Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb hiervan gebruik gemaakt (al bij v6.2, werkt nog steeds in v7) door voor mijzelf 4 verschillende profielen aan te maken: een gewone waarbij spiegels niet hellen in achteruit, een waarbij alleen links kantelt, een waarbij alleen rechts kantelt, en een waarbij beide spiegels kantelen. Zo kan ik steeds kiezen (door betreffende profiel te selecteren) welke spiegels ik gewoon rechtop wil hebben en welke gekanteld, afhankelijk van waar ik precies parkeer (linkerkant of rechterkant van de straat etc). Want soms is dat kantelen handig, maar soms wil je ook gewoon recht naar achteren kunnen kijken.
Tevens in alle 'tilt' profielen de stuurbediening op Comfort gezet in plaats van Standard zodat het nog wat lichter gaat (voor parkeren prettig, maar voor gewoon rijden vind ik Comfort te licht en geef ik de voorkeur aan Standard).

Goede Tip! Bij de volgende dagtrip een demo / workshop organiseren?:cool:
 
Nu na een dagen met V7 gereden te hebben kan ik maar tot een conclusie komen: wat is het toch een geweldige auto. Het was al top, maar het is nu zo enorm verbeterd. Ja, de UI is wennen maar ik vind het mooi. De AP is geweldig, de autopark werkt perfect, hij lijkt wat zuiniger te zijn geworden en al met al is het weer een hele nieuwe auto die beter is dan de 'vorige' auto: de auto die ik tot zaterdag had.

Ik vind het ongelooflijk hoe Tesla iedere keer weer bewijst de concurrentie zo ontzettend ver voor te zijn. Leuk!
 
Nu na een dagen met V7 gereden te hebben kan ik maar tot een conclusie komen: wat is het toch een geweldige auto. Het was al top, maar het is nu zo enorm verbeterd. Ja, de UI is wennen maar ik vind het mooi. De AP is geweldig, de autopark werkt perfect, hij lijkt wat zuiniger te zijn geworden en al met al is het weer een hele nieuwe auto die beter is dan de 'vorige' auto: de auto die ik tot zaterdag had.

Ik vind het ongelooflijk hoe Tesla iedere keer weer bewijst de concurrentie zo ontzettend ver voor te zijn. Leuk!
Inderdaad. Hij rijd soepeler, kan opeens meer, ik heb vanmorgen die autopark getest en het voelt echt net alsof ik een nieuwe auto heb. Gelijk maar even laten wassen om het feest compleet te maken.
 
Nu na een dagen met V7 gereden te hebben kan ik maar tot een conclusie komen: wat is het toch een geweldige auto. Het was al top, maar het is nu zo enorm verbeterd. Ja, de UI is wennen maar ik vind het mooi. De AP is geweldig, de autopark werkt perfect, hij lijkt wat zuiniger te zijn geworden en al met al is het weer een hele nieuwe auto die beter is dan de 'vorige' auto: de auto die ik tot zaterdag had.

Ik vind het ongelooflijk hoe Tesla iedere keer weer bewijst de concurrentie zo ontzettend ver voor te zijn. Leuk!

Niets aan toe te voegen. Inderdaad alsof je een nieuwe auto hebt. Zelfs in de file naar kantoor vind ik (althans vooralsnog) niet meer erg. Wat een frontrunner is Tesla!
 
Inmiddels ook V7.0 geïnstalleerd en de eerste kilometers met de AP kunnen rijden. Het rijdt een stuk soepeler als voorheen met versie 6.2. en de UI is even wennen maar dat komt vast goed.

