Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Gister net FSD gekocht voor mij MX uit april 2017. FSD is zichtbaar in de auto alleen zie ik geen stoplichten. Moet ik hier nog extra zaken voor aanzetten/activeren? Is het überhaupt wel mogelijk met AP2?

Helaas. Je moet HW3.0 én MCU2 hebben om dat soort visualisaties te hebben. HW3.0 kan je gratis laten upgraden doordat je FSD hebt aangeschaft (maak hiervoor een service-afspraak bij Tesla), enkel zou je dan nog MCU2 moeten upgraden als dit door Tesla in Europa wordt aangeboden te zijner tijd.
 
Helaas. Je moet HW3.0 én MCU2 hebben om dat soort visualisaties te hebben. HW3.0 kan je gratis laten upgraden doordat je FSD hebt aangeschaft (maak hiervoor een service-afspraak bij Tesla), enkel zou je dan nog MCU2 moeten upgraden als dit door Tesla in Europa wordt aangeboden te zijner tijd.

Dank voor je reactie. Is er een merkbaar verschil voor mij tussen HW2 en HW3?
 
ik betwijfel of hiermee vordering zal komen. Voor wat wij bij Tesla inmiddels gewend zijn zal het eerder vertraging opleveren en zullen FSD features die Tesla rijders nu al hebben worden beperkt of met de nieuwe regels niet langer zijn toegestaan. Denk dan aan:
- autopilot tot 150 km/h
- autopilot binnen de bebouwde kom
- autopilot op wegen zonder middenberm
- abrp in web browser bedienen met autopilot aan

60 kph limit
The regulations establish strict requirements for ALKS, which can control the vehicle when the driver is behind the wheel with the seatbelt on.

The rules ensure the ALKS can only be activated on roads equipped with a physical separation dividing traffic moving in opposite directions, where pedestrians and cyclists are prohibited.

They also establish a speed limit of 60 kilometres (37 miles) per hour.

The regulations also require vehicles to be equipped with a Data Storage System for Automated Driving—the so-called "black box"—which will record when ALKS are activated.

Screens for any activities other than driving are automatically switched off as soon as the driver resumes control.

Car manufacturers must also introduce Driver Availability Recognition Systems, which monitor the driver's capability to take back control of the vehicle, including through spotting eye blinking and closure.

ALKS will also need to comply with cyber-security and software update requirements set out in two other new UN regulations also adopted this week.
 
Last edited:
ik betwijfel of hiermee vordering zal komen. Voor wat wij bij Tesla inmiddels gewend zijn zal het eerder vertraging opleveren en zullen FSD features die Tesla rijders nu al hebben worden beperkt of met de nieuwe regels niet langer zijn toegestaan. Denk dan aan:
- autopilot tot 150 km/h
- autopilot binnen de bebouwde kom
- autopilot op wegen zonder middenberm
- abrp in web browser bedienen met autopilot aan

60 kph limit
The regulations establish strict requirements for ALKS, which can control the vehicle when the driver is behind the wheel with the seatbelt on.

The rules ensure the ALKS can only be activated on roads equipped with a physical separation dividing traffic moving in opposite directions, where pedestrians and cyclists are prohibited.

They also establish a speed limit of 60 kilometres (37 miles) per hour.

The regulations also require vehicles to be equipped with a Data Storage System for Automated Driving—the so-called "black box"—which will record when ALKS are activated.

Screens for any activities other than driving are automatically switched off as soon as the driver resumes control.

Car manufacturers must also introduce Driver Availability Recognition Systems, which monitor the driver's capability to take back control of the vehicle, including through spotting eye blinking and closure.

ALKS will also need to comply with cyber-security and software update requirements set out in two other new UN regulations also adopted this week.
Het gaat hier over Level 3, waar de huidige functies van Tesla allemaal onder Level 2 vallen (handen aan het stuur). Dus op zich zou er niks generfd hoeven worden van hoe het nu is.

Wat ik wel erg bijzonder vind is de combinatie van "roads equipped with a physical separation" & "speed limit of 60km/h".
Praktisch gezien kan je het dan toch nergens gebruiken? Als er een fysieke middenberm is mag (moet) je meestal harder dan 60km/h rijden...
 
Even een praktische vraag: Bij het aanschaffen van fsd gebeurt een automatische retrofit naar hw3.0. Maar gaat die retrofit ook gebeuren als je vanaf eind dit jaar gebruik maakt van de geplande abonnementsformule?

Goede vraag, geen idee. Ik betwijfel of hier iemand antwoord op heeft, ook wist ik niet dat het abonnement nu al aan het eind van het jaar wordt uitgerold, dat is nieuwe informatie voor mij.
 
Ik ben een weekje terug ook overstag gegaan en FSD aangeschaft. Ik loop alleen tegen iets aan waarvan ik niet weet of dit nou normaal is of dat er nog wat ingesteld moet worden; lane changes gaan niet vanzelf. Ik krijg wel de suggestie, maar moet altijd bevestigen met richtingaanwijzer. Opzich niet heel storend, maar dit zou toch uitgezet moeten kunnen worden?
 
Ik ben een weekje terug ook overstag gegaan en FSD aangeschaft. Ik loop alleen tegen iets aan waarvan ik niet weet of dit nou normaal is of dat er nog wat ingesteld moet worden; lane changes gaan niet vanzelf. Ik krijg wel de suggestie, maar moet altijd bevestigen met richtingaanwijzer. Opzich niet heel storend, maar dit zou toch uitgezet moeten kunnen worden?
Helaas, in US doet hij het vanzelf en in EU moet je inderdaad (tot op heden) bevestigen.
 
Het gaat hier over Level 3, waar de huidige functies van Tesla allemaal onder Level 2 vallen (handen aan het stuur). Dus op zich zou er niks generfd hoeven worden van hoe het nu is.

Wat ik wel erg bijzonder vind is de combinatie van "roads equipped with a physical separation" & "speed limit of 60km/h".
Praktisch gezien kan je het dan toch nergens gebruiken? Als er een fysieke middenberm is mag (moet) je meestal harder dan 60km/h rijden...

Het gaat erom dat je nu in de file steeds een NAG krijgt. Zometeen mag je dus file rijden zonder nags. Dat is het enige waar deze Lane Assist Level 3 regelgeving op gericht is.
 
Vandaag voor het eerst ca 200 km met NoA gereden. Was alleen AP gewend. Wat een verschil met baanwisselingen!
Ik wist niet beter, maar kan mij nu goed voorstellen dat EAP bezitters die de baanwisselingen wel gewend zijn bij een nieuwe aanschaf niet teruggaan van EAP naar AP, en daarom toch kiezen voor FSD.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Vandaag voor het eerst ca 200 km met NoA gereden. Was alleen AP gewend. Wat een verschil met baanwisselingen!
Ik wist niet beter, maar kan mij nu goed voorstellen dat EAP bezitters die de baanwisselingen wel gewend zijn bij een nieuwe aanschaf niet teruggaan van EAP naar AP, en daarom toch kiezen voor FSD.
Ik geloof je graag. Maar mijn eigen bedrijf gaat geen 6k neer leggen voor deze optie.
Koop liever iets anders leuks voor dat geld. Daarnaast is het weg bij verkoop.