Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi Allemaal,

Na veel gelezen te hebben nu dan eindelijk lid. Mijn naam is Ivo en kom uit Zevenaar, das lekker dichtbij de superchargers in Duiven en Zevenaar :) en uiteraard het oh zo vriendelijke service center in Duiven 🥹

Hiervoor 6 jaar met veel plezier een blauwe Model S gereden. De S is altijd bij de tijd gehouden en goed onderhouden geweest en is vertrokken naar een ver familie lid.

Nu ik het aanbod kreeg om de vrije supercharge kilometers over te zetten ben ik overstag gegaan voor een Y. Hopelijk voor vele mooie jaren! Ons gezin is met 6 kinderen en als ik niet in de auto rij, dan rijdt mijn vriendin er wel in. Het is een heus werkpaard.

Zoals gezegd, een model Y long range, met trekhaak en in fraai Cherry Red! Inmiddels heeft ie full PPF gekregen met een tint op de kop- en mistlampen, is het logo aan de voorkant er af en ook het long range embleem verwijdert. Sinds gisteren zit er een KW V3 set onder.
De volgende stap is in januari de deuren en wielkasten te laten isoleren/dempen.


View attachment 999079

ja zwarte velgen zijn absoluut mooier onder de MCR. (heeft iemand nog een setje waar ie vanaf wil voor de mY?)
 
Hallo allemaal,

Even voorstellen. Ik ben Stan en heb dit weekend na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt. Heb een Model 3 RWD (Highland) besteld! Verwachte levertijd 3-6 weken. Hopelijk op tijd voor onze wintersport tijdens de krokusvakantie.

Heb in het verleden een Toyota Paseo (‘96), Hyundai Coupe (2005), BMW 523i (‘98), BMW 525i (2005), BMW 530iX (2006) en een Peugeot E-208 (2023) gereden. Zit al langere tijd te kijken naar een Tesla, 3, Y, eventueel oude S maar uiteindelijk bij de nieuwe 3 uitgekomen! De testritten met de nieuwe 3 waren erg overtuigend! Nu de waiting game uitzitten 😅
 

Attachments

  • IMG_3452.jpeg
    IMG_3452.jpeg
    432.4 KB · Views: 36
Hier ook maar even voorstellen.
RonaldP (zo ben ik meerdere fora bekend), ik heb een rijke autohistorie met deels bijzondere autos waaronder:
Opel.kadet (2x)
Opel Astra 2x)
Renault scenic
Renault Clio 2.0 RT (1998)
Ford Focus
Ford mondeo (2x)
Renault espace 2.0t 2004
Renault Grand Espace 3.5 V6 2003
(Hierna kwamen de leaseauto's waardoor er wat leuker spul mogelijk was)

De leaseauto's
Skoda Octavia stw
Egolf
Kia Esoul

Golf I cabriolet 1986
Golf III cabriolet
Daihatsu Charade
BMW 524i stw
Mercedes E240 (2002)
Mercedes S350 (2004
Mercedes S500L 2000 Een beest van een auto. Zeer luxueus, en bloedsnel. Door een kleppensysteem kon ik rustig cruisen of ongegeneerd de beest uithangen. De auto klonk dan als een oude Amerikaan met zijn V8.
Tot slot een 307cc uit 2006. Deze wordt ingeruild voor onze eerste Tesla, een witte Model X 100D uit 2017. 20inch velgen en een wit interieur.
 
Voorstelling had ik gemist. Alle vorige ICE auto's zal ik niet opsommen maar na 5 jaar PHEV Mini Countryman SE ALL4, op 26/12/23 mijn eerste Tesla Model Y Long Range Quicksilver, 20" Induction en trekhaak geleverd gekregen. Eerste indrukken zijn overweldigend.
Altijd al het gevoel gehad dat elektrisch voor ons ideaal was, ondanks de zeer beperkte elektrische range van de Mini. Omdat we gemiddeld 2x jaar naar Zuid Spanje reizen en daar in de "Campo" verblijven, viel de keuze op Long Range en mooi dat het dan ook meteen weer 4x4 is. Dat is al meer dan eens van pas gekomen.
Dat de wagen zo ruim is heeft ook meegespeeld in de keuze, enorm gewoon. Dag dakkoffer :cool:
Wij kijken uit naar het volgend vertrek eind februari. Zal hier op het forum geregeld ervaringen, positief en hopelijk niet teveel negatief delen.


