Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Natuurlijk zal FSD subscription nu goedkoper zijn. Ik denk 25/30 EUR per maand. Zodra FSD daadwerkelijk meer kan zal de prijs omhoog gaan want je krijgt dan meer value.
Dream on. Je zit er een factor 10 naast. Tesla denkt/droomt dat FSD nu al heel veel voorstelt. Ik ben het overigens met jouw waarde inschatting eens. Met wat ik nu weet zou ik FSD niet aanschaffen en er ook geen 200 euro per maand voor betalen.

Tesla zal nog heel lang gewoon AD level 2 (hoe leuk ook) blijven leveren en dat FSD blijven noemen. Dat is marketing die werkt. Why change a winning lie?
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Tesla zal nog heel lang gewoon AD level 2 (hoe leuk ook) blijven leveren en dat FSD blijven noemen. Dat is marketing die werkt. Why change a winning lie?

De klok blijft wel doortikken, Theo. Onze auto's worden volgeladen met Bimboware, zoethoudertjes omdat FSD nog maar 99% af is. En niet 99,9% of 99,99%. En nog niet geoptimaliseerd voor Europa of Nederland.

Ik zie het somber in dat mijn auto voor augustus 2022 FSD actief heeft. En dus niet een 'FSD-beta om de 7 seconden je stuur aan raken'-versie. En, mocht de software na 5 jaar bezit van de auto, nog steeds niet EAP/FSD software (non-beta) hebben, vraag ik mijn geld terug. Ik verwacht wel wat waarde voor 7000 euro.

Ook raar dat Tesla (naast de tweets van Elon) ook totaal niet communiceert over de status van EAP/FSD. Een beetje verwachtingsmanagement zou wel netjes zijn als je 3 jaar achter loopt op je beloftes.
 
Tesla zal nog heel lang gewoon AD level 2 (hoe leuk ook) blijven leveren en dat FSD blijven noemen. Dat is marketing die werkt. Why change a winning lie?
Het verschil is dat je voor Level 2 geen wetgeving moet aanpassen. Tesla kan bij wijze van spreke wereldwijd level 5 uitrollen maar het verkopen als level 2 (met om de 15 seconden dat je aan het stuur moet hangen) en er hoeft geen enkele wet voor aangepast te worden.

Ik heb er geen probleem mee dat Tesla het nog level 2 noemt, terwijl ik van oprit tot afrit enkel passief aan het stuur moet hangen en soms de richtingsaanwijzer aan zetten. Zolang de wetgever meent dat ik onder controle ben, is alles best.
 
Natuurlijk zal FSD subscription nu goedkoper zijn. Ik denk 25/30 EUR per maand. Zodra FSD daadwerkelijk meer kan zal de prijs omhoog gaan want je krijgt dan meer value.
Zojuist de video in deze post #4999 van @Maarten in het aandelendraadje beluisterd, met Elon's voiceover van autonomy day. Als je dat zo hoort, dan denk ik niet dat Tesla genoegen neemt met 25/30 EUR per maand.
 
EF087377-899C-475B-B1D0-B1A0BA6A99BF.png
8F157A92-E54E-48D5-A08C-5C5760F42048.png
Gaat Elon akkoord?

nb comma ai is George Hotz. George Hotz is ceo van comma.ai en programmeur voor openpilot

comma.ai – Introducing openpilot
 
Last edited:
Gaat Elon akkoord?
Nee want ECE/UN regels vereisen user action om aan te geven dat er nog altijd een bestuurder achter het stuur zit. In grote lijnen hoeft men er in de VS niet zo strikt aan te houden, maar er is daar ook de verplichting om regelmatig aan het stuur te hangen.

Elon gaat niet gokken op al dan niet goedkeuring van regulatoren.
 
Dit interview van (alweer) 5 december met Elon Musk geeft een inkijkje hoe hij er zelf in staat. Ook over FSD
Musk: Absolutely. I drive the alpha build of the latest, fully self-driving software for Tesla, and many times I can go through a very complicated series of intersections and narrow roads, without ever touching any of the controls. All the way to work and back.

'All the way to work and back'..... Goh je meent het ..... Dat stukje weg zal inderdaad wel lukken ja, die zit er hardcoded in op 100 manieren en failsafes, want dat is het dagelijkse tripje van de CEO..... nu de rest van de wereld nog.
 
Last edited:
Wat zuur dat je het belang van 614km waarvan het merendeel autonoom rijden niet kan naar waarde schatten.

Zo een rit zit niet ingeprogrammeerd in een auto. Dat kan ook gewoon niet met alle andere auto's rondom.

Hier nog wat dingen, die niet op Elon zijn woonwerk-route liggen. Zo een rotonde lijkt me bijvoorbeeld erg Nederlands:






Ik bedoel maar... Youtube staat inmiddels al vol van goeie voorbeelden van FSD beta, buiten die befaamde US101.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Wat zuur dat je het belang van 614km waarvan het merendeel autonoom rijden niet kan naar waarde schatten.
Ik bedoel maar... Youtube staat inmiddels al vol van goeie voorbeelden van FSD beta, buiten die befaamde US101.

En wanneer zit dat in mijn en jouw auto Wooter? Gewoon hier in Belgie/Nederland ?
Maar nu begin je vast weer over wetgeving en dat het niet Tesla's schuld is.

Maar als het hier niet MAG, kunnen ze het beter misschien niet verkopen hier in de EU??? Toch ???? iets met valse verwachtingen/beloftes?

Ik ben niet zuur, ik ben fan. Maar wel realistisch.....
 
Nee want ECE/UN regels vereisen user action om aan te geven dat er nog altijd een bestuurder achter het stuur zit. In grote lijnen hoeft men er in de VS niet zo strikt aan te houden, maar er is daar ook de verplichting om regelmatig aan het stuur te hangen.

Elon gaat niet gokken op al dan niet goedkeuring van regulatoren.

Lees de tweet reeks nog eens, het gaat om FSD disengagements. Elke 15 seconden het stuur aanraken is geen disengagement.

Wetgeving staat er dus los van.

Verder, een snelweg rit van 650km is totaal niet representatief.

Als FSD naar 4 way points in Amsterdam Zuid west noord en oost rijd en dan een typische dijkweg die Nederland heeft neemt bijvoorbeeld de lek route dan hebben we het ergens over.

Uiteraard dit alles in de spits...

Snelweg kilometers tellen niet.

Sowieso is de US niet representatief. Super brede snelweg banen, parkeerplaatsen nog groter dan onze gehandicapten/gezinsplekken. Maar laten ze het eerst maar eens coast to coast doen over primair de snelweg, dat coast to coast dwars door het centrum van elke stad onderweg.

Dat mag van mij allemaal net de 15 seconden nag zolang er maar geen AP disengagements zijn.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Tuhhje
Voorbeeld van 26 minuten FSD beta 9. Ben er nog niet van overtuigd dat deze versie veilig genoeg rijdt, ben benieuwd over er zoveel verbetering in komt de volgende twee versies. You're mileage may vary.


Ik zie dat jullie het hebben over een Nag van 15 seconden. Bij mij is dat al om de 7 seconden.
 
Voorbeeld van 26 minuten FSD beta 9. Ben er nog niet van overtuigd dat deze versie veilig genoeg rijdt, ben benieuwd over er zoveel verbetering in komt de volgende twee versies. You're mileage may vary.

Nou inderdaad, die gozer heeft echt met iedereen die om hem heen rijd instant ruzie/wekt irritatie op.
Bij ons in EU zijn de regels belachelijk streng, maar ik denk dat je in de US voor zulk rijgedrag ook gewoon van de weg getrokken word door de eerste beste state trooper/highway patrol die je zo bezig ziet ;-)