Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Heeft de 'nieuwe' 75 een software-limited 85 kWh batterij? (BE/NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Kan het niet gewoon zijn dat ze nog een reeks S85 voertuigen hadden staan en die proberen te "verpatsen" aan kandidaten die voor een 75 gekozen hebben? Uiteindelijk moeten ze enkel het typeplaatje en wat software aanpassen en de 85 is een 75 geworden. De koper is vaak erg blij als ie hoort dat ie minder lang moet wachten en Tesla is van de oude stock 85's af...
 
nee, gewoon door-ontwikkeling. Deze heeft andere struktuur en hogere voltage, vorige 350V, nieuwe 400V, dat kan alleen als de modules in de batterij een andere samenstelling hebben(anders zou de voltage niet hoger zijn)

je ziet wel vaker dat er nieuwe hardware is, en later de nieuwe standaard wordt. Er is dus nu het vermoeden dat er naast de huidige grote 100D wellicht de kleine een upgrade geven, van 75D naar 80D of 85D. Wel speculatie, maar helemaal in de lijn van historische veranderingen.
 
Welk verhaal? Als er 85's rondrijden die softwarematig 75-gelimiteerd zijn, is dat groot nieuws (vijf minuten langer wachten, bij de eerste SuC-laadbeurt tijdens een road-trip, dan met een 'echte' 85, dat is waar, maar verder geen enkel verschil, ook niet bij volgende laadbeurten op die road-trip). En dezelfde acceleratie.

Zo'n software-gelimiteerde 75/85 is de beste koop die je kan doen vandaag naar mijn smaak, als je 'm vindt tussen de andere 75's. Dus goed gedaan van Nico; hoop dat iemand van ons forum de wagen intussen al heeft gereserveerd!
 
Welk verhaal? Als er 85's rondrijden die softwarematig 75-gelimiteerd zijn, is dat groot nieuws (vijf minuten langer wachten, bij de eerste SuC-laadbeurt tijdens een road-trip, dan met een 'echte' 85, dat is waar, maar verder geen enkel verschil, ook niet bij volgende laadbeurten op die road-trip). En dezelfde acceleratie.

Zo'n software-gelimiteerde 75/85 is de beste koop die je kan doen vandaag naar mijn smaak, als je 'm vindt tussen de andere 75's. Dus goed gedaan van Nico; hoop dat iemand van ons forum de wagen intussen al heeft gereserveerd!
Volgens mij is mijn reactie onduidelijk. Ik refereerde hiermee naar een van mijn vorige reacties, waarin ik aangaf dat het volgens Tesla niet kan. Althans, dat is wat ze mij hebben verteld. Het vreemde is alleen dat ik een 85kWh batterij in mijn Model S 75D heb zitten.
 
  • Helpful
Reactions: nico180
EV-CPO.com - Tesla New, Used, and CPO Inventory Listings werkt best goed, interface is wat onhandig in begin, via diverse selectie methode kom je er wel. De (premium) alerts zijn handig als je bijna live een notification wil ontvangen als inventory updates plaats vinden, dus notifications van een zoekactie, of specifieke VIN kan je opgeven. De premium is overigens weekje of 2 gratis na aanmelden)

overigens nog steeds de BTX8 zeldzaam. ben benieuwd of er een logica in VIN nummer zit;
de huidige BTX8 is aanwezig op VIN 203919 204031 204033 en nog een met 2040xx
 
  • Informative
Reactions: gerjan
daarstraks even gekeken in Zaventem en de 75D waren allemaal

7172-00-A batterijen ik kon jammer genoeg niet het bovenste stuk van de stikker zien ... is het zo dat 7172 altijd 85kWh batterijen zijn ?

heeft er iemand hier nog een 75 kWh software limited 85kWh gekregen ? hoe gaat het super chargen ?
 
Gaat ook niet meer gebeuren, heb zelf een nu 75kWh accu. Model s (22-11-17)
Tesla had nog 85 kWh op stock staan die ze hebben ingezet, en vervolgens gedowngrade naar 75.
Dit is maar heel kort geweest, deze info heb ik van delivery gekregen.
Alle nieuwe worden gewoon met 75 kWh geleverd