Autosteering werkt goed alleen het wisselen van baan vindt ik omslachtig omdat je het stuur moet vasthouden heb je het idee dat je toch aan het meesturen bent en omdat je of de richting aanwijzer moet door drukken of lang moet vasthouden is het wat gebruiks onvriendelijk op dit moment. Dat zal vast snel weer worden verbeterd. File parkeren heb ik nog niet kunnen proberen omdat de auto nog steeds aangeeft dat deze bezig is met kalibreren. Is er een manier om dit proces te versnellen. Vrijdag komen de winterbanden eronder en dan zal het wel weer opnieuw moeten :)

Al met al weer een forse stap vooruit en
Groeten,
Gert
 
Een grote plus vindt ik ook dat ie automatisch op hold gaat als je stilstaat bij een lichte helling. Voorheen wilde de auto wel eens zachtjes voor- of achteruit rollen als je bij een stoplicht of een kruising ofzo stond te wachten. Nu gaat ie op (H) Hill-Hold. Super opgelost Tesla!
 
Nu na een dagen met V7 gereden te hebben kan ik maar tot een conclusie komen: wat is het toch een geweldige auto. Het was al top, maar het is nu zo enorm verbeterd. Ja, de UI is wennen maar ik vind het mooi. De AP is geweldig, de autopark werkt perfect, hij lijkt wat zuiniger te zijn geworden en al met al is het weer een hele nieuwe auto die beter is dan de 'vorige' auto: de auto die ik tot zaterdag had.

Ik vind het ongelooflijk hoe Tesla iedere keer weer bewijst de concurrentie zo ontzettend ver voor te zijn. Leuk!

Volledig mee eens.
Alle nieuwe functies lijken zeer goed te werken. Super tevreden.
Heb hem dan maar een wasbeurt gegeven om hem helemaal nieuw te laten lijken. :wink:
 
Inderdaad. Hij rijd soepeler, kan opeens meer, ik heb vanmorgen die autopark getest en het voelt echt net alsof ik een nieuwe auto heb. Gelijk maar even laten wassen om het feest compleet te maken.


Nou, de Tesla door een wasstraat trekken (ak "laten wassen") is echt geen feest voor de lak hoor!
Een traktatie is hem met dubbele emmer techniek en washandschoen wassen en netjes afdrogen :p
 
Een grote plus vindt ik ook dat ie automatisch op hold gaat als je stilstaat bij een lichte helling. Voorheen wilde de auto wel eens zachtjes voor- of achteruit rollen als je bij een stoplicht of een kruising ofzo stond te wachten. Nu gaat ie op (H) Hill-Hold. Super opgelost Tesla!

Ja, dat viel mij van de week ook a op. Ben er ook erg blij mee.
Als je voorheen op een lichte helling weer naar achteren wilde, lukte dat nauwelijks zonder vooruit te rollen.

Daarnaast viel het me vandaag op, dat als je het pedaal helemaal onderin druk om flink te gaan versnellen en je hebt de verbruik-view niet in je dashboard staan, je deze ineens toch te zien krijgt en weer weg gaat zodra je van het pedaal af gaat!
 
Heb de AP nu al 2.5 dag en het is wonderlijk mooi. Nog wennen hoe ik het stuur het beste moet vasthouden, ook bij rijstrookverandering. Ook het vertrouwen moet nog groeien, bijvoorbeeld op de smalle bruggetjes op de A44.

Autopark werkte meteen perfect - van calibreren niets gemerkt, voor het eerst geprobeerd na zo'n 70 km rijden. Gisteren voor het eerst ge-auto-parkeerd in een smallere straat waar hij een manoeuvre extra moest doen, maar ook dat ging perfect. Parkeert meestal ca. 10 cm van de stoep.

De UI vind ik nog wel voor verbetering vatbaar. De info die de auto op het dashboard mij geeft vind ik niet bijzonder nuttig. We zijn ook info kwijt - als de TACC (dus niet autosteer) de auto voor mij volgt, wordt dat niet meer weergegeven (vroeger werd het CRUISE icoontje blauw). Ook is de plaatsing van info IMHO nog onlogisch (snelheidsbord links, knipperlicht laag, TACC HOLD hoog en centraal?). Ga ervan uit dat eea nog wel verbetert.

Maar al met al: de coolste auto ter wereld is opnieuw cooler geworden!