Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
FSD gelinkt aan gebruiker ipv auto zou het beste zijn, maar 50% discount op inruil zou ook al een redelijke tegemoetkoming zijn. Ik weet zeker dat er best wat mensen hun auto zullen upgraden als dit mogelijk wordt.

FSD linken aan gebruiker heb ik hier ook al een paar keer gezegd, maar dat werd me niet in dank afgenomen hier.
Dat je het weet ;-)
 
De “lite” versie is weer beschikbaar.
 

Attachments

  • FEB4EF1E-64B8-4B2C-8E7E-23B4CCAACB18.png
    FEB4EF1E-64B8-4B2C-8E7E-23B4CCAACB18.png
    201.8 KB · Views: 60
En volgens mij is het upgraden van EAP naar FSD iets goedkoper geworden. Scheelt dacht ik € 500,00. Daarmee is de aanschaf in twee delen nu gelijk aan de aanschaf van FSD in één keer.
 

Attachments

  • 6A3D9B98-E9DE-49F6-A7B6-5505D1B4F14B.png
    6A3D9B98-E9DE-49F6-A7B6-5505D1B4F14B.png
    142.2 KB · Views: 50
Het nadeel van nu aanschaffen van EAP (de eerste helft) is dat je de route naar een FSD subscription afsnijdt. En nog steeds geen FSD hebt.
(ja kun je altijd nog kopen met de tweede helft, maar je hebt je zelf juist overtuigd om niet het volledige bedrag te betalen).
Dan loop je het risico dat het maandabonnement straks qua prijs toch meevalt. Ik zou even wachten tot meer duidelijk wordt over FSD subscription.

Weet iemand of dit EAP aanbod nu weer tijdelijk is? Zou zo maar kunnen dat het weer verdwijnt voordat meer bekend wordt over FSD subscription....
 
Last edited:
Hmm vraag me af of ik dit nog snel mee in mijn financiële renting zou kunnen laten opnemen. M3 wordt over 2 weken geleverd.
Heb er momenteel niet echt genoeg nood aan om nu cash te willen betalen, maar heb schrik dat het over een maand de optie terug weg is.
 
Hmm vraag me af of ik dit nog snel mee in mijn financiële renting zou kunnen laten opnemen. M3 wordt over 2 weken geleverd.
Heb er momenteel niet echt genoeg nood aan om nu cash te willen betalen, maar heb schrik dat het over een maand de optie terug weg is.

De optie is er alleen in Europa en China. En dat is waarschijnlijk omdat FSD hier (en in China?) gewoonweg niets mag wat ook maar enige waarde heeft.

Eigenlijk heeft de EU (waarschijnlijk onder druk van de lobby van de Europese auto-industrie) gewoonweg Tesla verboden om FSD hier te verkopen. Ja, Tesla mag het verkopen, maar je mag het niet op de openbare weg gebruiken.

EAP heeft functies die wel toegevoegde waarde hebben hier. Ook al minder dan in de VS.

Als EAP verdwijnt zal dat waarschijnlijk zijn vanwege het beschikbaar komen van een abonnement. Maar dan mag ik ook aannemen dat de prijs van het abonnement wordt aangepast op wat je er echt voor krijgt (en dus goedkoper zal zijn dan in de VS). Bv hier € 150 per maand en daar $ 250. Al denk ik dat de prijs eerder hoger zal zijn dan lager.
 
Voor bezitter van HW 2.5 geeft FSD wel het voordeel dat gratis HW3.0 wordt geïnstalleerd. Ik had de Model 3 net een paar maanden te vroeg gekocht met HW 2.5 en vind het (gevoelsmatig) toch prettig dat dat nu 'rechtgetrokken' is en dat is mij ook iets waard. Ik ben van plan de auto helemaal af te rijden.

Wanneer straks een (meerjaren?) abonnement van FSD subscription ook gepaard gaat met een gratis omwissel HW2.5 /HW3.0 dan zou dat voor de huidige HW2.5 bezitters ook aantrekkelijk kunnen zijn. Terwijl nu gaan voor de aanschaf van EAP de hardware niet verbetert.
 
Als je ziet wat de beta van FSD in de USA al kan, is het straks bizar als het hier niet vrijgegeven wordt.
Het huidige ‘FSD’ is er totaal niet mee te vergelijken.
We hebben veiligheid hier hoog in het vaandel; het wordt bij invoering van die nieuwe FSD vrijwel zeker veel veiliger.
Aan Tesla om dat aan te tonen vanzelfsprekend, maar ik denk dat hen dat gaat lukken.
Ben benieuwd hoe die discussies hier dan gevoerd gaan worden.
Zoals @Devils son al aangaf hierboven: het gaat om enorme financiële belangen en werkgelegenheid bij old auto.
 
Vraag mij af hoe lang Europa die ontwikkeling nog kan tegenhouden. Uiteindelijk zal old auto (misschien met samenwerkingspartners) mee moeten...

Ontwikkelingen als:
Baidu has gotten the green light to test fully autonomous vehicles on public roads in California.
The Chinese search giant is the sixth company to receive a fully autonomous testing permit from the state’s Department of Motor Vehicles (the others being Cruise, Waymo, Nuro, Zoox, and AutoX). Currently, 60 companies have an active permit to test autonomous vehicles with a safety driver in California.

