Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Dag allemaal. Ik ben Edjes en ben in afwachting van een prachtige Model Y LR, zwart/zwart.
Ik was een fervent petrolhead met een mooie Audi met zat pK's. Maar langzaam begon het EV virus toch ook te kriebelen.
Na zoektochten langs Kia EV6, Ioniq 5, Polestar 2 bleef ik compleet verwonderd hangen bij de Tesla Y! Wow!
Nieuw dus in de wondere wereld van EV, Tesla's grillige communicatie, laadstress, enz.

Al stiekem heel veel meegelezen en kennis opgedaan op dit prachtige forum, waarvoor dank!
 
Dag allemaal. Ik ben Edjes en ben in afwachting van een prachtige Model Y LR, zwart/zwart.
Ik was een fervent petrolhead met een mooie Audi met zat pK's. Maar langzaam begon het EV virus toch ook te kriebelen.
Na zoektochten langs Kia EV6, Ioniq 5, Polestar 2 bleef ik compleet verwonderd hangen bij de Tesla Y! Wow!
Nieuw dus in de wondere wereld van EV, Tesla's grillige communicatie, laadstress, enz.

Al stiekem heel veel meegelezen en kennis opgedaan op dit prachtige forum, waarvoor dank!
Welkom en geniet van je Tesla!

Zeker in NL is het woord laadstress echt niet meer van toepassing, maak je daar aub niet druk om...
 
Hoi Allemaal

Na wat rondneuzen hier, nu ook maar even een account aangemaakt. Wij hebben inmiddels ook een Model Y LR besteld in de kleur rood. Was in eerste instantie niet de voorkeur maar toen we hem zagen staan bij het service center waren we meteen verkocht op de kleur... Ook wij hebben vele testritten gemaakt waaronder Ioniq 5, EV6 en polestar2. Uiteindelijk gekozen voor de Tesla. Uiteraard waren we erg enthousiast over de testrit en twijfelde nog even over de Ioniq maar eerlijk is eerlijk ook de software gaf ons de doorslag. Daar hadden we bij de andere merken toch wat twijfels over ( rijden al een Mini Electrisch en die heeft in een jaar nog nooit een update gehad :) ) Nu wachten tot ergens in maart totdat de auto geleverd zal worden.....
 
Ik zal eens achter in mijn X gaan zitten met de deur dicht, dat heb ik nog nooit gedaan.:oops:
Ik heb het toch maar eens gedaan. Ik ben net geen 1,85m en heb een handbreedte voor mijn knieën met de voorstoel in mijn stand en ongeveer 15 cm boven mijn hoofd tot het glas. De middenstoel van mijn 5 zitter is voor Björn want daar pas ik qua hoogte niet in.
 
Ik weet dat dit het voorstel draadje is, (en daar heb ik al even hallo gezegd) , maar om gelijk nou een heel nieuw topic aan te gaan maken vind ik wat overdreven. Wel nu een urgente vraag :)

Ik ga morgen hopelijk een hele mooie P90D kopen. We zijn er al uit qua onderhandelingen, het enige waar ik nog mee zit is de status van het batterijpakket. De auto staat bij een VAG dealer, die duidelijk geen verstand heeft van tesla's.
Ik had via-via al een OBD2 reader + dongel geregeld om te testen, maar nu blijkt die persoon een onderdeeltje te missen, oftewel die optie gaat niet door

Wat zijn nu mijn opties om toch een statusupdate te krijgen van de degradatie van de batterij?

1) Auto koppelen aan abetterrouteplanner. Dat gaat volgens mij niet lukken, want dan moet ik eerst de auto kopen voordat ik hem kan koppelen aan mijn tesla account, en dan aan abetterrouteplanner

2) Nu een OBD2 reader online bestellen... Net te laat, want morgenochtend ga ik de auto al bekijken / kopen

3) Van iemand lenen....

4) Ander plan??


Zit nu toch even een beetje met de handen in het haar, wat support is van harte welkom. Tnx!

