Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij staat FSD genoemd in mijn account bij de specs...je kan het toch in je auto zien?
2D8BE4BB-0494-4B2F-A7B1-B7EB89767BAE.jpeg
 
Voorgetrokken? Tov een sr heb ik al 10k meer betaald? Een Mp nog meer
Voornamelijk worden nu nieuwe SR+ uitgerust met hw2.5. Dat s de goedkoopste uitvoering. ....veel leaserijders en kopen hem kaal ivm bijtelling. De kans dat deze ooit FSD kopen is uitermate klein.....goedkoopste kale uitvoering, short range met 1 motor.....koop je wel FSD krijg je HW3 er nog gratis bij

Toen jij je auto kocht heb je toen zwart op wit de toezegging gekregen dat je een hw3 zou krijgen? Denk het niet. Dus dat tesla aanbied een gratis retrofit te geven naar HW3 is al heel coulant. Heeft niets met voortrekken te maken maar met logisch nadenken. Snap dat het zuur is voor SR rijders maar ik begrijp het heel goed van tesla.

Waarschijnlijk krijg ik dat probleem ook nog als we hw4 en hw5 krijgen. Altijd balen als je achterblijft qua hardware.....zo is het nu eenmaal

Daar haal je een goed punt aan. Neem aan dat binnen een jaar of 4-5 wnnr FSD hier echt nuttig gaat zijn we al over HW 4 of 5 haan spreken. Ik merk de laatste tijd dat ik AP nog amper gebruik omdat ik veel te graag zelf rijd. Als de auto volledig zelfstandig van A naar B kan ben ik ntrlk wel geïnteresseerd, maar dat zal nog wel wat jaren op zich laten wachten.
 
Heeft iemand hier die FSD gekocht heeft en zwart op wit heeft hoe die aanschaf juridisch ligt? Is het voertuig gebonden (dus rij je hem in de prak, moet je het dan opnieuw aanschaffen), heb je (wellicht vanuit EU-regels) recht op meenemen/doorverkopen/overdragen?
En hoe ziet je verzekeraar deze digitale 'accessoire'? Auto total loss, maar die licentie is nog prima in tact hoor meneer!

Ik kan bevestigen dat als je X total loss is, met EAP, en je een nieuw X met AP koopt, Tesla weigert om EAP te activeren op de X met AP. dat moet de verzekering maar vergoeden zeggen ze. Daar was ik niet blij mee, teleurgesteld zelfs..
 
  • Informative
Reactions: Frankvr and Jelger
Het door Elon voorspelde FSD feature complete eind 2019 nadert..
Tesla nears Elon Musk's 'feature-complete' Full Self-Driving suite in recent update
Zal dat voor Europa nog tot een prijsstijging leiden?
Ik mag toch aannemen dat mocht FSD in Europa in prijs toenemen, Tesla dat moment benut door die prijsstijging van te voren aan te kondigen om zo nog extra kopers aan te trekken....i.pv. onverwacht.
Ik heb besloten het niet af te wachten, en heb gisteren FSD aangeschaft voor mijn model 3. Denk niet dat ik ooit eerder zoveel geld heb betaald voor wat nullen en eenen. Maar dit maakt het bezitten van een Tesla de komende jaren natuurlijk nog meer tot een feest. Elke keer als er een nieuwe update is, samen met de kinderen de nieuwste features uitproberen.

Viel me trouwens op dat de upgrade erg snel rijklaar was. Onze auto staat in een ondergrondse parkeergarage met slechte mobiele ontvangst en zonder wifi-connectie. Maar een uur nadat ik de aanschaf online bevestigd had, was de upgrade ready to go. Er is echt niet veel software door Tesla naar de model 3 geupload. Die software was er waarschijnlijk al, en het enige dat waarschijnlijk gebeurd is, is het omzetten van een permissie.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Ik heb besloten het niet af te wachten, en heb gisteren FSD aangeschaft voor mijn model 3. Denk niet dat ik ooit eerder zoveel geld heb betaald voor wat nullen en eenen. Maar dit maakt het bezitten van een Tesla de komende jaren natuurlijk nog meer tot een feest. Elke keer als er een nieuwe update is, samen met de kinderen de nieuwste features uitproberen.

Viel me trouwens op dat de upgrade erg snel rijklaar was. Onze auto staat in een ondergrondse parkeergarage met slechte mobiele ontvangst en zonder wifi-connectie. Maar een uur nadat ik de aanschaf online bevestigd had, was de upgrade ready to go. Er is echt niet veel software door Tesla naar de model 3 geupload. Die software was er waarschijnlijk al, en het enige dat waarschijnlijk gebeurd is, is het omzetten van een permissie.
Begrijp ik uit je andere posts dat je de HW2.5 hebt? Speelde dat ook mee in je afweging FSD aan te schaffen? Verwacht je op termijn een retrofit naar HW3 of was dat niet relevant.
 
