Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hier nog iemand nieuws in de Tesla wereld, last minute bestelling om nog te kunnen profiteren van 5 jaar 4% bijtelling.

Ik ben Jasper, 34 jaar en woon in Noord-Brabant.

Heb vorig jaar al naar een Tesla gekeken maar toen een nieuwe Renault Espace gekocht (maart 2017). Vond deze iets verantwoorder overkomen bij onze opdrachtgevers. Daarnaast vind ik een Tesla niet geschikt om met een caravan en drie kleine kinderen op vakantie te gaan en heb ik dagen dat ik mijn af te leggen afstand groter is dan de capaciteit van de accu's. Het opladen kost nog altijd veel meer tijd dan gewoon even tanken.

Begon toch te kriebelen dus drie weken geleden alsnog bij Tesla in Eindhoven binnengestapt en besloten een Model X 100D uit de geplande productie te bestellen. Blauw met een crème interieur, 7 zitplaatsen, zwarte velgen en de geavanceerde autopilot. (Staat mij bij dat er eerst twee opties waren, rond de € 3000 en rond de € 5000 euro. Die van € 3.000,- was verdwenen

De auto komt ter vervanging van de Dacia Logan MCV van mijn vrouw. We houden vanwege de praktische inzetbaarheid de Espace, daarnaast heb ik zo veel afgeschreven op dat ding dat ik daar nog even niet mee geconfronteerd wil worden.

Een belangrijke reden om op stroom te gaan rijden is de beperktere belasting voor het milieu. Omdat Nederlandse stroom niet altijd even schoon is komen er in december, mits het weer het toelaat, thuis 42 zonnepanelen op het dak . (Een elektrische boiler voor het verwarmen van douchewater staat op het verlanglijstje voor 2019)
De andere reden was het hoge hi-tec gevoel, mijn kinderen vinden de deuren geweldig. Al vinden ze het nog steeds stom dat een auto met vleugels niet kan vliegen.

Heb al best wat rond gezocht, onder andere ten aanzien van een laadpaal. Besloten de eerste periode te laden op de krachtstroom aansluiting in de schuur om even rustig te zoeken naar de best passende laadfaciliteit voor zowel thuis als op kantoor.

Er was ook nog iets met een referral code en 6 maanden gratis laden voor vijf vrienden met een model S of X. Ik zoek zelf nog zo'n vriend, mocht iemand mijn vriend willen zijn dan is het vast mogelijk mij een PB te sturen.

Ik ben doorgaans zelf niet bijzonder actief op fora maar zal zeker deze plek opzoeken wanneer ik informatie over de Tesla nodig heb.

Welkom Jasper,
Wel heftig dat Dacia nu ook al zijn klanten verliest aan Tesla... . :rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Ik zal me ook even voorstellen, en me aan de etiquette van dit forum houden.

Ik ben Hakan en vanaf december 2013 rij ik in een Tesla model S P85.

Lees nu ook al 5 jaar dit forum, maar tot vandaag had ik nooit de behoefte/noodzaak om te reageren. Dit vooral om dat er al heel veel reacties op een een topic zijn, waar je al je informatie uit kunt halen.
Ben vooral een lezer maar zal proberen, om vanaf nu, af en toe wat bij te dragen.

Ik ben zelfstandig en denk er over om mijn Tesla naar privé over te zetten komend jaar. En ja de meesten raden al waarom.

cheers Hakan
 
Hallo ik ben Fred en sinds kort de eigenaar van een model s 75d. Voor mij de ideale gezinsauto, gecombineerd met sportiviteit.

Hiervoor altijd bmw gereden (achterwiel aandrijving), maar nu heerlijk 4wd.

Ik woon in Loenen, dus de superchargers zijn altijd in de buurt. Die zal ik veel gaan gebruiken.

Vooralsnog ben ik uiteraard helemaal happy met de wagen en een vriend tipte mij over dit forum.
 
  • Like
Reactions: DriverMS
Hallo ik ben Fred en sinds kort de eigenaar van een model s 75d. Voor mij de ideale gezinsauto, gecombineerd met sportiviteit.

Hiervoor altijd bmw gereden (achterwiel aandrijving), maar nu heerlijk 4wd.

Ik woon in Loenen, dus de superchargers zijn altijd in de buurt. Die zal ik veel gaan gebruiken.

Vooralsnog ben ik uiteraard helemaal happy met de wagen en een vriend tipte mij over dit forum.
Have fun!
 
Hallo ik ben Fred en sinds kort de eigenaar van een model s 75d. Voor mij de ideale gezinsauto, gecombineerd met sportiviteit.

Hiervoor altijd bmw gereden (achterwiel aandrijving), maar nu heerlijk 4wd.

Ik woon in Loenen, dus de superchargers zijn altijd in de buurt. Die zal ik veel gaan gebruiken.

Vooralsnog ben ik uiteraard helemaal happy met de wagen en een vriend tipte mij over dit forum.
Die voorlaatste zin is hier een linke zwarte Fred ;)
 
AAh ok, ik hoop dat er op dit forum geen mensen zijn die steeds met opgeheven vingertjes komen alsof ze de superchargers zelf hebben geplaatst. Dan ben ik snel weer weg.
Het was gezellig Fred.
Even serieus, ik lees regelmatig dat mensen het TMC forum zo beschaafd vinden in vergelijking met andere fora. Nu heb ik voor TMC alleen op tweakers en het alfaforum rondgehangen, dus ik kan daar weinig over zeggen, maar ik vind dat er op dit forum respectvol met elkaar om gegaan wordt. (een enkele uitzondering daargelaten).
Dat wil uiteraard niet zeggen dat we het allemaal met elkaar eens moeten zijn.
 
  • Like
Reactions: Klaas and Phil V
AAh ok, ik hoop dat er op dit forum geen mensen zijn die steeds met opgeheven vingertjes komen alsof ze de superchargers zelf hebben geplaatst. Dan ben ik snel weer weg.
Je mag raden waarom ik zo reageerde. Lees mijn argumentatie daarvoor in eerdere posts maar eens.
Maar laat ik het je makkelijk maken. Als mensen laden bij een Supercharger terwijl ze even goed thuis kunnen laden, dan lopen de Superchargers, zeker straks met de Model 3, snel vol.
Zijn er dan eigenaren op doorreis dan moeten die wachten op locals. Ik ben daar in Eindhoven enkele keren het slachtoffer van geworden.
En net zo als jij een lokale Supercharger onnodig belast, loop je zelf op doorreis ook een keer tegen de lamp.
En kom niet terug met opmerkingen als dat het 'je recht' is, daar heb ik inmiddels een broertje aan dood.
Ik weet dat niet iedereen dit met mij eens, maar ik weet ook dat de grote meerderheid zich ergert aan dit oneigenlijke gebruik van lokaal gelegen Superchargers.
 
Als mensen laden bij een Supercharger terwijl ze even goed thuis kunnen laden, dan lopen de Superchargers, zeker straks met de Model 3, snel vol.

Even @Fredblack laten weten dat er mensen zijn met een andere mening hier.
-nergens las ik dat het niet kan
-bij verkoop waren de superladers een belangrijk verkoopargument. En dat niet alleen voor op doorreis.
-bij de TCO berekening die ik van Tesla kreeg, werd geen rekening gehouden met laadverliezen en vampire drain. Gelukkig voor Tesla kan ik dat compenseren met af en toe eens SuC laden als het mij uitkomt. Dan moet ik geen nietigheid van verkoop claimen. Niet dat ik dat als grote Tesla fan zou doen, maar goed, deze unilaterale deal vind ik schitterend.
-verbruik, batterijcapaciteit, degradatie die je via het scherm ziet, laten de rekening nooit kloppen. Range bij 100% laden toont een degradatie van 7,5% (418/452). Gemiddeld verbruik bij een rit van vol naar leeg, vermenigvuldigd met het aantal km geeft een degradatie van 11,5% (470kmx0.153kWh = 72kWh gedeelt door 81kWh nieuw). Ergens wordt al dan niet bewust gesjoemeld. Weer een stilzwijgende eenzijdige in der minne regeling.
-Tesla weet perfect dat ik vaak onnodig SuC laad. Mocht het niet kunnen, dan had ik al lang een bericht gekregen. In de beginjaren van de SuCs, werd dit blijkbaar wel ontraden. Toen werden de eigenaars wel aangesproken via mail (of was het brief).
-Een aantal mensen hier weet niet dat de regels indertussen blijkbaar veranderd zijn. Alle respect voor hen en hun gewaardeerde bijdragen over andere topics. Over dit onderwep ben ik het van mijn kant eens dat we het niet eens zijn. Ik hoop zij van hun kant ook.
Tot aan de SuC.
 
Het was helemaal niet mijn bedoeling om gelijk dit als nieuweling aan te wakkeren. Ik ben hier alleen voor tips en tricks, etc. Met “opgeheven vinger politiek” bedoel ik alleen reply’s die zijn bedoeld om anderen proberen hun gedrag te veranderen alsof er een absolute waarheid is. Meningen zijn uiteraard welkom! En als ik iets doe wat niet mag, zeg het dan gelijk!

Ik ben dus fred en ik laad graag bij superchargers. Laad je liever thuis? Uiteraard ook prima!

Overigens zijn de superchargers waar ik kom echt nooit volledig bezet.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik begrijp die discussie niet. Als je thuis kan laden is het toch vooral tijdverlies om te gaan laden, toch?

Als een ICE thuis benzine zou kunnen tanken waarom zou hij dan elders gaan tanken?

Omdat het soms goed uitkomt.
Vertrekken vanuit de buurt van Aalst vòòr de file en dan koffietje nemen in VdV Machelen.
Bij tijd over tussen twee afspraken wat werken in Machelen of Aartselaar.
Snelle lunch in Lokeren...
En vooral, de gezellige interactie met andere Teslafielen. Niet iedreen leest het forum, veel mensen zijn nog onwetend over bvb de parameters die de laadsnelheid bepalen.
 
Omdat het soms goed uitkomt.
Vertrekken vanuit de buurt van Aalst vòòr de file en dan koffietje nemen in VdV Machelen.
Bij tijd over tussen twee afspraken wat werken in Machelen of Aartselaar.
Snelle lunch in Lokeren...
En vooral, de gezellige interactie met andere Teslafielen. Niet iedreen leest het forum, veel mensen zijn nog onwetend over bvb de parameters die de laadsnelheid bepalen.
alle begrip voor dat laden tussen twee afspraken
 
Goedenavond,

Ook ik zal me nog ff voorstellen. JG, 50 jaar, uit Breda en geen ICT’er ;).
OK, wel gespecialiseerd in ICT-recht (en arbeidsrecht) vanaf het 1e uur. Mensenmens, ik vind de combinatie mens, techniek en ontwikkeling mooi.
Mijn vrouw is van de auto’s, Saab turbo en BMW en zo. Ik heb niets met auto’s, anders dan dat ze mij comfortabel en snel van A naar B kunnen brengen. Via een C5, Espace en Foutlander (toch 1 op 22 gereden over 100k km) rij ik nu al 12k km een S75D. De enige spijt die daarvan ik heb, is dat ik het niet 5 jaar eerder gedaan heb. Het concept, het rijden en full-elektrisch, geweldig! En mijn vrouw is helemaal blij:D.
De mooiste en beste manier van voortbewegen blijft wat mij betreft gewoon wind en een goede zeilboot overigens. Wel water, maar zeker niet gecombineerd met stof.

De impact van Elon’s autootjes is denk ik veel groter dan alleen mobiliteit, het heeft het bewustzijn en de bereikbaarheid van de noodzakelijk energietransitie voor de grote massa zichtbaar gemaakt. Daar gaat nog veel gebeuren.

Nu bezig met de renovatie van ons jaren 30-huis: kijken hoe we dat met warmtepomp, zonnepanelen en veel isoleren toekomst-proof en comfortabel voor de komende 20 jaar kunnen maken.
 
Hallo,
Ben Gerben Plantinga. Sinds 1998 Audi rijder en al een stuk of 7 versleten (nou ja niet echt) begin deze maand een X (100D) besteld met alles er op en aan. Na een proefrit was ik verkocht en na de het zien van de berekening wat het kost meteen een besteld. Eind van de maand kan ik hem in Tilburg ophalen en ben heel benieuwd. Tot nu toe veel zinvolle info gevonden op deze site en hoop over een tijdje ook andere te kunnen helpen.
Weet alleen nog niet hoe ik mijn foto hiernaast kan krijgen :-(
 
  • Like
Reactions: job-lek and nico180
Hoi, ik ben Horta en ga uit overtuiging elektrisch rijden. Helaas ligt een Tesla buiten mijn financiële bereik en heb gekozen voor een Hyundai Kona. Dit forum heeft, ondanks de voorkeur voor Tesla, uitermate interessante informatie voor elektrisch rijden (en ook voor duurzame oplossingen btw). Ioniq wordt in januari geleverd, de Kona ergens volgend jaar (leverdatum staat op eind volgend jaar). Ik moest nu wel besluiten voor aanschaf, de looptijd voor onze huidige ICE auto's loopt in januari af, en ik kon dus niet wachten op de Model 3, die is nog niet te bestellen, en ik kan dan ook geen voorloper bestellen (zakelijke lease), en geen auto is geen optie voor mij. De Kona heeft ook een fatsoenlijk bereik en rijdt prima.
Mijn vrouw heeft gekozen voor een elektrische Hyundai Ioniq. Wij zijn dus beiden 'om' naar elektrisch rijden. En ja, ik heb wel eens in een Tesla gereden, en was eigenlijk direct overtuigd, elektrisch rijden heeft de toekomst!

Ik hoop dat jullie niet-Tesla rijders (maar wel bewonderaars) tolereren. :)