Niet nieuw op forums maar deze lijkt een beetje anders. Zie niet hoe ik een profielfoto kan aanmaken, hoe een "thumbs up" geven of autogegevens plaatsen onder mijn teksten in de threads. Moet je daarvoor upgraden of kan dat pas na x-tijd of bijdragen?

Dat zoek ik wel uit.. na de feesten
Happy New Year 🥂
 
Voorstelling had ik gemist. Alle vorige ICE auto's zal ik niet opsommen maar na 5 jaar PHEV Mini Countryman SE ALL4, op 26/12/23 mijn eerste Tesla Model Y Long Range Quicksilver, 20" Induction en trekhaak geleverd gekregen. Eerste indrukken zijn overweldigend.
Altijd al het gevoel gehad dat elektrisch voor ons ideaal was, ondanks de zeer beperkte elektrische range van de Mini. Omdat we gemiddeld 2x jaar naar Zuid Spanje reizen en daar in de "Campo" verblijven, viel de keuze op Long Range en mooi dat het dan ook meteen weer 4x4 is. Dat is al meer dan eens van pas gekomen.
Dat de wagen zo ruim is heeft ook meegespeeld in de keuze, enorm gewoon. Dag dakkoffer :cool:
Wij kijken uit naar het volgend vertrek eind februari. Zal hier op het forum geregeld ervaringen, positief en hopelijk niet teveel negatief delen.


Niet nieuw op forums maar deze lijkt een beetje anders. Zie niet hoe ik een profielfoto kan aanmaken, hoe een "thumbs up" geven of autogegevens plaatsen onder mijn teksten in de threads. Moet je daarvoor upgraden of kan dat pas na x-tijd of bijdragen?

Dat zoek ik wel uit.. na de feesten
Happy New Year 🥂
Welkom,
Een aantal dingetjes kunnen pas op dit forum na 5 of 10 posts.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Hallo allemaal,

Ik ben David uit Hasselt (België) en ben sinds een maand de trotse eigenaar van een Ultra Red 2023 Model X (mijn eerste Tesla), die pas volledig met stealth PPF + ceramic coating is behandeld, waardoor het nu een mat rode Model X is.
De Model X is altijd een droom van mij geweest en nu is het wat gewoon worden aan de Tesla way of doing things. Al wat kleine problemen zijn opgelost, volgende week nog terug naar het SC voor wat andere problemen (rammels, uitlijning van een FWD,...) op te lossen. Het werkt allemaal wat anders dan bij de traditionele automerken, maar ik beging mijn weg erin te kennen. Het helpt ook om gewoon rechtsreeks naar de SC te gaan ipv de app alles te regelen/communiceren. Kwestie van me niet te laten afschepen ;-) En ik moet zeggen dat ze bij het SC van Hasselt wel tot nu toe heel behulpzaam and fair zijn geweest. Gelukkig maar, want ik had al veel horrorverhalen gelezen, dat samen met de verhalen over de bouwkwaliteit hebben me lang doen twijfelen om een Tesla te kopen.
De bouwkwaliteit is inderdaad ook (nog) niet wat het moet zijn voor de prijsklasse van de Model X, maar het is acceptabel voor mij als je het afweegt tegen de andere voordelen van de auto zich en Tesla in het algemeen.
Voila ik ga hier afronden.

Veel veilige KMs voor iedereen en spreekt hier op het forum!
David
 
Hallo allemaal,

Ik ben David uit Hasselt (België) en ben sinds een maand de trotse eigenaar van een Ultra Red 2023 Model X (mijn eerste Tesla), die pas volledig met stealth PPF + ceramic coating is behandeld, waardoor het nu een mat rode Model X is.
De Model X is altijd een droom van mij geweest en nu is het wat gewoon worden aan de Tesla way of doing things. Al wat kleine problemen zijn opgelost, volgende week nog terug naar het SC voor wat andere problemen (rammels, uitlijning van een FWD,...) op te lossen. Het werkt allemaal wat anders dan bij de traditionele automerken, maar ik beging mijn weg erin te kennen. Het helpt ook om gewoon rechtsreeks naar de SC te gaan ipv de app alles te regelen/communiceren. Kwestie van me niet te laten afschepen ;-) En ik moet zeggen dat ze bij het SC van Hasselt wel tot nu toe heel behulpzaam and fair zijn geweest. Gelukkig maar, want ik had al veel horrorverhalen gelezen, dat samen met de verhalen over de bouwkwaliteit hebben me lang doen twijfelen om een Tesla te kopen.
De bouwkwaliteit is inderdaad ook (nog) niet wat het moet zijn voor de prijsklasse van de Model X, maar het is acceptabel voor mij als je het afweegt tegen de andere voordelen van de auto zich en Tesla in het algemeen.
Voila ik ga hier afronden.

Veel veilige KMs voor iedereen en spreekt hier op het forum!
David
Fan van het Ultra Red (overweg om hetzelfde te nemen op de aankomende Model 3 Ludicrous), en een dikke proficiat met de aankoop! Heb je ergens foto's geplaatst van het resultaat met de Stealth PPF?
 
Fan van het Ultra Red (overweg om hetzelfde te nemen op de aankomende Model 3 Ludicrous), en een dikke proficiat met de aankoop! Heb je ergens foto's geplaatst van het resultaat met de Stealth PPF?
Nee, helaas nog niet, het is continue slecht weer geweest zodat ik nog geen foto's heb kunnen maken. Maar hier op het forum heb ik er wel gevonden die me geholpen hebben met de beslissing: Matte PPF on ultra red
naar beneden scrollen naar de post van 15 sep 2023 van EightBitWhit. Zijn foto's zijn exact wat ik nu heb. Buiten dat hij een Plaid heeft en ik niet;-)
 
Even een korte introductie:


Hoewel ik auto's erg leuk vind geef ik als het puntje bij het paaltje komt m'n geld toch liever uit aan een m'n gezin, een mooie racefiets of m'n huis. Daarom toch vaak gekozen voor value for money. Dus bijna vanzelfsprekend 5 jaar de 0% bijtellingstopper Mitsubishi Outlander gereden, waarbij ook nog MIA- en KIA-subsidie op de aanschaf werd verstrekt. Nu rij ik sinds september 2019 een Model 3 LR AWD. Op wat behoorlijke ergernissen bij de aflevering na, ben ik erg tevreden. Ik verwacht binnenkort weer voor een Tesla te gaan. Dat is dan voor het eerst dat ik twee auto's achter elkaar hetzelfde merk heb.

Al een paar jaar ben ik af en toe te vinden op dit forum voor wat tips and tricks. Nu zal ik af en toe ook wat vragen stellen of wat tips geven. Ik kan soms erg lachen om de bevooroordeelde fanboys ie alles wat krom is recht praten. Zelf denk ik er erg reëel naar te kijken. Er zijn zeker zaken goed aan een Tesla, maar ook zaken slecht of keuzen niet te volgen. Om terug te komen bij waar ik begon: Met een Model 3 of Model Y heb je gewoon heel veel value for money.
 
Even een korte introductie:


Hoewel ik auto's erg leuk vind geef ik als het puntje bij het paaltje komt m'n geld toch liever uit aan een m'n gezin, een mooie racefiets of m'n huis. Daarom toch vaak gekozen voor value for money. Dus bijna vanzelfsprekend 5 jaar de 0% bijtellingstopper Mitsubishi Outlander gereden, waarbij ook nog MIA- en KIA-subsidie op de aanschaf werd verstrekt. Nu rij ik sinds september 2019 een Model 3 LR AWD. Op wat behoorlijke ergernissen bij de aflevering na, ben ik erg tevreden. Ik verwacht binnenkort weer voor een Tesla te gaan. Dat is dan voor het eerst dat ik twee auto's achter elkaar hetzelfde merk heb.

Al een paar jaar ben ik af en toe te vinden op dit forum voor wat tips and tricks. Nu zal ik af en toe ook wat vragen stellen of wat tips geven. Ik kan soms erg lachen om de bevooroordeelde fanboys ie alles wat krom is recht praten. Zelf denk ik er erg reëel naar te kijken. Er zijn zeker zaken goed aan een Tesla, maar ook zaken slecht of keuzen niet te volgen. Om terug te komen bij waar ik begon: Met een Model 3 of Model Y heb je gewoon heel veel value for money.
Er zijn zeker zaken die niet perfect zijn, maar wat de ‘core’ betreft komt geen andere in de buurt: range, zuinigheid, laden, kostprijs, software, degradatie, app.
De first world problemen die daarrond optreden doen de slinger niet naar een ander merk overhellen. En je weet bij Tesla dat er aan gewerkt wordt en dat je in de huidige wagen wellicht nog een oplossing krijgt terwijl je slaapt en je niet moet wachten op de aankoop van een volgende.
 
Last edited: