen verkocht. Vervolgens snel doorgepakt en op 24/8 een Model S 75D in midnight silver besteld. Een auto met de specs die ik wilde, bleek al heel snel in Tilburg te staan, met als gevolg dat ik deze morgen ga ophalen. De laatste dagen dus enigszins druk geweest met verzekering te regelen, maar dat is gelukkig voor elkaar. Ik verheug me enorm op de auto, ben echt heel erg benieuwd hoe de MS in de praktijk bevalt. Daarnaast verheug ik me op een positieve en plezierige uitwisseling hier!
Welkom Bart de Walrus!