Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

GF4 in de buurt van Berlijn

This site may earn commission on affiliate links.
De Duitsers zijn ermee aan het rammelen...
 
De Duitsers zijn ermee aan het rammelen...

ja Diess maakt dan wel mooie sier met Elon op video tijdens een managersmeeting, maar achter de schermen zaagt hij lekker aan zijn poten :)
</conspiracy mode off>
 
Zou het dan toch? Wordt wel tijd, genoeg energie besteed aan subversieve belangen onder het mom van 'inspraak" lijkt me.

 
Elon lijkt inderdaad te hinten dat de voorwaarden erg nadelig waren:


Een van de voorwaarden is nieuw en nog niet elders eerder gebruikt.
Maar hoe toon je dit aan?? Precies door alle details van ontwerp, en productie 100% vrij te geven.

Dat Elon heeft gezegd dat hij zijn technologie niet wil beschermen met patenten en dus iedereen het na mag maken, wil nog niet zeggen dat hij het doelbewust op straat wenst te gooien zodat andere het niet hoeven de back engineren maar gewoon kunnen nalezen in zijn toekenning.

Het kan daarnaast zijn dat het ook niet binnen x jaar elders gebruikt mag worden en dus niet in Austin waar men ook wil gaan starten.
 
De twee meest waarschijnlijke kandidaten zijn restrictieve voorwaarden of dat het nieuwe technologie moet zijn. Die voorwaarden waren al bij het begin gekend en zullen grondig bekeken zijn voordat de subsidie werd aangevraagd. Daarom dat ik het eerder een hint vindt dat de technologie niet nieuw zal zijn, wat suggereert dat de nieuwe cellen in eerste instantie in Austin gebruikt zullen worden.

Overigens klopt het niet dat Musk de batterijen niet zou patenteren. Er zijn meerdere patentaanvragen ingediend op de nieuwe cellen. Ik weet niet of die nieuwe cellen me in de 'open' patentpool zitten (waar overigens ook voorwaarden aan verbonden zijn), maar dat is een heel andere discussie.
 
Amaai 😬


 
Vervelend voor de deelstaat Brandenburg, want die zullen daarvoor opdraaien (maar vermoedelijk ondertussen een wat langere pijpleiding gaat betalen vanuit een ander pompstation om er maar vanaf te zijn) Waarschijnlijk wil dat waterleidingbedrijf best graag bijna 50% meer water leveren dan in 2020 en zal ook dat zijn best doen om aan te tonen dat dat zonder schade kan. (ben benieuwd wat Bayer, Mercedes, Volkswagen aan water verbruiken ;-)
 
Vervelend voor de deelstaat Brandenburg, want die zullen daarvoor opdraaien (maar vermoedelijk ondertussen een wat langere pijpleiding gaat betalen vanuit een ander pompstation om er maar vanaf te zijn) Waarschijnlijk wil dat waterleidingbedrijf best graag bijna 50% meer water leveren dan in 2020 en zal ook dat zijn best doen om aan te tonen dat dat zonder schade kan. (ben benieuwd wat Bayer, Mercedes, Volkswagen aan water verbruiken ;-)

Gewoon een open bruinkoolmijn sluiten. En een raffinaderij.
Om een indruk te geven van wat de buren gebruiken zie plaatje in de tweet.

Hoe gek laat Duitsland het worden?

 
Vervelend voor de deelstaat Brandenburg, want die zullen daarvoor opdraaien (maar vermoedelijk ondertussen een wat langere pijpleiding gaat betalen vanuit een ander pompstation om er maar vanaf te zijn) Waarschijnlijk wil dat waterleidingbedrijf best graag bijna 50% meer water leveren dan in 2020 en zal ook dat zijn best doen om aan te tonen dat dat zonder schade kan. (ben benieuwd wat Bayer, Mercedes, Volkswagen aan water verbruiken ;-)
Een keer raden wie deze lawsuit sponsorde
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Tesla heeft toestemming gekregen om 2000 Model Y's te maken voor testdoeleinden.
Dit is een voorlopige toestemming, in afwachting van de definitieve.
De Model Y's mogen niet verkocht worden, dus dit is nog geen productie.
Meer lezen (in Duits):

De eerste 36 staan al buiten geparkeerd:
1641907754009.png

Uit de weekelijkse GF4 video van the_wolfpack_berlin
 
Last edited:
Elon Musk is morgen in Berlijn...

Ik kijk bijna dagelijks naar de filmpjes op YouTube naar de voortgang van Giga Berlin en Giga Texas. Wat me opvalt is hoeveel neven apparatuur en constructies er naast en rond de fabriekshal staan in Berlijn en in Texas staat er enkel 1 grote hal.
 
Last edited: