Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hebben jullie Elon ook horen zeggen dat er in het 3e kwartaal 2023 eenmalig een mogelijkheid komt om een bestaande FSD over te zetten op je nieuwe aanschaf? Dat zou mij wel weer heel goed uitkomen (en een mogelijk dure reparatie -mocht het niet op te lossen zijn met garantie of coulance- in een ander daglicht stellen). Tweedehands levert FSD toch niks extra op, maar ik zou t graag getransfereerd krijgen naar mijn mY die ik al uitgesteld (en zelfs bijna afbesteld) had..
 
Dus snel omruilen, die bak!


Martin Viecha

Thank you. The next question on FSD. Have you considered allowing FSD transferability as a lever to allow existing customers to upgrade to a new Tesla instead of being locked into an existing car due to the price of FSD?

Elon Musk

Yes. This is a question we get asked a lot. So, we’re excited to announce that for Q3, we will be allowing transfer of FSD. This is a onetime amnesty. So, it needs to be -- you need to take advantage of it in Q3, but -- or at least place the order in Q3 within reasonable delivery time frames. So yes, I hope this makes people happy. This is a onetime thing.
Betekent wel dat de oude auto het zonder FSD moet doen. Dat zal niet helemaal goed zijn voor de verkoopprijs, lijkt me. Indien het weinig uitmaakt voor de verkoopprijs, dan zal er een goede handel komen in gestripte Tesla's.
 
Dus snel omruilen, die bak!



Betekent wel dat de oude auto het zonder FSD moet doen. Dat zal niet helemaal goed zijn voor de verkoopprijs, lijkt me. Indien het weinig uitmaakt voor de verkoopprijs, dan zal er een goede handel komen in gestripte Tesla's.
Tweedehands FSD maakt voor de prijs (in Q3 althans) heel weinig uit, als je de websites een beetje volgt, dus ik ga mogelijk de switch maken, Kan ik Tesla blij maken met een HW2.5 inzet om mijn MODEL 3 gerepareerd te krijgen (zie servicedraadje voor dat verhaal. Ik voel een win-winsituatie aankomen. Zo maar eens bellen. Hopelijk praat de verkoopafdeling met de serviceafdeling, dan komt het vast goed..)
 
  • Like
Reactions: nico180 and Hbrink
Tweedehands FSD maakt voor de prijs (in Q3 althans) heel weinig uit, als je de websites een beetje volgt, dus ik ga mogelijk de switch maken, Kan ik Tesla blij maken met een HW2.5 inzet om mijn MODEL 3 gerepareerd te krijgen (zie servicedraadje voor dat verhaal. Ik voel een win-winsituatie aankomen. Zo maar eens bellen. Hopelijk praat de verkoopafdeling met de serviceafdeling, dan komt het vast goed..)

Terms and conditions in dit artikel @SpeedyEddy

 
  • Like
  • Informative
Reactions: Niek and nico180
Is dus tijdelijke aanbieding.

Bestel en levering in Q3 dit jaar om je huidige FSD over te laten nemen in je nieuwe bestelling.

De prijs voor occasion markt zonder of met FSD is nihil (op dit moment), je auto verkopen zonder FSD is dus niet negatief voor je prijs verkoop.
 
Terms and conditions in dit artikel @SpeedyEddy

Thanks, dat had ik nog ff nodig, komt goed uit want ik heb een mooie gezien voor een mooie prijs, met FSD, on inventory exact in de uitvoering die ik wil. misschien uit laten leveren in de laatste week, dan ik zelf mijn uitleg doen en komt er misschien zelfs nog wat aan supercharging bij (leuk voor Portugal 2024). + de MODEL 3 verkopen natuurlijk
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Belangrijk detail: je kan FSD daarna niet meer overdragen, dus bij verkoop vervalt het. Adder onder het gras.
Is dat al bevestigd door Tesla?

