Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Wat een wereldnieuws. Volgens mij vliegen er dagelijks ICE's spontaan in brand wereldwijd.
Wanneer het in mijn woonplaats gebeurt wordt er soms iets over vermeld door een lokaal krantje, maar daar blijft het dan ook bij.
Nu wordt het breed uitgemeten en is het zelfs nodig om erbij te vermelden 'van het verlieslijdende Tesla'.:mad:
 
Helaas heb ik vandaag weinig nagenoeg alleen maar slecht nieuws te melden.

https://solarmagazine.nl/nieuws-zon...t-in-voor-chinese-zonnecellen-en-zonnepanelen
Trump voert extra extra belastingen in op zonnepanelen en wil nog eens een 25% belasting heffen bovenop de al eerder aangekondigde extra belasting! Hiermee, samen met het stoppen van de EU solar tax waar ik wel eens eerder over sprak die per 3 september gaat stoppen en samen met het stoppen van subsidie verlenen in China ontwikkelt er zich een droompositie uit voor Nederland! Helaas zitten we echter in de EU, dus zover komt het mogelijk nooit want:


Break

https://solarmagazine.nl/nieuws-zon...len-mogelijkerwijs-alsnog-verlengd-met-1-jaar
Mogelijk worden de eerder beloofde schrappingen van EU belastingen op zonnepanelen alsnog geannuleerd en moeten we na 3 september nog steeds die achterlijk hoge belastingen betalen!

Wat mij aangaat te bizar voor woorden, het lijkt er hoe langer hoe meer op dat Nederland beter af is zonder de EU, ondanks dat we de grootste haven van Europa hebben en noem het allemaal maar op.


De wereldkampioen formule 1 van 2016 laat zien en wat zijn model X zoal kan:

https://fd.nl/economie-politiek/1258879/nederland-toont-veel-ambitie-om-klimaatakkoord-na-te-komen
http://www.caneurope.org/publicatio...untries-off-target-in-fighting-climate-change
"Nederland toont veel ambitie om klimaatakkoord na te komen"
Oké, toch, aan de regels te zien die ze invoeren blijkt het tegendeel, ze nemen ook totaal geen stappen om uit de EU te gaan bijvoorbeeld. Samen met Luxemburg presteren we geloof ik ook de slechtste cijfers van heel Europa als het op hernieuwbare energie aan komt.
Leuk detail is wel dat Nederland claimt keurig op schema te lopen voor 2020 omtrent hernieuwbare energie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/klimaatverandering/stand-van-zaken-klimaatdoelen-2020 (ondanks dat ik begreep dat volgend jaar waarschijnlijk menig Tesla het land uit vertrekt vanwege de extra belastingen die de overheid gaat eisen e.d.).

https://www.autobahn.eu/9151/tesla-fabriek-gesaboteerd-door-eigen-werknemer/
Tesla fabriek wordt gesaboteerd door eigen werknemer
Voor iets meer en betere informatie in het Engels, zie: https://electrek.co/2018/06/18/tesla-sabotaged-elon-musk-employees-alert/
Hopelijk heeft de werknemer niet te veel voor elkaar gekregen, waarschijnlijk wordt het intern afgehandeld.

https://nos.nl/artikel/2237269-audi-bevestigt-nederlander-bram-schot-is-nieuwe-topman.html
Nederlander Bram Schot is nu de nieuwe topman bij Audi, dit omdat hun vorige topman is opgepakt in verband met fraude en misleiding in reclames.


Gelukkig kan ik wel eindigen met goed nieuws:
https://electrek.co/2018/06/19/tesla-model-3-assembly-line-inside-tent-elon-musk/
"Tesla’s new Model 3 assembly line inside a ‘tent’ is ‘way better’ and cheaper than other line, says Elon Musk"
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN and Gtech
Een schip dat over een afstand van 1200km bestuurd wordt:
Schuttevaer - Kapitein bestuurt Kotug-sleper in Rotterdam vanuit Marseille (video) - Techniek

Chinees BYD investeert fors in accuproductie - Bits&Chips
BYD breid lekker uit in de accuwereld


Grappig feitje:
Er is (voor zover mij bekend) NOG NOOIT iemand gewond geraakt in een Tesla model 3. Ik weet niet precies hoe bijzonder dit is, maar ik schat dat er nu zo'n 50.000 model 3's zijn en schat dat ze in totaal zo'n 50.000.000km (1000km per auto) gereden hebben. Al met al geen slechte prestatie tot nu toe.

Daimler heeft ook een elektrische vrachtwagen ontwikkeld:

Toch al snel de helft van de prestaties van Tesla, maar het dubbele van iedere Europese elektrisch vrachtwagen voor zover ik weet.
 
  • Informative
Reactions: MarcelS
Op de eerste 15 seconden na, eigenlijk een prima review over de nieuwe Jaguar I-pace waar er in 2018 waarschijnlijk ongeveer 4000 wereldwijd van verkocht zullen worden.

