Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Een van de pioniers van autonome voertuigen met >30 jaar ervaring in de sector probeert V12.3.3.

Eerste gedeelte van de video is een historisch overzicht van zijn werk en het pad naar autonome voertuigen door de jaren heen.

Leuke video, niet al te lang ook 😁

Wel grappig dat ie met geknepen billen rijdt op rechte wegen.

Oh, waar is de tijd 🥰
 
Ik had begrepen dat dit vroeger enkel actief bleef op de wagen indien de verkoop van particulier naar particulier was?
Van bedrijf naar particulier (bv je lease bak overnemen) of van particulier naar bedrijf zou het gedeactiveerd worden.


Het gebeurt wel dat als Tesla de wagen terugneemt of bij inruil dat Tesla FSD verwijderd voor doorverkoop, maar bij mijn weten nooit bij verkopen tussen andere marktpartijen, privé danwel zakelijk.
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
Afgezien vn de wettelijke aspecten, wat is eigenlijk het nut van Full FSD voor een Nederlandse Tesla eigenaar stel dat het in Nederland ook voor €99 per maand te huur zou zijn?
Voorlopig nog te weinig voor 99€/maand. Zolang er supervisie afgedwongen wordt, kan en mag je niets anders doen tijdens het rijden. Dus voor mij dat geld niet waar.
Als FSD een chauffeur vervangt, hebben we een ander verhaal. De wagen brengt je naar je werk, breng daarna de kinderen naar school en haalt daarna je boodschappen af. ‘S avonds haalt hij de kinderen van school en zet ze bij de grootouders af. Haalt je daarna op je werk op waarna hij samen met jezelf de kinderen bij de grootouders ophaalt.
Dan is het zeker 10 keer zoveel waard. Eigenlijk onbetaalbaar, maar je zal dan ook je eigen wagen niet meer kopen, maar een robotaxi gebruiken.
Voordeel nu is dus dat je, als het beschikbaar komt, de volle prijs niet meer hoeft te betalen. Maar is wel een gok of het tijdig beschikbaar komt, tijdens de leeftijd van de huidige wagen.
 
Was vorige week voor werk in Houston. In de shopping mall is een Tesla Store waar we binnen liepen. Daar werden we vriendelijk ontvangen en al vrij snel gemotiveerd om een proefrit te maken in een Tesla met Supervised FSD. 30 minuten later zat ik in een nieuwe S LR en mijn andere collega's in een Y. We mochten een half uur rijden door de op dat moment zeer drukke stad. Ik was erg onder de indruk van hoe menselijk FSD rijdt en hoe veilig. Nergens een onveilige situatie. Alleen 2x verkeerd gereden door niet tijdig kunnen invoegen op de 10-lane highway (te voorzichtig), maar beide keren zelfstandig opgelost. 1x ingegrepen vanwege een dood dier op de snelweg (beetje lullig om de Tesla met bloed aan de bumper in te leveren). FSD reed daarna helemaal zelf de parkeergarage in!!! en ik hoefde alleen nog maar autopark te gebruiken om hem op dezelfde plek terug te zetten. Een erg onwerkelijke belevenis. FSD zit er echt aan te komen! Een aanrader voor als je naar de US gaat.
 
Was vorige week voor werk in Houston. In de shopping mall is een Tesla Store waar we binnen liepen. Daar werden we vriendelijk ontvangen en al vrij snel gemotiveerd om een proefrit te maken in een Tesla met Supervised FSD. 30 minuten later zat ik in een nieuwe S LR en mijn andere collega's in een Y. We mochten een half uur rijden door de op dat moment zeer drukke stad. Ik was erg onder de indruk van hoe menselijk FSD rijdt en hoe veilig. Nergens een onveilige situatie. Alleen 2x verkeerd gereden door niet tijdig kunnen invoegen op de 10-lane highway (te voorzichtig), maar beide keren zelfstandig opgelost. 1x ingegrepen vanwege een dood dier op de snelweg (beetje lullig om de Tesla met bloed aan de bumper in te leveren). FSD reed daarna helemaal zelf de parkeergarage in!!! en ik hoefde alleen nog maar autopark te gebruiken om hem op dezelfde plek terug te zetten. Een erg onwerkelijke belevenis. FSD zit er echt aan te komen! Een aanrader voor als je naar de US gaat.
Ik ben jaloers!
 
Ik vraag me af, nu Hertz zo zit te miepen dat hun Teslas zo hard af zouden schrijven, zouden ze bij Elon niet los kunnen peuteren dat ze allemaal FSD krijgen? Dan zijn ze in een keer weer heel aantrekkelijk.
Ik was vorige week in de VS en had daar een Tesla M3 gehuurd. Die had alleen TACC en die werkt net zoals in Nederland meestal wel goed, maar soms ook weer niet. Bijvoorbeeld hebben ze er daar een handje van om bij uitvoegstroken eerst de rijstrook te verbreden en daarna pas een streep te trekken. Vooral als je achter een andere auto rijdt heeft de AP daar een handje om midden op de rijstrook te blijven rijden en dan opeens die streep te zien en dan een slinger naar links te maken.
Hetzelfde doet hij bij invoegstroken, alleen verloopt de overgang naar de normale rijstrook dan vloeiender.