Dikkie Dik
If gets hard, use hammer
UP is aan het kwalificeren voor Pykes Peak vandaag met de MS Plaid
Ze uploaden via Starlink, geen mobiel bereik op de berg.
Ze uploaden via Starlink, geen mobiel bereik op de berg.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lijkt me niet voor thuisgebruikers. Even gekeken naar de docker-compose, maar dit is niet iets wat gebouwd is voor 1 of 2 auto's vor de gemiddelde forumgebruiker hier. De app is afhankelijk van services die grote datastromen managen, die er hardcoded in lijkten te zitten. Alleen al het aantal open poorten (niet een enkele poort 80 die je via een nginx-letsencrypt container kan exposen) zegt ook wel dat het geen app voor de Raspberry Pi is. Het is wel geschikt voor LeasePlan.GitHub - teslamotors/fleet-telemetry
Contribute to teslamotors/fleet-telemetry development by creating an account on GitHub.github.com
Tesla released de Fleet Telemetry software waarmee service providers (en hopelijk ook geavanceerdere thuisgebruikers) direct real-time data van het voertuig ontvangen. Het is nog een beetje vaag, maar de officiële (press) release volgt heel binnenkort:
How to "share a vehicle configuration with Tesla"? · Issue #41 · teslamotors/fleet-telemetry
Great project! The README is pretty self-explanatory, but step 6 is a bit vague: fleet-telemetry/README.md Lines 114 to 127 in 2cb04c3 6. Create and share a vehicle configuration with Tesla ``` { "...github.com
Hoe komen mensen er toch bij dat je het grid helpt?? Je helpt de DA markt die zo’n negatieve prijs neer heeft moeten zetten om het nationale net in balans te krijgen.Vandaag 15!!! Van de 24 uren in Nederland een negatieve stroomprijs
(selecteer NL)See hourly day-ahead prices.
See hourly day-ahead prices. Filter to choose your area of interest.www.nordpoolgroup.com
Tussen 12:00 en 16:00 even je Tesla laden, dan help je het grid het meest én met een variabel contract krijg je geld toe, ondanks de belasting.
En vergeet niet al die electrische kacheltjes die staan te gloeien om 4u x 3kW x 0,43 = €5 te cashenHoe komen mensen er toch bij dat je het grid helpt?? Je helpt de DA markt die zo’n negatieve prijs neer heeft moeten zetten om het nationale net in balans te krijgen.
Als we allemaal onze auto gaan opladen op deze tijdstippen wat denk je dat er met de lokale netwerken gebeurt?
En….waar komt de extra stroom vandaan als er opeens 50.000 auto’s extra gaan opladen op deze momenten?
Possible? Yes. You can see a prototype of exactly this in the model pd video.
We still have some kinks to work out on any mass market version of it though.
Go make one for Normal 3/Y/S/X then. @appleguru
View attachment 795589Why not a thermal camera option? We find ours really useful for country driving in low light conditions to help pick out wildlife but also pedestrians and cyclists. This is SpeedIR hooked up similarly to the discussion thread using the original @BearBu system.View attachment 795590
Alle beetjes helpen, steek op dergelijke tijdstippen je voltmeter maar in een WCD en je zult zien dat de stroom significant boven de 230V staat buiten de randstad.Hoe komen mensen er toch bij dat je het grid helpt?? Je helpt de DA markt die zo’n negatieve prijs neer heeft moeten zetten om het nationale net in balans te krijgen.
Als we allemaal onze auto gaan opladen op deze tijdstippen wat denk je dat er met de lokale netwerken gebeurt?
En….waar komt de extra stroom vandaan als er opeens 50.000 auto’s extra gaan opladen op deze momenten?
Precies dat dus.Alle beetjes helpen, steek op dergelijke tijdstippen je voltmeter maar in een WCD en je zult zien dat de stroom significant boven de 230V staat buiten de randstad.
Op het kanaal van richrebuilds wat ik volg hebben ze de bouw van de pickup staan maar nog niet de onthulling daar dat in deze serie komt. Die pick up is echt al wel een gaaf ding met de motor erin maar als EV ook erg gaaf geworden.Op HBO Max
Beetje (heel erg) lage informatiedichtheid maar in deel een electrificeert Downey samen met Rich ‘Rebuilds’ Benoit een classic pick-up truck.
Ik dacht dat het maximaal 10% mocht afwijken, dan kom ik uit op 253V en 207V.Precies dat dus.
Maar ik maakte dezelfde opmerking zondag op Twitter en kreeg van iemand terug dat het voltage in zijn wijk maar op 230 Volt zat dus dat hij prima door kon laden. Als het boven de 253V komt en omvormers schakelen af dan kan het prima helpen om te gaan laden. Maar dat komt echt toch nog weinig voor.
En als iedereen gaat laden terwijl er weinig zon is kan ondervoltage mogelijk een probleem worden.
Mijn punt is dat de prijzen los staan van deze situaties in de wijk. De prijzen gaan over netbalans en dat is echt iets anders dan lokale netcongestie.
NB: netbheerders waarschuwen nu al dat na het transportnet mogelijk ook het LS net in sommige gebieden volgend jaar op rood gaan.
Dan kan je mooi willen laden als het goedkoop is maar als het lokale net het niet kan leveren gaan de laadpalen toch op lager vermogen.
M.i. is het onontkoombaar dat er in de toekomst ook lokaal meer bemetert gaat worden zodat ook daarop gestuurd kan worden.
Zie ook COLUMN: Netbalancering en netcongestie, da's toch hetzelfde? Nou nee...
Ik heb al 215 gezien en 1 keer dat hij niet wilde laden. Misschien zat hij dan onder de 207.Ik dacht dat het maximaal 10% mocht afwijken, dan kom ik uit op 253V en 207V.
Alles is mogelijk, maar ik heb het nog nooit in de buurt van de 207V gezien.
Desalniettemin zou ik het waarderen wanneer auto's technisch de mogelijkheid hebben om te stoppen met laden onder de 220V, of dat je zelf een schema zou kunnen maken met; tot 50% laden bij een voltage tussen de 220V en de 235V, tot 80% tussen de 235 en 240V en tot 90% bij een voltage boven de 240V.
Ik denk dat dit het lokale netwerk (dat ik inderdaad het grid noemde voor het gemak) zou kunnen helpen.
Op een normale dag rijd ik toch niet meer dan 50% weg en het helpt het milieu en mijn omgeving zonder dat ik er last van heb.
Ik heb in Italië met de mobiele lader wel eens op 198V geladenIk heb al 215 gezien en 1 keer dat hij niet wilde laden. Misschien zat hij dan onder de 207.
10 minuten later ging het wel.
Ik heb in Italië ooit eens totaal niet kunnen laden bij een agritourismo. De eigenaar zei dat het net er heel instabiel was. Toen nog niet aan gedacht om aan lage ampères te laden, was mijn eerste Tesla reis. Ook de laatste waar ik mijn grannylader geprobeerd heb.Ik heb in Italië met de mobiele lader wel eens op 198V geladen
Had het wel teruggezet naar 5A, dat zou ook nog een mogelijkheid zijn in aanvulling op het voorstel van @Rowan256
Ik heb in Italië ooit eens totaal niet kunnen laden bij een agritourismo. De eigenaar zei dat het net er heel instabiel was. Toen nog niet aan gedacht om aan lage ampères te laden, was mijn eerste Tesla reis. Ook de laatste waar ik mijn grannylader geprobeerd heb.