De minimumprijs is maar een paar 1000 euro duurder dan de model 3 performance versie en de accu van de auto kan met 100kW laden. Nadeel alleen is helaas dat er in ieder geval in geheel groot Brittannië geen geschikte laders aanwezig zijn voor die laadsnelheid. Bij mijn weten kan het model zelfs geen 3-fase kan handelen, maar het gaat natuurlijk om het idee. Wel is de auto sneller dan welke andere jaguar dan ook onder de 100 en schijnt hij ook lekkerder te rijden dan welke jaguar dan ook, dit door kennis van buitenaf. In de frunk kun je al snel een paar flessen water kwijt. 90kWh aan accu's is denk ik het grootste pluspunt van deze auto ten opzichte van een Tesla, hopelijk gaat de accu minimaal net zo lang mee, in dat opzicht is het wel een serieuze concurrent.


Solar Magazine - 48 nul-op-de-meter-appartementen ‘De Willem’ en ‘de Zwijger’ in Best opgeleverd

Het vorige gebouw met zonnepanelen aan de zijkant werd hier door sommigen niet echt als mooi omschreven, hier een nieuw gebouw en toegegeven, het vorige gebouw ziet er naar verhouding tot deze er inderdaad een stuk minder mooi uit.
Mijn complimenten voor het uiterlijk van dit gebouw, ik vind het oprecht net zo mooi of mooier dan vrijwel iedere flat die ik ken.
 
  • Helpful
Reactions: Janc
[ 90kWh aan accu's is denk ik het grootste pluspunt van deze auto ten opzichte van een Tesla, hopelijk gaat de accu minimaal net zo lang mee, in dat opzicht is het wel een serieuze concurrent.

.


Tesla heeft 100kWh.. dus dat is inderdaad een groot voordeel! scheelt toch mooi 10% aan gewicht dat je mee moet zeulen... -;)
maar een serieuze
concurrent... ? zo lang er geen serieus navigatie-geïntegreerd Europees snellaadnetwerk beschikbaar is zeker niet. Daarbij, concurrent van wat? de S en de X zijn voor dezelfde prijs beide groter, hebben dan ook nog AP, een interne lader waar je ook onderweg/overdag wat aan hebt en ze kunnen nu al gebruik maken van een volwassen Europees snellaadnetwerk en de duizenden DeC's... daarbij heeft een S een betere range.. Dan komt starks ook nog de 3 naar Europa, veel goedkoper - niet heel veel kleiner en met alle genoemde Tesla-voordelen..
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Wim S.

Tesla heeft 100kWh.. dus dat is inderdaad een groot voordeel! scheelt toch mooi 10% aan gewicht dat je mee moet zeulen... -;)
maar een serieuze
concurrent... ? zo lang er geen serieus navigatie-geïntegreerd Europees snellaadnetwerk beschikbaar is zeker niet. Daarbij, concurrent van wat? de S en de X zijn voor dezelfde prijs beide groter, hebben dan ook nog AP, een interne lader waar je ook onderweg/overdag wat aan hebt en ze kunnen nu al gebruik maken van een volwassen Europees snellaadnetwerk en de duizenden DeC's... daarbij heeft een S een betere range.. Dan komt starks ook nog de 3 naar Europa, veel goedkoper - niet heel veel kleiner en met alle genoemde Tesla-voordelen..
Een S en X hebben inderdaad 100kWh, maar een model 3 waarmee de I-pace wordt vergeleken niet.
 

Tesla heeft 100kWh.. dus dat is inderdaad een groot voordeel! scheelt toch mooi 10% aan gewicht dat je mee moet zeulen... -;)
maar een serieuze
concurrent... ? zo lang er geen serieus navigatie-geïntegreerd Europees snellaadnetwerk beschikbaar is zeker niet. Daarbij, concurrent van wat? de S en de X zijn voor dezelfde prijs beide groter, hebben dan ook nog AP, een interne lader waar je ook onderweg/overdag wat aan hebt en ze kunnen nu al gebruik maken van een volwassen Europees snellaadnetwerk en de duizenden DeC's... daarbij heeft een S een betere range.. Dan komt starks ook nog de 3 naar Europa, veel goedkoper - niet heel veel kleiner en met alle genoemde Tesla-voordelen..
Als je mijn tekst leest zul je misschien ontdekken dat je zo ongeveer precies hetzelfde zegt als ik.
De Jaguar is overigens wel een stuk kleiner dan de Model X of S natuurlijk, ik vind 90kWh oprecht veel voor hun eerste poging. 90kWh is meer dan ik verwacht had in ieder geval, het geeft me de indruk dat Tesla inmiddels in staat is om veel meer te bieden dan 100kWh, alleen dit voorlopig nog niet gedaan te hebben, om wat voor reden dan ook. Maar misschien heeft Jaguar het helemaal vol met accu's gedaan en er vrijwel geen koel-, of opwarm mechanisme er aan toegevoegd, daar komen we dan in de toekomst dan wel achter gok ik.


Hier nog een interessant filmpje over een Tesla die 10 dagen onder water is geweest.


Rond 2:55 in dit filmpje halen ze de auto dusdanig uit elkaar dat er ringetjes zichtbaar worden bij de motor, deze zijn schijnbaar van een ander metaal dan het boutje en de motor zelf. Twee verschillende metalen tegen elkaar met water betekend al vrij snel roest, een klein verbeterpuntje dus voor Tesla. Geen idee hoe ik tesla zelf verder op de hoogte zou kunnen stellen.
Dit filmpje is extreem handig om nu alvast te weten waar de Tesla over 15 jaar zal gaan roesten.
Enige tijd terug wilde Tesla ook een bepaalde schroef vervangen bij alle model S van voor april 2016 ( Tesla issues a voluntary recall for power-steering bolts in all 123,000 pre-April 2016 Model S vehicles ) Vermoedelijk was ook dit veroorzaakt door twee verschillende metalen.

Hier een interessant filmpje voor goede anti roest spulletjes:
 
Toch kan deze auto een gemiddeld huishouden zo'n 9 dagen elektrisch laten draaien en de Tesla zo'n 7,5 dag.

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Al vind ik beide auto's wel wat kostbaar voor een boodschappenwagen van een gemiddeld huishouden. :DBovendien kan je je in dat geval afvragen waarom een 90KW batterij uberhaupt een voordeel is als je slechts 45km per dag rijdt (400km/9dgn). :confused: Je laadt immers iedere dag thuis.
 
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Al vind ik beide auto's wel wat kostbaar voor een boodschappenwagen van een gemiddeld huishouden. :DBovendien kan je je in dat geval afvragen waarom een 90KW batterij uberhaupt een voordeel is als je slechts 45km per dag rijdt (400km/9dgn). :confused: Je laadt immers iedere dag thuis.
Nee, andersom, je kijkt per dag zoveel uur TV, zoveel uur computer, je kookt, noem maar op. Een gemiddeld huishouden gebruikt ongeveer 10kW per dag, met 90kWh kun je dus 9 dagen je huishouden laten draaien.
 
  • Funny
Reactions: HansB
Nee, andersom, je kijkt per dag zoveel uur TV, zoveel uur computer, je kookt, noem maar op. Een gemiddeld huishouden gebruikt ongeveer 10kW per dag, met 90kWh kun je dus 9 dagen je huishouden laten draaien.
Leuke vergelijking maar tenzij de iPace V2G aan boord heeft kan je op beide auto’s geen enkel huishouden ook maar een uurtje laten draaien.
 
  • Like
Reactions: S-19910
De Jaguar I-pace stelt verder teleur:
Over het echte rijbereik en de laadsnelheid van de Jaguar i-Pace
"De i-Pace komt bovendien niet zo ver als de fabrikant belooft. Nu is dat niks nieuws, maar Hennigsen kwam uit op maximaal 280 km. Dat zakt nog wat wanneer de Autobahn-adviessnelheid van 130 km/u ook echt constant wordt aangehouden, en stijgt naar meer dan 300 kilometer wanneer er vooral door de stad en het buitengebied wordt gereden. Het is ver verwijderd van het rijbereik van 480 km, dat de auto haalt volgens de WLTP-cyclus."

"Er wordt bij de Ionity-snellader in de Deense plaats Aanbenraa namelijk niet met 100 kW geladen, meer dan 83,4 kW wordt door Hennigsen niet gehaald. In 45 minuten werd er 56 kWh aan energie geladen, wat overeen komt met een gemiddelde laadsnelheid van 75 kWh. Dat is uiteraard wel meer dan 50 kW die de gemiddelde ev haalt."

VVD Noord-Holland wil tijdelijke stop op vergunningen voor boren naar aardwarmte
VVD Noord Holland wil tijdelijke stop op vergunningen voor boren naar aardwarmte

SpaceX's Hyperloop competitors are preparing to set top speed records
Hyperloop
Mogelijk gaan er vandaag wat hyperloop recordjes gebroken worden

Waymo’s autonomous vehicles are driving 25,000 miles every day
Waymo rijdt zo'n 40.000km per dag.
 
  • Informative
Reactions: Ipe

Ik ben onder de indruk, 510+ km op één lading waarbij zoveel mogelijk rondom de 93km/h gereden werd.
Oké, het is geen Tesla, dus kan hij niet superchargen, maar voor de helft van de prijs toch heel niet verkeerd. Persoonlijk heb ik liever dit dan de Jaguar dan in ieder geval.


Hyundai KONA Electric: De elektrische compacte SUV | Hyundai

*Snelladen zou in 54 minuten kunnen tot 80% bij een 100kW DC charger, de accu van de Hyundai zou een 64kWh zijn en de prijs tussen de 39 en de 45.000 euro.
 
Last edited: