Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Een interessant Nederlands youtube kanaal gevonden over smart charging:
Living Lab Smart Charging

Solar Magazine - Essent: opbrengst zonnepanelen eerste kwartaal 20 procent boven langjarig gemiddelde
"Het eerste kwartaal van 2018 was volgens Essent een goed kwartaal voor zonnepanelen. De opbrengst over de eerste 3 maanden van 2018 lag ruim 20 procent hoger dan het langjarig gemiddelde."

Solar Magazine - China installeert 9,65 gigawattpiek zonnepanelen in eerste kwartaal

China heeft in het eerste kwartaal bijna 10 gigawattpiek aan zonnepanelen geïnstalleerd, dat is een dikke 20% meer dan vorig jaar in dezelfde periode.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Dbxkz_TVQAAh3lY.jpg

We moeten vaker koningsdag vieren, dat is goed voor het milieu.


Nóg meer zonnepanelenweiden:

Want ja als boer zijn niet weggelegd is voor je kun je het op deze manier oplossen:

Van mij mogen ze in ieder geval subsidie op zonnepanelenweiden afschaffen, plaats maar op daken zodat niemand er last van heeft en de goede boeren gewoon eten en drinken kunnen fabriceren.
 
Cookiewall | Het Financieele Dagblad

"Beheerders van stroomnetten hebben moeite om huishoudens en bedrijven tijdig van nieuwe aansluitingen op het elektriciteitsnet te voorzien. Dit bedreigt de positie van Nederland als 'digitale koploper' in Europa, zegt de brancheorganisatie voor datacenters, Dutch Data Center Association (DDA).

Volgens DDA-directeur Grove 'is de stroom op Schiphol-Rijk de komende vier jaar op. En op Amsterdam Zuidoost en op het Science Park in Amsterdam is de stroom bijna op.' Daarmee wil hij zeggen dat nieuwe ondernemingen zich hier niet of nauwelijks kunnen vestigen bij gebrek aan aansluitingen op het elektriciteitsnet. Deze drie bedrijventerreinen zijn geliefd als locatie voor datacenters."

Ik weet dat er bij VU nog vrij veel flatgebouwen in aanbouw zijn, dus precies wat ik enige tijd terug al voorspelde gebeurd inderdaad.
Bij de verbouwing van de tramlijn 51 merkte ik op dat een hoog voltagekabel over dit traject geen kwaad kon. Zowel bij Aalsmeer, als in Uithoorn als in Mijdrecht liggen gigantische bedrijfsdaken, perfect geschikt voor zonne energie. Tevens zijn er veel (op gas draaiende) kassen in die buurten, die dus gemakkelijker over zouden kunnen stappen op directe elektriciteit. Alle vliegen in één klap dus! Maar helaas, het heeft niet zo moge zijn.



DcOPZyBW0AIdpkg.jpg


Van 6%, naar nu 7% hernieuwbare energie in Nederland.


Cookies op pzc.nl | pzc.nl

Duitse silicium accu zou wel 10 keer meer opslagcapaciteit kunnen hebben dan de huidige Lithium ion accu's.
Ik geloof er eerlijk gezegd maar weinig van, maar krijg dolgraag ongelijk.




Nog een berg extra interessante cijfertjes.
De auto kan schijnbaar zelfs nog veel sneller, maar de banden houden het niet vol. Op hogere snelheid zorgt de auto al bewust voor minder downforce om deze reden.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Nog meer boten nieuws:
A stunning new all-electric catamaran with massive battery pack goes into operation
Een behoorlijk grote Catamaran met 1800kWh batterij is uitgebracht

VW doubles its electric vehicle battery contracts to $48 billion
Volkswagen investeert geen 25 miljard in batterijen, maar zelfs 48 miljard!

Audi shows all-electric e-tron quattro SUV’s towing capability by pulling trailer with new electric race car
Audi wordt competitief met Tesla, hun nieuwe Audi E-tron heeft naar verluid een 95kWh batterij.


De Belgen verslaan de Nederlanders als het aankomt op hernieuwbare energie:
DcnRp5sW0AAwjkr.jpg


Beide landen lopen overigens het verst achter op alle klimaatdoelen in heel Europa.
België slacht Nederland af op gebied van zonne energie. Iets dat me overigens redelijk verbaast, als ik met google earth de steden een beetje afspeurt zie ik best veel zonnepanelen in Nederland, mogelijk is dit simpelweg onbekend bij de Nederlandse regering. Desalniettemin is er nog een hoop extra te scoren, er zijn nog meer dan genoeg lege daken om te vullen.
 
Iemand zin in huiswerk?
38:30
Ga naar
nowyouknow
Zoek een supercharger op bij jou in de buurt, maak er een filmpje van en upload dit filmpje van de betreffende supercharger op youtube, zetten hun er een link van op hun site. Hoe meer mensen dit doen, hoe een betere indruk je kunt krijgen via een filmpje van de betreffende locatie.
 
Nog meer boten nieuws:
A stunning new all-electric catamaran with massive battery pack goes into operation
Een behoorlijk grote Catamaran met 1800kWh batterij is uitgebracht

VW doubles its electric vehicle battery contracts to $48 billion
Volkswagen investeert geen 25 miljard in batterijen, maar zelfs 48 miljard!

Audi shows all-electric e-tron quattro SUV’s towing capability by pulling trailer with new electric race car
Audi wordt competitief met Tesla, hun nieuwe Audi E-tron heeft naar verluid een 95kWh batterij.


De Belgen verslaan de Nederlanders als het aankomt op hernieuwbare energie:
DcnRp5sW0AAwjkr.jpg


Beide landen lopen overigens het verst achter op alle klimaatdoelen in heel Europa.
België slacht Nederland af op gebied van zonne energie. Iets dat me overigens redelijk verbaast, als ik met google earth de steden een beetje afspeurt zie ik best veel zonnepanelen in Nederland, mogelijk is dit simpelweg onbekend bij de Nederlandse regering. Desalniettemin is er nog een hoop extra te scoren, er zijn nog meer dan genoeg lege daken om te vullen.
Ik woon vlak bij de Belgische grens en kom er dus regelmatig. Door de jarenlange verstrekte subsidieregelingen in België liggen er véél meer panelen op de Belgische daken, zowel in panelen per dak als in aantal woningen.Ze begonnen er al meer dan 10 jaar geleden mee.
 
^Oké, dan heeft Nederland nog een hoop te doen, ik zal binnenkort België eens afspeuren met google maps omtrent zonnepanelen op daken.

Autopilot op nieuwe, onbekende, zigzagwegen:

Chargepoint showt een 2 megawatt charger voor vrachtwagens en vliegtuigen:
ChargePoint unveils new 2-MW charger for electric aircraft and semi-trucks

Tesla brengt een filmpje uit:
Rond 0:15 schijnt een deel van een onbekend model zichtbaar te zijn, volgens speculanten mogelijk de Model Y.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel