Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen Firmware 6.0 maar 5.9

This site may earn commission on affiliate links.
Stille hint? Ben erg benieuwd. Voel je niet geremd om wat vaker iets te laten vallen. Wie leest er nou mee? :)

Die hint gaf ik al. Verder ook zorgen dat de auto op wifi verbonden is.

haha, goede opmerking, jij weet ook meer :cool:
Als ik het goed zeg is over een week of drie de release candidate, voordat wij m krijgen nog een week of vier a zes later schat ik, afhankelijk van wat ze nog vinden...

Nee, die iPhone is gewoon goed advies. Goede combo met een S :)
 
Valt me op dat ik sinds mijn laatste bezoek aan tilburg bij het losmaken van de veiligheidsgordel nu een grote waarschuwing op mijn scherm krijg. Is dat iets van de meest recente release of heb ik dat gewoon de hele tijd niet gezien
 
Die hint gaf ik al. Verder ook zorgen dat de auto op wifi verbonden is.



Nee, die iPhone is gewoon goed advies. Goede combo met een S :)

Ik kan niet wachten!

ebadymav.jpg
 
Ik vind Carplay niet zo revolutionair. In essentie radio, navigatie en carkit - what's new? Het lijkt wel mooi vormgegeven, en vast gebruikersvriendelijker dan losse componenten, maar een revolutie? Wellicht dat ze dit zien als eerste basis, en dan doorontwikkelen.

Ik denk dat de uitdaging helemaal niet ligt in entertainment, maar in geavanceerdere functies. Dus, de auto's 'vertellen' elkaar dat er file is, ze hard remmen of dat het glad is verderop op het traject. De auto ziet dat ik eraan kom adhv mijn positie van de telefoon en gebruikshistorie en alvast zorgen dat de airco / verwarming aangaat. De auto informeert me actief over gebeurtenissen op mijn route. Etc.

Ik denk dat als je als softwarebouwer die functies biedt, merkoverstijgend, je heel sterk staat. Het zal voor (zeker kleinere) autobouwers heel lastig worden om software van dat niveau te ontwikkelen. Wel jammer voor de autobouwers van nu, die dan worden gereduceerd tot hardwaremakers. Vergelijk Dell vs Microsoft of HTC vs Google / Android.

Daarin heeft Tesla een unieke positie: sterk in software, en eigen hardware. Kunnen Google en Apple vooralsnog niet zeggen als het gaat om auto's. De automerken hebben dan wel weer eigen hardware, maar of die in staat zullen zijn om software te maken, dat betwijfel ik dus. Als je a la Apple, een sterke combinatie kunt maken tussen eigen hardware, precies afgestemd op de eigen software, dan sta je sterk. In dat licht zou op termijn het unieke, onderscheidende aspect van Tesla wel eens iets anders kunnen worden dan 'elektrisch rijden'...

Kom maar door met v6 en verras ons :)
 
Niet álles staat daar in ;)

Ik lees iets over een navigation map udate via WiFi in deze beta 6.0 release notes.

Begrijp ik het goed dat als ik naar het scherm kijk ik een kaart van GoogleMaps zie en dat op de achtergrond een navigation map draait (dus een andere kaart) waarmee de route wordt berekend?
We vonden het al raar dat we in Frankrijk op een gegeven moment op een weg reden die wel op het scherm was te zien, maar die niet bekend was bij de navigatie.
Dan wordt dit dus waarschijnlijk de eerste van de 7 jaar map-updates die in het tech pakket zijn inbegrepen.

Zou deze navigation map update dan ook betekenen dat we straks niet meer via allerlei onhandige binnendoorsluipweggetjes worden geleid ?
Of heeft dat weer met de software te maken die de route berekent ?
 
Dan wordt dit dus waarschijnlijk de eerste van de 7 jaar map-updates die in het tech pakket zijn inbegrepen.
Er wordt vaak gezegd dat'ie kaarten aan boord heeft, maar ik betwijfel dat eerlijk gezegd: Afgelopen voorjaar heb ik het in Duitsland namelijk een heel groot deel zonder kaarten moeten doen. Ik kan dat alleen maar verklaren door een combinatie van online kaarten en een slechte verbinding (of bagger software, maar daar gaan we even niet van uit).
 
Er wordt vaak gezegd dat'ie kaarten aan boord heeft, maar ik betwijfel dat eerlijk gezegd: Afgelopen voorjaar heb ik het in Duitsland namelijk een heel groot deel zonder kaarten moeten doen. Ik kan dat alleen maar verklaren door een combinatie van online kaarten en een slechte verbinding (of bagger software, maar daar gaan we even niet van uit).

En toch kun je als de verbinding er niet is een adres (straat, plaats, land) invoeren en dan start de navigatie (linker scherm).
 
Er wordt vaak gezegd dat'ie kaarten aan boord heeft, maar ik betwijfel dat eerlijk gezegd: Afgelopen voorjaar heb ik het in Duitsland namelijk een heel groot deel zonder kaarten moeten doen. Ik kan dat alleen maar verklaren door een combinatie van online kaarten en een slechte verbinding (of bagger software, maar daar gaan we even niet van uit).
On board kaart heeft volgens mij alleen betrekking op het navigatiedeel in je dashboard, niet in de centrale display.