Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ook de laatste waar ik mijn grannylader geprobeerd heb.
Waarom? Is toch super praktisch op een vakantiebestemming? Ik heb heel de week zeer comfortabel geladen aan ons vakantiehuisje/stacaravan in Frankrijk.
Elke morgen klaar voor uitspatjes en geen gedoe met openbare laders. En geen kosten als toemaatje. Was erg blij met mijn TMC.
tr9M8yN.jpg
 
  • Like
Reactions: ERvee
Had je dit ook gevraagd of dit mocht? Of gewoon gedaan?

Op campings meld ik 't persoonlijk altijd even netjes, leg uit dat ik de laadstroom omlaag schroef naar 5 of 6 Ampere.
Heb in de afgelopen jaren pas 2 campings meegemaakt die dit liever niet hadden.
1 kreeg ik niet uitgelegd dat z'n camping niet op zwart zou gaan als ik ging laden.
De ander had liever dat ik aan z'n krachtstroomstekker bij de receptie kwam laden en wilde er aan 't einde van de week met meerdere laadsessies helemaal niets voor hebben.
 
Op campings meld ik 't persoonlijk altijd even netjes, leg uit dat ik de laadstroom omlaag schroef naar 5 of 6 Ampere.
Heb in de afgelopen jaren pas 2 campings meegemaakt die dit liever niet hadden.
1 kreeg ik niet uitgelegd dat z'n camping niet op zwart zou gaan als ik ging laden.
De ander had liever dat ik aan z'n krachtstroomstekker bij de receptie kwam laden en wilde er aan 't einde van de week met meerdere laadsessies helemaal niets voor hebben.
Ook mijn ervaring. Sterker nog, veelal communiceer ik vooraf even voordat ik boek.
 
Waarom? Is toch super praktisch op een vakantiebestemming? Ik heb heel de week zeer comfortabel geladen aan ons vakantiehuisje/stacaravan in Frankrijk.
Elke morgen klaar voor uitspatjes en geen gedoe met openbare laders. En geen kosten als toemaatje. Was erg blij met mijn TMC.
tr9M8yN.jpg
Ik vind bij mijn ‘uitspatjes’ altijd wel een laadmogelijkheid. Soms nog de beste parkeerplaats van de buurt er bij. Wij verplaatsen ons meestal na 3-4 dagen en dan passeer ik meestal wel een SuC ook. Of kies ik een bestemming met DeC.
 

Elektrisch 'racemonster' van TU Eindhoven laadt zo snel als een tankbeurt​


Een nieuwe elektrische raceauto die oplaadt met de snelheid van een normale tankbeurt: in 3 minuten en 56 seconden is de batterij volledig opgeladen. De auto wordt vandaag door studenten van de Eindhovense TU gepresenteerd in Veghel.

 

Elektrisch 'racemonster' van TU Eindhoven laadt zo snel als een tankbeurt​


Een nieuwe elektrische raceauto die oplaadt met de snelheid van een normale tankbeurt: in 3 minuten en 56 seconden is de batterij volledig opgeladen. De auto wordt vandaag door studenten van de Eindhovense TU gepresenteerd in Veghel.


Leuk, de Le Mans reglementen laten dit soort experimenten ook toe, zoek maar op ‘garage 56’.

Als ze acht rondjes op het Circuit de La Sarthe bedoelen wordt dat wel elk half uur een pitstop maar het gaat om het concept laten we maar zeggen.
 
Had je dit ook gevraagd of dit mocht? Of gewoon gedaan?
Alles netjes geregeld. Maar 'I see what you did there' :confused:

Wij hebben, bewust dat energie niet 'zomaar' komt, nauwelijks airco gebruikt. Buren rondom ons hun airco stond regelmatig constant aan, met alle ramen vaak open :rolleyes:.

De onze op heel de week een 2 tal uur.

De vaatwasser 2 keer in totaal. Douche? Kort en zuinig. Ik denk dat wij minder stroom hebben gebruikt dan de meeste andere gasten. Maar toch bedankt voor je vraag.
 
Mogelijk Apple AirPlay functionaliteit in de Tesla App


Voor mij misschien wel handig om eventueel Qobuz te streamen naar de auto alhoewel ik het liever native in de auto heb zoals Tidal.
 
  • Like
Reactions: Koifim
  • Like
Reactions: To3ornotto3?