Sparhawk
 
  • Like
Reactions: job-lek
Je kan via de display instellingen de guess-o-meter (range die de wagen aangeeft in het dashboard) switchen van km naar %. Zelfs als de wagen niet volgeladen is, kan je zo via de regel van 3 omrekenen naar 100%. Zo zie ik bvb 90% en 360 km in het dashboard en weet ik dat 100% 400 km is.
Volgens deze sheet was 100% bij een nieuwe MS P90D 436km. Als je de momentele 100% range daar tegenover zet zou je een idee van de degradatie moeten hebben.
Die van mij is geen performance, maar na 195000km heb ik bij 100% opladen 400km in de guess-o-meter. Dit zou bij aankoop ongeveer 448km moeten geweest zijn. Dus een goeie 10% degradatie. Volgens ABRP is het 8,6% geen idee waar het verschil van komt. Ik vermoed dat na wat updates de guess-o-meter op een ander manier rekent. Mocht de wagen nu nieuw zijn, zou hij waarschijnlijk 437 aangeven, volgens de nieuwe berekening dan.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Phil, veel dank. Was ondertussen ook al hard aan het googlen gegaan, en met een andere eigenaar van een S gepraat, dus heb deze truc ondertussen ook gesnapt. Maakt het nog uit dat de auto nu een kleine week heeft stilgestaan? Dealer heeft hem voor mij opgeladen naar 100%, en resterende range is 321km. Als de tesla die data berekent nav het verbruik van de proefrit, dan snap ik dat wel 😙. Die was echt bedoeld om de auto te testen :)

We puzzelen morgen verder, en als ik een update heb, zal ik hem hier posten. Dank allen zover !
 
Phil, veel dank. Was ondertussen ook al hard aan het googlen gegaan, en met een andere eigenaar van een S gepraat, dus heb deze truc ondertussen ook gesnapt. Maakt het nog uit dat de auto nu een kleine week heeft stilgestaan? Dealer heeft hem voor mij opgeladen naar 100%, en resterende range is 321km. Als de tesla die data berekent nav het verbruik van de proefrit, dan snap ik dat wel 😙. Die was echt bedoeld om de auto te testen :)

We puzzelen morgen verder, en als ik een update heb, zal ik hem hier posten. Dank allen zover !
321 bij 100% lijkt mij onwaarschijnlijk. Dan moet je bij de instellingen de afstand meting op nominaal zetten.
 
Nou, update voor iedereen die wil weten hoe mijn eerste avontuur is afgelopen.

Het ging om deze auto. Tesla Model S 90D Performance + Autopilot + 7-Zits + Panoramadak
We hadden vorige week al een proefrit gemaakt (beviel heel goed), maar die moesten we afbreken vanwege code rood, en de school die onverwacht dicht ging. Vandaag weer bij de auto wezen kijken. Deze heeft dus inderdaad een probleem met het battery pack. Via de guess o meter de resterende capaciteit berekend en die zat in de buurt van de 71 KW. Het was nog even puzzelen, want de bronnen spreken elkaar een beetje tegen wat er nu exact in een P90D zit, maar zelf al ga je uit van 86.1 - 4 reserve is dat toch nog een degradatie in de richting van 15%.... Voor 93K gelopen is dat best wel heel veel.

Met iemand (die ook op het forum hier zit, en zelf een tesla heeft gebeld), en hij had weer een kennis die hier veel vaker in handelde. Overleg gehad, en het advies was: Laten staan.... Met spijt in mijn hart in de Volvo V70 weer naar Rijswijk gereden, en nu weer thuis ;)


Dus we zoeken rustig verder,
Eisenlijstje
Goede batterij..... ;)
85D (of hoger) (liefst meer dan 400pk
Premium audio
<150K gelopen
Liefst nog een jaar of meer garantie van Tesla
AP1
vanaf 2016
2e versie van de stoelen (of hoger)

Wensenlijstje
Blauw of rood
Winterpackage
Premium sound
Licht interieur

Aquisitie wordt zowaar op prijs gesteld ;)
 
Nou, update voor iedereen die wil weten hoe mijn eerste avontuur is afgelopen.

Het ging om deze auto. Tesla Model S 90D Performance + Autopilot + 7-Zits + Panoramadak
We hadden vorige week al een proefrit gemaakt (beviel heel goed), maar die moesten we afbreken vanwege code rood, en de school die onverwacht dicht ging. Vandaag weer bij de auto wezen kijken. Deze heeft dus inderdaad een probleem met het battery pack. Via de guess o meter de resterende capaciteit berekend en die zat in de buurt van de 71 KW. Het was nog even puzzelen, want de bronnen spreken elkaar een beetje tegen wat er nu exact in een P90D zit, maar zelf al ga je uit van 86.1 - 4 reserve is dat toch nog een degradatie in de richting van 15%.... Voor 93K gelopen is dat best wel heel veel.

Met iemand (die ook op het forum hier zit, en zelf een tesla heeft gebeld), en hij had weer een kennis die hier veel vaker in handelde. Overleg gehad, en het advies was: Laten staan.... Met spijt in mijn hart in de Volvo V70 weer naar Rijswijk gereden, en nu weer thuis ;)


Dus we zoeken rustig verder,
Eisenlijstje
Goede batterij..... ;)
85D (of hoger) (liefst meer dan 400pk
Premium audio
<150K gelopen
Liefst nog een jaar of meer garantie van Tesla
AP1
vanaf 2016
2e versie van de stoelen (of hoger)

Wensenlijstje
Blauw of rood
Winterpackage
Premium sound
Licht interieur

Aquisitie wordt zowaar op prijs gesteld ;)
Denk eerder dat de degradatie rond de 10% ligt en dat is dan redelijk binnen de range.
 
Hallo allemaal,

Mijn naam is Guy en ik heb al een aantal jaren het Tesla virus te pakken. In september van het afgelopen jaar ging een droom in vervulling en heb ik een Model S kunnen aanschaffen. Het werd een full-option 75D uit 2016. Inmiddels heb ik de lelijke spatlappen verwijderd en de interieurlampjes vervangen. De velgen hebben een opknapbeurt gehad (hersteld en opnieuw gepoedercoat) en 2 weken geleden de MCU upgrade laten uitvoeren. We hopen er nog veel plezier van te hebben.

tempImagejl2qkg.jpg


Offtopic: Na de bandenwissel voren (exact hetzelfde merk en dezelfde maat) loopt het linkerwiel bij scherp uitdraaien een beetje aan. Zijn er meer mensen die dit wel eens ervaren hebben? De wielkastbekleding zit in de linker kas ook iets dichter op de band dan aan de andere kant.
 
Goedemiddag forumleden,

Ik ben Gino uit Den Haag en werk in de gehandicaptenzorg. Ik ben al een tijdje aan het oriënteren in het kopen van een model S occasion voor privé gebruik en werd door een familielid geattendeerd dat er af en toe leuke occasions via dit platform worden aangeboden. Ik rij nu in een peugeot 308 1.6hdi, maar ik heb besloten om toch te switchen naar een elektrische auto.
 
Welkom! Dat zal een grote verandering voor je worden, van een 308 diesel naar een Tesla. Wat voor Model S zoek je? Ik heb toevallig net gisteren besloten mij te verdiepen in de extra kosten die ik zal hebben als ik mijn Model S verkoop en een Model X ga kopen.
 
Welkom! Dat zal een grote verandering voor je worden, van een 308 diesel naar een Tesla. Wat voor Model S zoek je? Ik heb toevallig net gisteren besloten mij te verdiepen in de extra kosten die ik zal hebben als ik mijn Model S verkoop en een Model X ga kopen.
Zie het vraag en aanbod draadje;)
 
Welkom! Dat zal een grote verandering voor je worden, van een 308 diesel naar een Tesla. Wat voor Model S zoek je? Ik heb toevallig net gisteren besloten mij te verdiepen in de extra kosten die ik zal hebben als ik mijn Model S verkoop en een Model X ga kopen.
Ik zoek een facelift model met freecharge, het liefst met autopilot 2 en donkere bekleding. Verder is goed onderhoud + de upgrades belangrijk.

Ik ben elektrisch rijden wel gewend en de peugeot 308 is best een comfortabele auto voorzien van o.a. massagestoelen. Ik heb in vele elektrische auto's mogen rijden, maar zat erg te twijfelen tussen een hybride (volvo v60 t8), mach e, kia 6 of toch een Tesla. Uiteindelijk ga ik toch voor een Tesla.
 
Goed, dankzij veel advies en lezen op het forum veel wijzer geworden, en na een eerdere koop die afgeblazen werd, zijn ook wij afgelopen week van ICE naar electrisch overgestapt.

P90D, ludicrous, 80K gelopen, 5% batterij degradatie (gemeten met een dongel, die was nu binnen), premium connect, en free supercharging, AP1
Het rijdt echt geweldig, ben diep onder de indruk. Je moet je wel erg beheersen met zoveel vermogen, het nodigt uit tot spelen 🤗

Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden :)
SPSI5NLEbFDZFyOXV5rku22C.jpg


Dank allen aan de adviezen en aan de nuttige tips hier. Nu rijden.