Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, ik zit in het zelfde schuitje. Moet alleen dat bedrag nog overmaken:rolleyes:. Ik zou linksom of rechtsom toch graag van die HW2.5 af willen komen. Het zou heel wat onzekerheid wegnemen als Tesla garandeert binnen bijvoorbeeld anderhalf jaar de retrofit ook in Europa te voltooien.
Een andere optie is tzt inruilen voor een andere tweedehands model 3 met HW3 (tzt, wanneer er meer aanbod is). Ik belde poosje geleden een handelaar die een Model 3 met FSD aanbood en vroeg hem of het een HW2.5 of 3 betrof. Hij had geen idee waar ik het over had. Of de auto ook pylonnen in het beeldscherm toont...:D Uiteindelijk (navraag collega) bleek het om een HW2.5 te gaan.
Met andere woorden, op de tweedehands markt is dit verschil misschien nog niet zo ingeprijst;).

Het probleem is, dat je helemaal geen toezegging hebt dat je met FSD aankopen 3.0 hardware gaat krijgen.
Ja ... een tweetje van Elon..... Maar daar kan ik er een HELEBOEL van verzamelen van dingen die NET iets te positief ingeschat zijn ;)

Maargoed, het blijft een super geweldige auto... Ik heb alleen op de 2e Tesla (in bestelling) uiteraard geen FSD meer genomen. Breng eerst maar eens wat beloftes op de markt (en goedgekeurd in de EU). Ik geloof in Tesla en Elon, maar ook in mijn bankrekening ;-(
 
Ik meen gelezen te hebben dat in the USA de HW2/2.5 to HW3 vervanging al sporadisch plaats vindt. Ik denk dat het echt wel gaat gebeuren, al is het natuurlijk weer later dan gewenst. Probleem is dat als ik het goed zie er in the EU nu nog geen tot nauwelijks profijt in zit.
 
Nu al outdated, 3.0 autos hebben nu al visualisatie meer dan de 2.5 (zelfs zonder de 6400 neergelegd te hebben)

Weet je dat zeker dat je die visualisatie krijgt zonder dat je FSD hebt? Ik heb namelijk voor zo ver ik weet HW3 (ooit nog gecheckt toen je dat dmv de video encoding kon zien), en heb vandaag de upgrade gehad maar zie geen visualisatie. Kreeg dus eerder het gevoel dat zelfs de preview alleen maar beschikbaar is voor mensen die FSD gekocht hebben? Elon had mij bijna overgehaald.... Maar een holiday aanbieding zou heel erg leuk zijn.. :D
 
Ik bedoel idd de cones, die krijg je met een SR met hw3 al wel. de rest van visualisatie is usa only, zal nog wel ff zo blijven.

het is met iphones etc zo dat wat je vandaag koopt morgen outdated is, maar in dit geval heb ik 2.5 hw met de aankoop van fsd ook de 3.0 gekocht.

Ik vind dat nu de software voor 3.0 specifieke functies gaat krijgen Tesla heel snel met de reeds betaalde hw3 moet komen, zeker omdat mensen die geen 6400 extra betaald hebben nu, gratis, visualisatie features beginnen te krijgen (ok alleen cones tot nu toe) die ik niet heb, alleen omdat zij per toeval auto iets later gekocht hebben.

maargoed, voor ap1/2 mensen die destijds fsd gekocht hebben is het nog zuurder, want daar hoorde geen hardware bij.
 
Heel veel wat hij zegt is voor US. Ik denk dat wij echt later komen. Ik heb nu geen fsd gekocht. Beetje auto lane change voor 6k is mij echt te veel. De rest, summon, kan me niks schelen. En stoplichten en rijden in de stad, ik zie het voorlopig niet gebeuren. Zonde voor de mensen die dik betalen.
Ik zie de volgende auto wel weer over 5 jaar.

Als de FSD persoonlijk is en mee kan naar de volgende tesla, dan had ik t wellicht wel gedaan. Stukje klanten binding.
 
Inderdaad, ik ben zoals ik hier al eerder gezegd heb, te enthousiast geweest. Het is de 6400 nu niet waard. Ik vind het ook heel raar dat FSD niet over te dragen is naar volgende auto. Het is software die IK heb gekocht. Het zou mooie boel worden als Apple zo zou gaan denken als Tesla. Dat je bij iedere nieuwe iPhone al je apps telkens opnieuw moet kopen.
Van andere kant, als je 1x betaald hebt, je leven lang FSD inclusief alle constante verbeteringen krijgen, is ook raar. Ik denk dat ze t beste er een subscription based iets van maken, gewoon xxx euro per maand. En dat je verschillende tiers hebt, dat je abbo’s neemt op de functies die je wilt en dat Tesla inkomstenstroom blijft houden.
 
Inderdaad, ik ben zoals ik hier al eerder gezegd heb, te enthousiast geweest. Het is de 6400 nu niet waard. Ik vind het ook heel raar dat FSD niet over te dragen is naar volgende auto. Het is software die IK heb gekocht. Het zou mooie boel worden als Apple zo zou gaan denken als Tesla. Dat je bij iedere nieuwe iPhone al je apps telkens opnieuw moet kopen.
Van andere kant, als je 1x betaald hebt, je leven lang FSD inclusief alle constante verbeteringen krijgen, is ook raar. Ik denk dat ze t beste er een subscription based iets van maken, gewoon xxx euro per maand. En dat je verschillende tiers hebt, dat je abbo’s neemt op de functies die je wilt en dat Tesla inkomstenstroom blijft houden.
8BCAB1B7-3041-43A5-9709-740418EE1190.jpeg
 
Ja. Bovenop EAP 3200 euro. Bovenop AP 6400 last time I checked ;)
Maar nu je het toch post. Wat missen we in dit verhaal, onder later dit jaar?
Maar dat ligt natuurlijk aan de EU....
En dat “echt waar” van smart summon is tenenkrommend ook...
Smart summon aangezet maar nergens te gebruiken want het staat uit overal qua geofence. En max 6 meter... bizar toevallig dat groot duits automerk ook een soort summon heeft die tot 6 meter kan. Het zou toch niet zo zijn dat er duitse lobbyisten bij de EU daar iets mee te maken hebben? Dat tesla niet meer mag dan zij kunnen?

naah, tis vast dat zij ook gebonden zijn aan dezelfde regels, right???? Ahum
 
Ik heb FSD gekocht met op de website van Tesla een hele andere tekst dan er nu staat. Daar ging het echt over geheel autonoom rijden.

Ik heb HW2.5 en zou dus een keer een HW upgrade moeten krijgen maar die hoeft Tesla pas te leveren zodra FSD ook echt meerwaarde heeft dus bv. stoppen voor stop en voorrangsborden en stoplichten.

Misschien is zelfs HW3 daar niet genoeg voor en is er straks dus HW4 die al in ontwikkeling is.

Ik heb geen haast om nu HW3 te krijgen. Ik wil ook niet HW3 maar FSD zoals geadverteerd en het boeit mij niet welke hardware revisie daar voor nodig is. De visualisaties boeien me echt totaal niet want je hebt er niks aan. We hebben nog steeds geen snelheidsborden die gebruikt worde.
 
Tot april 2022
Eigendom of operational lease?
Als je op Twitter zoekt op de zoekwoorden 'HW2.0 fsd' dan geeft dat een beeld van veel bezitters die het al jaren geleden hebben aangeschaft en nog geen enkel zicht hebben op levering HW3.
HW2.0 fsd - Twitter Search

Daar staat deze tweet van Elon van 22-12- 2019 tegenover: (in eerste instantie misschien gericht op de VS)
Regarding 2.X to 3 hardware update, that should happen in earnest in Q1. Software feature delta was zero until now, so not much point in doing it before then.
Elon Musk on Twitter