Baidu is the sixth company approved to test fully driverless cars in California

Volgens een bron van CNBC die bekend is met Apple’s auto-ambities, zal de Apple Car ‘niet ontworpen zijn om een bestuurder te hebben’.
'Eerste Apple Car is een volledig zelfrijdende auto' - iCreate
 
Hebben rijders met FSD of EAP geen last van door AP zelf gekozen! onnodige en zelfs storend stevige, aanpassingen in ingestelde snelheid? Op mijn dagelijkse commute met plm 18 km snelweg gebeurt dat een keer of zes. Dan is 100km/u blijkbaar niet goed genoeg en gaan we op een vast punt ineens 101 (light versie) of gaan we in een 80 km zone vóór de trajectcontrole ineens van 90 naar 70 (forse ingreep) en verderop binnen de trajectcontrole ineens van 80 naar 90 (rappe versnelling), om maar wat te noemen. Als ik zelf 3 km langzamer wil mbv scrollwieltje moet ik honderden meters wachten tot AP de snelheid echt verlaagt, maar als AP iets verandert kan het blijkbaar ineens wel van BAM. Hoe moet ik dan het idee krijgen dat EAP of FSD die basisvaardigheden wèl beheerst?
 
Hebben rijders met FSD of EAP geen last van door AP zelf gekozen! onnodige en zelfs storend stevige, aanpassingen in ingestelde snelheid? Op mijn dagelijkse commute met plm 18 km snelweg gebeurt dat een keer of zes. Dan is 100km/u blijkbaar niet goed genoeg en gaan we op een vast punt ineens 101 (light versie) of gaan we in een 80 km zone vóór de trajectcontrole ineens van 90 naar 70 (forse ingreep) en verderop binnen de trajectcontrole ineens van 80 naar 90 (rappe versnelling), om maar wat te noemen. Als ik zelf 3 km langzamer wil mbv scrollwieltje moet ik honderden meters wachten tot AP de snelheid echt verlaagt, maar als AP iets verandert kan het blijkbaar ineens wel van BAM. Hoe moet ik dan het idee krijgen dat EAP of FSD die basisvaardigheden wèl beheerst?

Dat heet fleet speed dacht ik, de snelheid wordt dan aangepast naar de gemiddelde snelheid die andere Tesla's rijden op die plaats. Dit is een heel hinderlijke eigenschap die helaas niet uit te zetten is. Wat ook wel gebeurd is een aanpassing van de snelheid doordat er een weg nabij is met een heel andere maximum snelheid. Dit gebeurde tot voor kort bijvoorbeeld regelmatig in de A2 tunnel bij Utrecht.
 
Het is ook het enige zinvolle pakket in de EU. FSD is hier gewoon niet mogelijk omdat de EU compleet is vastgeroest in conservatisme.
Is wel (weer) een minder fraaie actie naar bestaande gebruikers die reeds FSD aangeschaft hebben, EAP op de M3 zou iig voor mij vorig jaar bij de levering meer dan voldoende geweest zijn. De stoplicht herkenning is leuk maar praktische toegevoegde waarde laag, summon en smart summon zijn niet te gebruiken dus de €2600 extra (tov €6400 bij mijn aflevering) is dat het voor mij iig niet waard gebleken (en zal het wss ook niet worden).
Verkeersbord herkenning en kaart materiaal info geeft nog steeds veel fouten waardoor rijden op FSD bijvoorbeeld op binnenwegen met gescheiden rijstroken nog niet probleemloos werkt. Heb bv op wegen waar je 100 mag rijden door FSD op NoA vaak een beperking van snelheid op 80 km omdat het systeem ergen die data vandaan haalt. Een override van de snelheid blijkt dan niet mogelijk en noopt je NoA af te sluiten om het verkeer niet te gaan ophouden.
 
Hmm vraag me af of ik dit nog snel mee in mijn financiële renting zou kunnen laten opnemen. M3 wordt over 2 weken geleverd.
Heb er momenteel niet echt genoeg nood aan om nu cash te willen betalen, maar heb schrik dat het over een maand de optie terug weg is.
Je kan wel direct bij mij een maandelijks abbo net-FSD krijgen. Kost €150 per maand en voegt net als EAP geen bruikbare functies toe aan de bestaande autopilot in jouw Tesla. Hiermee kun je wel direct al profiteren van de maandelijkse afschrijving vóórdat andere Teslarijders een FSD-abbo bij Tesla kunnen afsluiten.
 
  • Funny
Reactions: OttoR
Dat heet fleet speed dacht ik, de snelheid wordt dan aangepast naar de gemiddelde snelheid die andere Tesla's rijden op die plaats. Dit is een heel hinderlijke eigenschap die helaas niet uit te zetten is. Wat ook wel gebeurd is een aanpassing van de snelheid doordat er een weg nabij is met een heel andere maximum snelheid. Dit gebeurde tot voor kort bijvoorbeeld regelmatig in de A2 tunnel bij Utrecht.
Hinderlijk is het zeker, maar ik geloof nooit dat Tesla's halverwege de fly-overs op het Prins Clausplein ineens op de rem gaan om de rest met gemiddeld 70 km/u te nemen, en ook niet dat ze midden in de trajectcontrole van de Utrechtsebaan gemiddeld ineens 90 gaan rijden, en ook niet dat ze aan het eind van de trajectcontrole op de A13 ineens alsnog op de rem gaan om dan pas 80 te gaan rijden. Ik zou graag de ouderwetse cruise control hebben.
 
  • Love
  • Like
Reactions: ramonneke and OttoR