Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
FSD voegt extra waarde toe aan mijn 75D dus goed voor verkoopwaarde in de toekomst, nu we Tesla kennen dat ze in toekomst prijs van FSD (alweer) kunnen verhogen. En je kan (nog) meedoen als beta-tester.
Moet je nog wat doen om beta-tester te worden als je de FSD optie na de prijsverlaging hebt besteld? Je ergens aanmelden of zo. Of zijn alle huidige FSD owners automatisch beta-tester?
 
FSD is geen FSD, maar inmiddels niet meer dan level 2 self drive: Tesla has a self-driving strategy other companies abandoned years ago

Die laatste paar zinnen...

Correction: I stated that Walter Huang had his hands on the steering wheel at the time of his fatal crash, but Huang's hands were last detected on the steering wheel six seconds before the crash. We don't know if he had his hands on the steering wheel after that.”

Tesla detecteert zo vreselijk slecht of een bestuurder zijn/haar handen aan het stuurt heeft. Als ik ooit dood zou gaan door Autopilot zou Tesla ook roepen dat ik mijn handen niet aan het stuur had. Die detectie is echt ruk.
 
Dank voor het delen van de feiten en jullie overwegingen, ik had er al regelmatig wat over voorbij zien/horen komen maar nooit echt serieus overwogen. Na het lezen van deze Thread heb ik FSD ook maar aangeschaft voor €2.100 :)
 
Overwegen er nog forumleden om voor de 16e augustus FSD te bestellen n.a.v. de tweets van Elon vandaag?
Elon Musk on Twitter
-Cost of Tesla full self-driving option increasing by ~$1000 on August 16
- As mentioned earlier this year, cost of the Tesla FSD option will increase every few months. Those who buy it earlier will see the benefit.
 
Ik zou vooral niet te veel luisteren naar Elon. Deze maand gaat het omhoog, volgende maand weer omlaag. Prijzen bij Tesla zijn zo volatiel, daar kun je echt niet op bouwen.

Gekke Elon heeft in z'n hoofd dat volgend jaar FSD een feit is. Iedereen die nu een Tesla met AP heeft weet dat dat wel heel erg onwaarschijnlijk is. Zowel qua techniek als politiek. Dus daar komt ie nog wel op terug, en dus ook op de prijsstelling.
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Overwegen er nog forumleden om voor de 16e augustus FSD te bestellen n.a.v. de tweets van Elon vandaag?
Elon Musk on Twitter
-Cost of Tesla full self-driving option increasing by ~$1000 on August 16
- As mentioned earlier this year, cost of the Tesla FSD option will increase every few months. Those who buy it earlier will see the benefit.
Ik niet. Ik heb net AP aangeschaft met adaptive cruise control en dat is voorlopig voldoende. Als Elon er € 2000,- af haalt voor beperkte tijd, dan overweeg ik het, maar niet als er gedreigd wordt dat het duurder wordt...
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Maar stel: ik koop voor mijn M3 voor 6.400 euro “Zelf rijdende besturing”.

Wat kan mijn Model 3 dan echt in de praktijk meer? Kan ik dan echt, als ik de snelweg oprijd, helemaal de rit op de snelweg zelf de auto laten rijden?

En krijg je ook een hardware upgrade voor dat geld (HW 3)?
 
Maar stel: ik koop voor mijn M3 voor 6.400 euro “Zelf rijdende besturing”.

Wat kan mijn Model 3 dan echt in de praktijk meer? Kan ik dan echt, als ik de snelweg oprijd, helemaal de rit op de snelweg zelf de auto laten rijden?

En krijg je ook een hardware upgrade voor dat geld (HW 3)?

In principe wel ja, in de praktijk zou ik er niet op rekenen. FSD is nog verre toekomstmuziek, zeker in Europa. Normaal is HW3 inbegrepen ja
 
Meneer Musk onderschat de overheden behoorlijk (EU), dat is meer uitdaging dan FSD werkend te krijgen (maar Rome.....zie ik SFD voorlopig nog niet doen).
Snelweg zie ik wel veel eerder gebeuren (een veel eenvoudigere omgeving) en ook erg zinvol.
 
Ik heb FSD gekocht voor 6400 euro en kan de auto als het rustig is hier en daar van rijstrook laten wisselen als je zelf knipperlicht aanzet en aan stuur tikje meegeeft . Af en toe pakt hij zelf een afslag, lang niet altijd. Vooralsnog zwaar overpriced geinigheidje..... Tuurlijk heb je altijd lieden die zeggen 98% op NoA te rijden en altijd perfect maar dat is niet 100den kms per dag in randstad en spits.... Of ze zijn niet eerlijk in hun comments...
 
Wanneer is het mogelijk de FSD te laten installeren?
Mijn M3 moet deze week nog besteld worden maar ivm de fiscale waarde wil ik de FSD niet vanaf fabriek geleverd hebben.

Begrijp dat je in mijn tesla de optie kan aanvinken en dat je dan na betaling de FSD software krijgt. Wanneer krijg je de inlog van mijntesla? En zou je ook voor aflevering de FSD al kunnen bestellen?

LM heeft al stelpost van €7200 opgenomen in de lease offerte. De kans dat de prijzen straks omhoog gaan in augustus is natuurlijk aanwezig. Levering M3 zou september zijn.

graag advies
 
Wanneer is het mogelijk de FSD te laten installeren?
Mijn M3 moet deze week nog besteld worden maar ivm de fiscale waarde wil ik de FSD niet vanaf fabriek geleverd hebben.

Begrijp dat je in mijn tesla de optie kan aanvinken en dat je dan na betaling de FSD software krijgt. Wanneer krijg je de inlog van mijntesla? En zou je ook voor aflevering de FSD al kunnen bestellen?

LM heeft al stelpost van €7200 opgenomen in de lease offerte. De kans dat de prijzen straks omhoog gaan in augustus is natuurlijk aanwezig. Levering M3 zou september zijn.

graag advies

  • FSD kan achteraf ("fiscaal vriendelijk") In maart kon het bij Model 3 alleen NA levering (anders toch hogere fiscale waarde)
  • Kost momenteel achteraf Euro 6.400,--
  • Er zijn geruchten dat het duurder wordt maar dat lijkt me sterk (de extra mogelijkheden zijn nog beperkt en EU-regels en andere omstandigheden maken dat FSD in NL momenteel nog niet heel veel extra biedt) Dit is mijn inschatting, geen garantie! :)
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
Bedankt voor je antwoord. Aangezien de LM al een stekpost van €7200 heeft ingecalculeerd voor FSD moet het ook na een verhoging goed komen. Rustig afwachten wat de prijs gaat doen en
Geen haast om het vooraf te bestellen dus...

Wel benieuwd waarom meerdere LM's meer rekenen voor FSD achteraf dan dat het dus blijkbaar kost?
 
Bedankt voor je antwoord. Aangezien de LM al een stekpost van €7200 heeft ingecalculeerd voor FSD moet het ook na een verhoging goed komen. Rustig afwachten wat de prijs gaat doen en
Geen haast om het vooraf te bestellen dus...

Wel benieuwd waarom meerdere LM's meer rekenen voor FSD achteraf dan dat het dus blijkbaar kost?

In het verleden (rond maart 2019) werd er onderscheid gemaakt tussen aanschaf FSD VOOR levering en NA levering. NA levering was iets duurder maar als je ging rekenen was het ivm bijtelling nog steeds interessant om achteraf aan te schaffen (tenzij de auto prive gekocht wordt ;))

Dit waren prijzen in februari (toen nog met EAP ipv de nu gratis geleverde AP)
  • Voor levering EAP 3.200,-- / na levering 5.300,--
  • Voor levering FSD 5.300,-- / na levering FSD 7.400,--
De prijzen en inhoud van pakketten zijn daarna regelmatig gewijzigd. Maar dat is "des Tesla's" :cool: