Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Full Self driving voor de helft van de prijs

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook de 8.3 maar koet wel zetjes geven
 

Attachments

  • DF4BF8C7-C08E-4835-A21B-93180345DEE7.jpeg
    DF4BF8C7-C08E-4835-A21B-93180345DEE7.jpeg
    34.3 KB · Views: 71
  • Love
Reactions: Michel3
Voor welke versie is dat? Ik heb FSD nu drie dagen (8.3) en heb nooit extra aan het stuur hoeven zitten om een lane change in gang te zetten.
Probeer maar eens een lane change in te zetten door alleen de richtingaanwijzer even aan te tippen zonder je handen aan het stuur. Doet-ie niet (bij mijn MS versie 2019.8.3 i.i.g. niet). En ik vind dat ook terecht, want een lane change zonder je handen aan het stuur zou ik onverantwoord vinden.

Heb je wél een hand aan het stuur en oefen je voldoende druk naar links of rechts uit (met de laatste versie is wel minder druk nodig dan voorheen heb ik het gevoel) dan start de lane change zodra je de stalk beweegt.
 
Voor diegene zonder twitter account

Quote Elon:

Anyone who purchased full self-driving will get FSD computer upgrade for free. This is the only change between Autopilot HW2.5 & HW3. Going forward “HW3” will just be called FSD Computer, which is accurate. No change to vehicle sensors or wire harness needed. This is v important.
 
  • Helpful
Reactions: MaH and jww1966
Voor diegene zonder twitter account

Quote Elon:

Anyone who purchased full self-driving will get FSD computer upgrade for free. This is the only change between Autopilot HW2.5 & HW3. Going forward “HW3” will just be called FSD Computer, which is accurate. No change to vehicle sensors or wire harness needed. This is v important.

Verderop staat nog dat:

- De upgrade naar HW3 ook geldt voor mensen met HW2
- Er voorlopig geen upgrade gaat komen omdat deze nog niet nodig is, maar ook omdat de software nu nog geoptimaliseerd is voor HW2.

Overigens is een account niet nodig voor bovenstaande link. Alleen nodig voor reageren, maar ik denk dat Musk voorlopig vragen genoeg krijgt :D
 
Ja maar heb vaak een hand aan het stuur en doe dan mijn richtingaanwijzer aan en vraagt hijntoch om een tikkie. Ook vaak dat ik een hand aan het stuur heb en hij toch aangeeft dat ik bij rechtdoor ook om een tikkie vraagt, anders haalt hij autopilot eraf. Had ik bij vorige update niet
Lane change verloopt soepeler als je eerst druk op het stuur geeft en direct de richtingaanwijzer aantipt. Hiermee voorkom je dat hij het tussentijds vraagt.
 
  • Informative
Reactions: Devils son
Gisteren ging eenmaal de richtingaanwijzer automatisch aan en stuurde hij mij de afslag op. Had wel het stuur lichtjes vast, maar was wel een verrassende ervaring. Normaal moet ik altijd de richtingaanwijzer zelf aandoen voordat hij de geplande afslag neemt. Is dit al het zelflerende gedeelte van FSD wat we zien?
 
  • Like
Reactions: Michel3
Gisteren ging eenmaal de richtingaanwijzer automatisch aan en stuurde hij mij de afslag op. Had wel het stuur lichtjes vast, maar was wel een verrassende ervaring. Normaal moet ik altijd de richtingaanwijzer zelf aandoen voordat hij de geplande afslag neemt. Is dit al het zelflerende gedeelte van FSD wat we zien?
Nope, dat is Navigate On Autopilot. Ik heb hem nog niet, maar volgens wat ik gelezen heb, suggereert hij lane changes (die je bevestigt met richtingaanwijzer) en neemt hij zelf afritten zonder bevestiging (waarbij hij tot stilstand komt op het einde van de afrit). Dat is nog allemaal onderdeel van de "Geavanceerde Autopilot", de enige optie die je tot vorige maand kon bestellen, maar zit niet meer in de basis-autopilot die je vandaag kan bestellen.
 
  • Like
Reactions: Primus
Probeer maar eens een lane change in te zetten door alleen de richtingaanwijzer even aan te tippen zonder je handen aan het stuur. Doet-ie niet (bij mijn MS versie 2019.8.3 i.i.g. niet). En ik vind dat ook terecht, want een lane change zonder je handen aan het stuur zou ik onverantwoord vinden.

Heb je wél een hand aan het stuur en oefen je voldoende druk naar links of rechts uit (met de laatste versie is wel minder druk nodig dan voorheen heb ik het gevoel) dan start de lane change zodra je de stalk beweegt.

Inderdaad! Ook bij mij werkt het nu ook zo (8.4).
In mijn ervaring zijn écht zelfstandige afslagen (route-gebaseerd, tijdens NoA) overigens nog behoorlijk zeldzaam - da's me pas gisteren voor het eerst overkomen. 95% van de lane changes die naar een andere weg leiden, moet ik eerst zelf bevestigen. Zelfde ervaring als @Primus dus.
 
Ik weet het dit is een oud draadje, maar misschien terug relevant sinds de aankondiging dat tesla de FSD optie terug duurder gaat maken.
Ik zit nl met een MX75D die op stock stond waar de optie niet op was aangezet. Ik was van plan om die pas aan te schaffen wanner de auto weeldegelijk FSD zou zijn.
Maar door die aankondiging begin ik te twijfelen om het niet al vroeger te doen. Ik denk/dacht nl dat de features die nu reeds beschikbaar zijn enkel voor de US er zijn en dat wij hier in Europa (omwille van de regelgeving) nu nog niet zover staan.
Kan iemand verduidelijken wat nu wel en wat nu nog niet kan (ivm de US)?
 
Wat ik wel verwarrend vind is wat er verstaan wordt onder de HW upgrade welke dan gratis is indien je FSD hebt aangeschaft.


Je hebt de HW1, 2.0, 2.5, en 3.0, en daarnaast heb je MCU1 en MCU2.

Nu heb ik HW2.5 maar MCU1. Krijg ik volgens Elon met het FSD package dus een "gratis" upgrade naar MCU2 of is dit weer een andere soort upgrade?
 
Zo heb ik het ook begrepen. Vroeger was er sprake dat er tegen betaling een MCU1 naar MCU2 upgrade zou komen, maar op dat gebied is er complete radiostilte....

Ik gok dat de prioriteiten elders liggen tegenwoordig. Waar meer geld te harken valt ;)
Zolang ze nog meer verkopen dan ze kunnen bouwen (Model3) zal er wel niet veel 'liefde' komen voor dat soort upgrades.

Ik bewaar de screenshots van Elon ook goed waarbij hij gratis upgrade naar HW3.0 beloofd bij FSD aanschaf, want als het straks zover is, zijn ze dat vast ook allemaal vergeten

Voor de liefhebbers:
elon tweet free fsd computer.png
 
  • Like
  • Informative
Reactions: widodh and watt
Ik weet het dit is een oud draadje, maar misschien terug relevant sinds de aankondiging dat tesla de FSD optie terug duurder gaat maken.
Ik zit nl met een MX75D die op stock stond waar de optie niet op was aangezet. Ik was van plan om die pas aan te schaffen wanner de auto weeldegelijk FSD zou zijn.
Maar door die aankondiging begin ik te twijfelen om het niet al vroeger te doen. Ik denk/dacht nl dat de features die nu reeds beschikbaar zijn enkel voor de US er zijn en dat wij hier in Europa (omwille van de regelgeving) nu nog niet zover staan.
Kan iemand verduidelijken wat nu wel en wat nu nog niet kan (ivm de US)?

Niet aan FSD beginnen. Ik begrijp de FOMA en was er eerst ook voor gezwicht. Met de recente prijsverlaging van de mijn M3P loop ik nogmaals kritisch door de optie lijst en verwijder ik FSD. De technologie is nog (lang) niet volwassen, de wetgeving ook nog niet zover dat het bruikbaar is.
 
De MCU heeft geen relatie met de autopilot, voor en upgrade naar autopilot 3.0 is voor zover ik weet geen mcu2 nodig.
Alleen de FSD computer (autopilot computer) van HW2.5 naar HW3.0 upgrade is included in FSD prijs.
MCU is de Media Computer staat daar los van.
Dat lijkt inderdaad het verhaal, maar beide componenten zitten binnen in de MCU behuizing met het scherm in de Model S en Model X...