Begrijp ik uit je andere posts dat je de HW2.5 hebt? Speelde dat ook mee in je afweging FSD aan te schaffen? Verwacht je op termijn een retrofit naar HW3 of was dat niet relevant.

Toen ik de mijne in bestelling had kwam de HW3.0 bijna uit, ging erom hangen of het 3.0 of 2.5 ging zijn.
Helaas 2.5. Ik dacht dat maakt niet uit, ik koop toch FSD dus krijg ik vanzelf HW3.0.
Inmiddels (afgezien dat je *bar* weinig functionaliteit krijgt voor 6400 euro) dik spijt dat ik auto niet geweigerd heb en een uit een batch van paar weken later heb genomen. Nu al outdated, 3.0 autos hebben nu al visualisatie meer dan de 2.5 (zelfs zonder de 6400 neergelegd te hebben) en dat gaat alleen nog maar erger worden... En met de EU regelgeving verwacht ik ook voorlopig nog geen 3.0 upgrade in europa ook. Des te meer knaagt het.

Maargoed, zijn ook mensen die xxx jaar geleden al voor FSD betaald hebben en al 2 autos verder zijn, zonder dat er ooit iets van FSD geweest is..... (en dan heb ik het niet over de EAP functies).. Dus, alles is relatief....

Vind eigenlijk dat FSD geen 6400 had moeten kosten, maar een '100' euro of '500' euro RESERVERING had moeten zijn, totdat Tesla ook echt het product kan leveren waar je voor betaald.

En nee, ik zie het niet als investering in het bedrijf, daar zijn aandelen voor.
Zijn maar bar weinig bedrijven die er mee wegkomen dat je 6400 euro betaald, een bonnetje krijgt, en je jarenlang alleen voor een factuurregel betaald hebt...
 
Toen ik de mijne in bestelling had kwam de HW3.0 bijna uit, ging erom hangen of het 3.0 of 2.5 ging zijn.
Helaas 2.5. Ik dacht dat maakt niet uit, ik koop toch FSD dus krijg ik vanzelf HW3.0.
Inmiddels (afgezien dat je *bar* weinig functionaliteit krijgt voor 6400 euro) dik spijt dat ik auto niet geweigerd heb en een uit een batch van paar weken later heb genomen. Nu al outdated, 3.0 autos hebben nu al visualisatie meer dan de 2.5 (zelfs zonder de 6400 neergelegd te hebben) en dat gaat alleen nog maar erger worden... En met de EU regelgeving verwacht ik ook voorlopig nog geen 3.0 upgrade in europa ook. Des te meer knaagt het.

Maargoed, zijn ook mensen die xxx jaar geleden al voor FSD betaald hebben en al 2 autos verder zijn, zonder dat er ooit iets van FSD geweest is..... (en dan heb ik het niet over de EAP functies).. Dus, alles is relatief....

Vind eigenlijk dat FSD geen 6400 had moeten kosten, maar een '100' euro of '500' euro RESERVERING had moeten zijn, totdat Tesla ook echt het product kan leveren waar je voor betaald.

En nee, ik zie het niet als investering in het bedrijf, daar zijn aandelen voor.
Zijn maar bar weinig bedrijven die er mee wegkomen dat je 6400 euro betaald, een bonnetje krijgt, en je jarenlang alleen voor een factuurregel betaald hebt...

Tja, ik zit in het zelfde schuitje. Moet alleen dat bedrag nog overmaken:rolleyes:. Ik zou linksom of rechtsom toch graag van die HW2.5 af willen komen. Het zou heel wat onzekerheid wegnemen als Tesla garandeert binnen bijvoorbeeld anderhalf jaar de retrofit ook in Europa te voltooien.
Een andere optie is tzt inruilen voor een andere tweedehands model 3 met HW3 (tzt, wanneer er meer aanbod is). Ik belde poosje geleden een handelaar die een Model 3 met FSD aanbood en vroeg hem of het een HW2.5 of 3 betrof. Hij had geen idee waar ik het over had. Of de auto ook pylonnen in het beeldscherm toont...:D Uiteindelijk (navraag collega) bleek het om een HW2.5 te gaan.
Met andere woorden, op de tweedehands markt is dit verschil misschien nog niet zo ingeprijst;).