The Full Self-Driving capability can only be transferred once and so cannot be transferred to another vehicle or to another person, even if the vehicle is privately sold. This offer cannot be combined with any other promotion, and is not redeemable for cash.

Het is mogelijk dat Tesla bedoelt dat FSD maar één keer van voertuig kan wisselen en dat je het pakket niet los kunt verkopen aan een ander persoon? De tekst is wat mij betreft voor meerdere uitleg vatbaar.
 
Ik heb vanochtend e.e.a. rond auto en service in de week gelegd, maar ben nog niet teruggebeld.
En JA, FSD is daarna niet overdraagbaar, dus alleen interessanter voor mensen zoals ik die er lang in willen blijven rijden (of m tot houden en als robotaxi gaan inzetten. Dat was al mijn plan met de MODEL 3 maar dat idee verhuist dan mee naar mijn mY zo verdien ik in wezen 4,5 jaar extra die Tesla heeft verloren met de ontwikkeling van FSD (ervan uitgaande dat de auto's een ongeveer gelijke levensduur hebben). Even een vraagje over de model Y van dit moment: is dat al HW 4?
 
Mijn MY heb ik afgelopen dinsdag 25/7 opgehaald in Tilburg. Ik zag pas na levering dit bericht m.b.t. overdracht FSD. Ik heb de vraag nu ook uitstaan bij Tesla want ik zou graag FSD overdragen van mijn MS die ik toch ga verkopen.

Ik las dat je vóór levering moet aangeven dat je FSD wilt overdragen, maar ik was helemaal niet bekend met deze moeglijkheid en niemand van Tesla heeft me hier ook op gewezen. Zou wel zuur zijn als ik er daardoor nu geen gebruik meer van zou kunnen maken....
 
Mijn MY heb ik afgelopen dinsdag 25/7 opgehaald in Tilburg. Ik zag pas na levering dit bericht m.b.t. overdracht FSD. Ik heb de vraag nu ook uitstaan bij Tesla want ik zou graag FSD overdragen van mijn MS die ik toch ga verkopen.

Ik las dat je vóór levering moet aangeven dat je FSD wilt overdragen, maar ik was helemaal niet bekend met deze moeglijkheid en niemand van Tesla heeft me hier ook op gewezen. Zou wel zuur zijn als ik er daardoor nu geen gebruik meer van zou kunnen maken....
Je zou verwachten dat Tesla ook een zeker mate van zorg plicht heeft om de klanten te informeren, als ze dat niet gedaan hebben is dat op zijn minst niet netjes….
Kon je in het verleden geen aanspraak maken op herroepingsrecht? Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar dan zou je de auto terug kunnen geven en een andere bestellen en dan FSD overdragen. Maar ja, als je eenmaal een nieuwe MY hebt wil je die niet zomaar teruggeven……
 
Je zou verwachten dat Tesla ook een zeker mate van zorg plicht heeft om de klanten te informeren, als ze dat niet gedaan hebben is dat op zijn minst niet netjes….
Kon je in het verleden geen aanspraak maken op herroepingsrecht? Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar dan zou je de auto terug kunnen geven en een andere bestellen en dan FSD overdragen. Maar ja, als je eenmaal een nieuwe MY hebt wil je die niet zomaar teruggeven……
Dit is het antwoord wat ik vooralsnog heb gekregen:

"Goedemiddag Bas,

Dit is echter paar dagen geleden pas gecommuniceerd ( na jou levering ) wij zijn aan het zoeken naar een antwoord, ik ben bang dat het niet na levering gaat lukken. Geef mij een aantal werkdagen om dit uit te zoeken!"

Ik wacht eerst even het definitieve antwoord af, maar kan me haast niet voorstellen dat ik het slachtoffer zou moeten worden van het feit dat Tesla NL pas ná mijn levering (op 25/7) hier blijkbaar zelf van op de hoogte was terwijl de actie geldt van 20/7 t/m 30/9...